Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trendsaleskvitteringer - momsmæssig fejl? Evt. hurtig hjælp ;-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

 

Jeg sidder lige med en masse kvitteringer fra Trendsales - og her udregner de selv moms, men jeg tror altså at det er forkert.. Eller?

 

Den ene kvittering ser således ud:

 

Smuk lang kjole - 400 kr.

Fragt - 30 kr.

Handelsgebyr (momsfrit) - 25,80 kr.

Heraf moms -  86 kr.

 

Er det ikke forkert? Så vidt jeg ved, er der ikke moms på portoen og gebyret er momsfrit. Skal der så ikke kun udregnes moms af det reelle salg - altså kjolen? Dvs. moms 80 kr.?

 

Mvh. Sarah - og på forhånd tak!

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Sarah

fragt behøver ikke være momsfrit.
Det er det kun hvis sælgeren kan viderefakturere den direkte fra post danmark, hvis de fx. lægger noget oven i portoprisen til emballage med mere, så skal der betales moms.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Janus,

 

Tak for dit svar.

 

Ja - okay, det er selvfølgelig rigtig nok, men Trendsales' udregning er vel ikke nødvendigvis korrekt? Jeg tjente fx ikke på dette køb, da pakken blev sendt som forsikret pakke.

 

Men et andet spørgsmål.

 

Hvis jeg fx sælger en vare med 20 kr. i porto, og den reelle porto kun er 14,50. Skal jeg så bogføre 14,50 som porto uden moms og 5,50 som porto med (salgs)moms?

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil bogføre en del af din indtægt som uden moms, så skal der på fakturaen du giver din kunde være 2 linjer med leveringsudgifter.
altså både en linje hvor der står fx. :

porto (momsfri): 14,50
Leveringsomkostninger: 5,50

Det skal stå i to linjer fordi du så kan bruge reglerne om viderefakturering efter hvad jeg har forstået :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm... Mange af mine handler foregår via Trendsales, og der kan jeg jo desværre ikke selv bestemme fakturaen - gad vide hvordan man så gør?
Det kan desværre ikke gå an for mig, at jeg kun tager de reelle 14,50 for portoen, da jeg også skal have dækket indtægterne for emballage, som er de sidste 5,50 kr.

Og ja - det vil jo egentlig stadig være forkert, fordi at der på TS-fakturaen står, at portoen slet ikke er momsfri.

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)