Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

summa på 2 computere

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

hej med Jer,

Kan det lade sig gøre at køre det samme regnskab på 2 forskellige computere?? Vi bruger Summa Summarum.

På forhånd tak for hjælpen

Rikke

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kan jeg ikke huske, om programmet er hosted via nettet. Hvis det er, så skulle der ikke være noget problem i det.

Der er mange programmer der kører gennem nettet og det fungere fint. Eneste du skal tænke på er, om i skal gøre det samtidig. Hvis i skal, så skal du sørge for at have til to brugere.

Mvh Diana

House of Sensus ApS er et bogførings - og revisionsfirma.

Fra København S.
Tilmeldt 3. Dec 07
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det er det ikke :) Ikke med summa summarum, det er ikke beregnet som flerbruger system.

Fra StoneWare's hjemmeside:

Flere brugere

Spørgsmål:

Kan flere brugere bogføre og fakturere i SummaSummarum samtidig?
Økonomisystem

Svar:

SummaSummarum er pt. IKKE en netværks-/klient-/serverapplikation. Dvs. 2 personer kan ikke sidde og bogføre eller fakturere samtidig i det samme regnskab.
Økonomisystem
Ideer til "flerbruger"-løsninger
Afhængig af virksomhedens konkrete behov, kan man måske klare sig med en af nedenstående løsninger:

  1. Klargør kladdeposter på anden PC
    Lav kladdeposter i en sikkerhedskopi af regnskabet på en anden PC. Eksporter kladden fra sikkerhedskopien og importer i det rigtige regnskab, når kladden er klar til bogføring.
  2. Klargør ordrer/fakturaer på anden PC
    Oprettet ordrer på anden (bærbar) PC i en sikkerhedskopi af regnskabet og udskriver den til kunden. Eksporter ordrene fra sikkerhedskopien (menuen Filer, Eksporter bilag - kræver Enterprise-udgaven) og importer i det rigtige regnskab (Filer, Importer, Ordrerr/fakturaer...), hvor ordren bogføres, og den bogførte faktura herefter kan sendes til kunden.
  3. Een PC til bogføring
    Reservér en PC som bliver brugt til fakturering, bogføring mv., som alle medarbejdere bruger, når de skal fakturere. Undlad at have den (fast) koblet til Internet, hvorved regnskabet er ekstra sikret mod virus, hackere etc.
    - Hold kæft, så skal man rejse sig fra sin plads og gå hen til en anden PC for at fakturere?!
    Ja, den indbyggede, livsforlængende motion følger gratis med i denne løsning! :-)

Håber det hjalp :)

DBH Martin, Vinther & Co.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Vi bruger det på 4 computere.

Er dog ret bøvlet, idet der via sikkerhedskopi skal ligge samme version på alle computere.

Ellers går der koks i det!

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Peter: Åh ja - jeg har lige haft noget bøvn netop med det med deling af SummaSummarum og er i fuld gang med at overveje alternativer til Summa, som vi jo nu bruger som hovedprogram, selvom vi også har rigtig mange e-conomic sager efterhånden.

Visse har fundet løsninger med at dele Summa ved at arbejde på en server, men det er bestemt heller ikke sikkert.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Anette Sand/Regnskabsskolen:
Visse har fundet løsninger med at dele Summa ved at arbejde på en server, men det er bestemt heller ikke sikkert.

Er der nogle specielle sikkerhedsproblemer du her tænker på?

Venlig hilsen

Jørgen Olsen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har mine Summa Summarum filer liggende på serveren og kan derved tilgå de regnskaber jeg har liggende fra en hvilken som helst computer der har programmet installeret. Eneste ulempe er at jeg ved opstart skal fortælle hvor filerne ligger, men ellers fungerer det fint nok.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København S.
Tilmeldt 3. Dec 07
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er bare vigtigt at huske at det samme regnskab må IKKE bruges af 2 på samme tid !

SummaSummarum kan godt deles, bare dette ikke er i samme regnskab ! Har man brug for det kan e-conomic anbefales :)

DBH Martin, Vinther & Co.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi har installeret SummaSummarum på en terminalserver, dermed kan vi tilgå den fra det antal arbejdsstationer (og lokationer) vi ønsker.

Eneste betingelse er at der kun er en bruger logget på ad gangen, ellers er det lidt tilfældigt hvad der gemmes :-)

/Brian

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved at dette er en meget gammel debat, men er der nogen der blot laver en dropbox til filerne så de synkroniseres løbende og er tilgængelige på samtlige computere?

Personligt vil jeg meget hellere have en dropbox jeg deler med min bogholder end en web applikation. Jeg synes at SummaSummarum er meget veldesignet, og har overhovedet ikke lyst til at betale 2-4000kr/år for at bruge et SAAS ERP system.

MVH jens

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)