Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Laver jeg ulovlige links ??

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 306
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er blevet ringet op af Dansk Kano og Kajak Forbund som mente at jeg havde lavet ulovlige links til deres side, hvilket jeg var noget overrasket over.

 http://www.kajakteknik.dk/?Hvor_kan_du_sejle

links direkte til Dansk Kano og Kajak Forbund har beskrevet de mange muligheder for sø og å.

Men må man ikke linke til andet end forsiden på et site?

Jeg er noget forundret over dette, da jeg ser masser af dybde links overalt

 

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Flemming

I mine øjne er det deres egen skyld, da de ikke har gjort det sådan at man rent faktisk kan linke til deres sider.

Hvad du har gjort er at linke til en side, som skal være i en frame, så det er nok en af de mere slemme deeplinking, så tror faktisk de har deres på det rene.

Men du kunne foreslå dem at få deres lo*** side lavet så den var brugbar anno 2009, og ikke 1990.

Mads Madsen

Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Flemming

Jeg vil starte med at sige at jeg ikke er jurist, men:

Som udgangspunkt er "deep-linking" ikke ulovligt, sålænge der er tale om at du linker til lovligt materiale.

Jeg har ved en søgning på nettet fundet ud af at der tilsyneladende har været enkelte sager, hvor deep-linking til "lovligt materiale" er blevet dømt ulovligt, da der har været tale om en systematisk linking der udnyttede materiale på andre sider.

Derfor vil jeg påstå at du måske befinder dig i en gråzone. På den ene side er din side ikke opbygget omkring udelukkende at linke videre til andres sider. På den anden side indeholder den del af hjemmesiden du viser os ret mange links direkte til udvalgte steder på en anden side. Du gør klart opmærksom på at man forlader din side, hvilket er god idé hvis man vil være på den sikre side af loven. Men samtidig kan dem du linker til argumentere for at du systematisk linker til dem. At deres side så indeholder frames ser jeg som mindre vigtigt i denne sammenhæng.

Hvis du vil helt udover problemet, så vil jeg foreslå at du linker med ét link til deres samlede søgeside: http://www.kano-kajak.dk/dkf/Hvor/index.html - så er jeg ret overbevist om at de ikke har noget at komme efter mht. erstatningskrav eller andre krav.

I det hele taget er sådan noget her svært hvis der ikke står noget klart og tydeligt i loven, OG der ikke har været nogle retssager. Måske er der nogle der ved mere om det end mig Smile

Held og lykke.

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Flemming Møller:

Jeg er blevet ringet op af Dansk Kano og Kajak Forbund som mente at jeg havde lavet ulovlige links til deres side, hvilket jeg var noget overrasket over.

Bed dem om at fortælle dig, hvilken lov det er de mener du har overtrådt.

Det er i mine øjne fjollet at kalde et link for ulovligt. Det er en helt fundamental del af www og har altid været det. Et link er en reference til et stykke materiale, det er fuldstændig ækvivalent med en forklaring på, hvordan nærværende stykke materiale skulle findes ad anden vej, bare nemmere. Det er om muligt den allervigtigste grund til vi overhovedet bekymrer os om det der Internet i dag.

Det giver i mine øjne ingen mening at publicere noget på www for derefter at sige "nej, det må du ikke læse". Hvis man ikke vil have, at andre tilgår materiale, man har publiceret på www så må man adgangsbeskytte det eller lade være med at publicere det.

Jeg er ikke jurist, så ovenstående skal ikke tages som juridiske anbefalinger, men udelukkende min personlige holdning til spørgsmålet.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 336
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 

Hej Flemming,

Du kan godt tage det med ro. Jeg har oplevet noget lignende men fik ro i sindet da jeg fandt ud af at websitet www.newz.dk  har fastslået at det ikke er ulovligt.

News.dk linker dybt til diverse avisartikler og de har nu sat standarden for hvor dybt man må linke. Du kan evt. finde deres retsags dokumenter frem og sende retur til dem som punker dig.

Derudover kan du jo lige minde dem om at det kun gavner dem at du linker, mht. SEO og trafik på deres side. Så de kan jo vælge at samarbejde med dig i stedet for at blive tøsesure over noget som er ganske normalt i dag.

Ha en super god dag...

Mvh.

Janus

P.S.  Brug www.news.dk som en guideline og se hvordan de linker - så kommer du ihvertfald ikke i klemme...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Der har som nævnt været sager om "dybe links" (der iøvrigt er et forvrøvlet udtryk opfundet af tumpede advokater!) - mest kendt er nok sagen om Newsbooster, men disse sager har altid handlet om systematisk, gentagen og kommerciel udnyttelse af dise "dybe links". Det er der ikke tale om i dit tilfælde, så jeg ville blot ignorere deres henvendelse. Lad være med at svare dem noget som helst. Og hvis du alligevel svarer dem, så lad dem vide at du ikke mener det på nogen måde er ulovligt, og at de vil skulle bevise deres påstand i retten.

Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 306
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville være jublende lykkelig hvis nogen ville give mig 60 links helt uopfordret. Vi kæmper jo alle for at få links til vores sider. Her får de dem kvit og frit og så vil de ikke have dem ???.

 

Nu kan jeg godt se at de bruger noget Frontpage frame skrammel, som vi selv gjorde for 15 år siden, og at menuen ikke kommer med når der linkes direkte til undersiden.

Her var måske en opgave for en  websnedker  Smile

 

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Flemming Møller:

Nu kan jeg godt se at de bruger noget Frontpage frame skrammel, som vi selv gjorde for 15 år siden, og at menuen ikke kommer med når der linkes direkte til undersiden.


Det kan de komme omkring ved at implementere et meget simpelt Javascript på deres side.

Fra 7400 Herning
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 306
Fra  Danetech v/Flemming Møller Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jo, det kan jeg godt huske, men det var nok på tide at de fik lavet en ny side

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har de lavet deres side om efterfølgende? Jeg kan sagtens se menuer osv når jeg bruger dit link.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)