Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import fra Vietnam

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 24. Mar 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa...

Jeg har problemer mht. import af varer fra Vietnam, og håber at der er nogen der kan give nogle gode tips til nedenstående.
Jeg har selv stået for fragten fra Vietnam og mine varer kommer her om en måneds tid. Jeg har rodet en del med evita og tarif, men det er godt nok uoverskueligt.
Ved du hvordan man oplyser disse informationer til tolden? Og hvad med ekspeditør? hvad bruger man sådan en til?  sorry hvis det er nogle dumme spørgsmål, er nemlig hel ny i denne branche:) 
Jeg er lidt usikker hvordan jeg får varerne med hjem fra havnen nemlig. Der er tale om rimelig mange varer, så kunne man evt. hyrer nogen til at køre det hjem til min adresse? Ved I hvem man evt. kan kontakte?
Håber virkelig at I kan hjælpe:) 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har rigtig mange spørgsmål, og du får nok svar, når du spørger så bredt. Men hvis du søger, er der rigtig mange svar om import og toldbehandling, så start med at læse noget af det. Derefter kan du stille mere specifikke krav.

Og så noget helt andet:: Jeg undrer mig over, at du bestiller varer hjem uden at have udnersøgt disse ting inden du bestilte varerne.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 24. Mar 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

:) Jeg har rodet en del med det, men ville gerne bruge jeres svar som en slags tjekliste, for at se om jeg er het ved siden af. pt. er jeg i tvivl om hvordan/hvem man evt. kan kontakte for at få varerne hjem.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør kontakte en speditør, og få ham/hende til at løse opgaven, når du er på så bar bund. Og ja, det koster penge, men det er en del af omkostningen ved at drive forretning. Det kræver i øvrigt meget mere viden om din forsendelse (leveringsbetingelser osv) f'ør det er muligt at svare på det.

Jeg vil - i lighed med de fleste andre herinde - gerne på svare på et specifikt spørgsmål, men du skal ikke forvente at bruge dette forum til at løse det meste af opgaven. Men du kan finde frem til noget, der ligner en checkliste ved at læse andre indlæg om import.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Kirsten  skriver, kontakt speditør og lad dem lave en fortoldning, jeg håber du har checket om varene er licensvarer?, ellers bliver det hyggeligt....Sørg for at have en aftale med en speditør inden du får afsendt varene i fremtiden.... ellers bliver du bare tørret for omkostninger i DK få et tilbud FOB (havn) til dør DK fortoldet, så du kender dine omkostninger....

Hvis du har problemer med varekoder til fortoldning kan din afsender sikkert hjælpe dig, da de bruger de samme no. til udførsel.... det hedder i daglig tale HS Code: (Harmonized System)

Du siger en del varer? hvad er det? kg/kubik?

//

 

 

 

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 24. Mar 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har i dette tilfælde brugt en speditør i Vietnam, da det er en bekendt. Og varerne kommer her om ca. 3 uger. Jeg har lige modtaget papirerne, men dog stadig mange spørgsmål. Hvad skal der gøres næst? Eller skal man også i dette tilfælde kontakte en her i DK? Der er tale om en 20cm3 container der ankommer til Århus Havn og derefter skal de fragtes til min bopæl i Horsens. Der er tale om vaser i forskellige str. lavet af træ. Har tjekket evita og der er ingen fortoldning på disse varer.... please help:(

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

made in vietnam:

Hejsa

Jeg har i dette tilfælde brugt en speditør i Vietnam, da det er en bekendt. Og varerne kommer her om ca. 3 uger. Jeg har lige modtaget papirerne, men dog stadig mange spørgsmål. Hvad skal der gøres næst? Eller skal man også i dette tilfælde kontakte en her i DK? Der er tale om en 20cm3 container der ankommer til Århus Havn og derefter skal de fragtes til min bopæl i Horsens. Der er tale om vaser i forskellige str. lavet af træ. Har tjekket evita og der er ingen fortoldning på disse varer.... please help:(

Hej

Da du lyder til at være helt grøn i "import faget" bår du tage kontakt til en speditør der kan hjælpe dig med alle de praktiske ting. Til en anden gang kan jeg anbefale dig at bruge en dansk speditør til at fragte godset hjem, en del danske speditører har kontorer i Vietnam.

Prøv evt. at kontakte primegarco de vil med sikkerhed kunne hjælpe dig.

Primecargo.dk  

Tilmeldt 24. Mar 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

hej igen...

Yes jeg er totalt lost indenfor dette område, og håber derfor at I kan hjælpe mig. Derfor undskyld hvis det er nogle dumme spørgsmål der bliver stillet. Er der grund til at jeg kontakter en speditør her i DK også? Altså jeg har papirerne foran mig, så er det ikke "bare" at hente varerne til den tid? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

made in vietnam:

hej igen...

Yes jeg er totalt lost indenfor dette område, og håber derfor at I kan hjælpe mig. Derfor undskyld hvis det er nogle dumme spørgsmål der bliver stillet. Er der grund til at jeg kontakter en speditør her i DK også? Altså jeg har papirerne foran mig, så er det ikke "bare" at hente varerne til den tid? 

Hvad er det for papire du har modtaget ?

Undskyld men hvordan vil du bare lige hente en container ?  Nej det er ikke helt simpelt du skal jo først have varerne fortoldet, hvilket ikke er specialt let hvis du ikke har prøvet det før.   Er du i det hele taget blevet importør registreret? 

Tilmeldt 24. Mar 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har modtaget pakkelisten af mine varer i containeren og diverse tester der er fortaget på dem. Ja det er lidt af en risk, men den risiko tager jeg gerne, først og fremmest for at prøve det af, således at det bliver lettere i fremtiden. Jeg ved godt at de skal fortoldes, som jeg skrev før har jeg tjekket om på disse varer og der er ingen fortoldning på. Jeg er importør registreret. Hvis de skal fortoldes, er der dokumenter der skal udfyldes og hvor fåes disse?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)