Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - Tag jer nu lidt sammen, hvor desperat kan man være...!!!?

Side 4 ud af 8 (71 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Bendtsen:

Hej igen

Synes det er sjovt at man ikke kan smide en bold i luften herinde uden man bliver haglet ned. Men fair nok, folk har sine egne måder og drive forretning på og sådan er det jo...

At blive personlig, ja det er jeg såden set ligeglad med - jeg gider ikke og gå ned på det plan!

Jeg åbner en debat her om et "problem" jeg synes over den seneste tid er blevet større og større specielt bemærket indenfor SEO sektoren. Ja det er rigtigt at man får noget gratis, og ja man tilmelder sig et nyhedsbrev og åbner muligheden for at man kan modtage tilbud, men jeg må sige i ikke er den eneste branche der gør det på denne måde, med at lægge en teaser ud og så prøver og følge op på det efterfølgende, med en forhåbning af salg - det er slet ikke det jeg taler om - jeg taler om MÅDEN og gøre tingene på efterfølgende.

Derfor synes jeg godt nok at mange af svarene i denne tråd skrider i svinget. Som jeg skrev i starten træder jeg over nogles tæer, men troede godt nok ikke paraderne var så høje. Overrasker mig meget, men bekræfter mig omvendt i hvordan denne branche åbenbart arbejder - igen jeg siger ikke det er forkert, men min morale er bare ikke til at bombaderer andres mail boxe - om så det hedder spam eller ikke spam - undskyld hvis jeg brugte et forkert ord, men jeg regnede med folk forstod hvad jeg mente og hvor jeg ville hen.

Bendtsen

Nu håber jeg ikke, du opfatter mit svar som personligt - jeg kender dig nemlig ikke. Men jeg vil gerne have lov at mene, at dit ankepunkt er en smule patetisk. Når du henter et gratis produkt og accepterer opfølgning (uanset branche), er det jo IKKE dig, der skal definere metoden og frekvensen. Det er afsender, hvis arbejde du har lukreret på.

Og fakta kan du jo altså ikke se bort fra: Du kan til enhver tid afmelde dig. Det har du ikke gjort. Og derfor er dit "angreb" på en branches metoder på grænsen til det uklædelige.

At du kan bede en branche om "at tage sig sammen" og meget mere - og derefter undre dig over, at vi tager til genmæle og har paraderne oppe, kan jeg ikke forstå.

Din moral respekterer jeg til enhver tid - og når din moral ikke er til mailboks-bombardement, og du alligevel ikke har afmeldt dig, skal jeg virkelig have gang i alle systemerne for at tage din kritik seriøst. Ikke mindst set i lyset af, at du åbenbart differentierer skarpt mellem mailboks-bombardement og forum-bombardement.

Jeg kan glæde dig med, at jeg nu har afmeldt dig på min opfølgningsliste på SEO-LEX. Så skal du ikke generes yderligere af den slags fra mig.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Thomas

Nu kan jeg alligevel ikke dy mig - har før rost dig meget for din light model, og synes bestemt ikke jeg på nogen måde har gjort noget for at angribe dig - fair nok hvis du føler dig ramt i og med du er i det game jeg starter en diskussion om her, men jeg synes bestemt at vi er ved at nå grænsen for hvor lavt man kan gå...

Kan kun sige at der røg seriøsiteten bag dit virke helt for mig - men sådan kan det jo gå, og det er nok ikke det store tab for dig, men ville meget gerne have du gad og prøve at hæve dig fra bunden og indgå i denne debat i stedet for at angribe folk personligt.

Er der forskel mellem private mailboxe og et åbent forum som amino? = JA

Er der forskel mellem nyhedbrev, kampagner og opfølgningsmails? = JA

Men stadig MÅDEN og gøre tingene på synes JEG er forkert, som jeg skrev tidligere, fair nok og sende et tilbud, fair nok og følge op, men jeg synes ikke det er fair/rigtigt at man på samme tilbud laver forskellige overskrifter, så det hele tiden ser NYT ud, og mere og mere personligt. Jeg ved godt det er dette der får folk til at åbne den pågældende mail, så ja det virker, men det er blot så frustrerende at det er det samme og det samme, igen og igen, og så bare i forskellige forklædninger.

Og igen dette er ikke kun sigtet mod dig, der er flere og måske endda mange, og derfor starter jeg denne tråd for at få en åben debat, og fair nok at du bliver partisk, da jeg fra start af jo også går ind i dette med en vinkel - men måske du skulle tage denne debat lidt mere objektiv...?

Bendtsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

"Nu håber jeg ikke, du opfatter mit svar som personligt - jeg kender dig nemlig ikke. Men jeg vil gerne have lov at mene, at dit ankepunkt er en smule patetisk. Når du henter et gratis produkt og accepterer opfølgning (uanset branche), er det jo IKKE dig, der skal definere metoden og frekvensen. Det er afsender, hvis arbejde du har lukreret på. "

Det er jo nøjagtig derfor jeg starter denne debat - og derfor undrer det mig at hvis det i gør virkelig har så stor effekt på jeres salg, hvorfor gør ALLE andre UANSET branche så ikke det samme???

Og ja jeg synes der er stor forskel på mail og forum - i forum går du kun ind og læser hvad du mener der har relevans for dig, men i din mailbox kan du måske forvente med de relativt personlig overskrifter at det måske er relevant - og det kan en 1. Mail på en kampagne meget vel være, men nummer 2,3,4 osv indenfor samme eller få dage synes jeg bare er for meget!

Bendsen

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Bendtsen jeg har et spørgsmål til dig.

Da jeg så dit tilbud i starten af Juli (tilbud på glas) bedte jeg systemet om at sende mig mails, hvis der kom indlæg i tråden. (fordi min kone vil købe vinglas).

Siden da er der tikket 3-4 mails ind fra dig. I den sidst stod der endda kun "bump bump".

Sammenlignet med de mails Thomas sender, hvordan mener du så din moral er?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Boysen:

Debatten er interessant og det må være en nøje opmåling mellem gevinst og omkostninger.

Da jeg var 13 år fik jeg arbejde i netto, det første jeg skulle gøre, var at fjerne min ørering og ligne alle de andre netto piger Surprise,

"Kenneth, kunde har ALTID ret" sagde min chef.

Det kunne jeg på dagen selvfølgelig kun give hende ret i, men som dagene gik oplevede jeg hvordan kunder kan være nogle forbandede svin, for at sige det pænt. Til sviner medarbejderne personligt og opfører sig som var de 11 år.

Men ak, kunden har altid ret, og det skal jeg love for at vi levede efter.

Præcis den tankegang og overbevisning har jeg så taget med mig ind i voksen livet, og jeg har taget i mod en del høvl, for ting som har været ude af mine hænder. Skyld ikke skyld er lige meget....man behandler hinanden med respekt.

Jeg har dog de sidste par år ændret holdning til de kunder der ikke kan opfører sig ordentligt. "De har ikke ret!", ikke så længe de skal handle i min virksomhed.
For 3 uger siden havde jeg en kunde der ville købe for 8000 kr., jeg fortalte han at han kunne komme og hente varerne sidst på ugen, de var nemlig ikke på lager endnu. Tirsdag, onsdag og torsdag ringer han og opfører sig ubehøvlet over for en sommer medarbejder jeg har.....konsekvensen blev at han nu må købe sine varer et andet sted!.

Derfor bakker jeg op om dem udvikling der er ved at ske, at man gerne må gå hårdt til kunderne når der skal sælges. Det skal selvfølgelig være med respekt osv. men citronen kan godt presses mere og hellere have 80 glade kunder en 100 halvtilfreds.

Vi er sgu så blødsødne når det gælder forretning. Jeg oplever nogle gange ikke at få svaret tilbage på en virksomheds tilbud..... gud hjælpe mig om der 3-4 uger ikke kommer en mail om at de er skuffede over jeg ikke svarede. Hold dog på med at være tøse sur, hvis du vil have svar på du trænge mig op i en krog :)

Ja har man arbejdet i et supermarked, så har man stået model til lidt af hvert. Der har kunderne ingen respekt, og jeg har helt samme holdning som dig idag.
Kan kunden ik tale eller skrive pænt, så find et andet sted at handle. Så gider vi heller ik bøvle med dem uanset, om de bestiller for 10 euro eller 20.000 euro.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Bendtsen:

Hej Thomas

Nu kan jeg alligevel ikke dy mig - har før rost dig meget for din light model, og synes bestemt ikke jeg på nogen måde har gjort noget for at angribe dig - fair nok hvis du føler dig ramt i og med du er i det game jeg starter en diskussion om her, men jeg synes bestemt at vi er ved at nå grænsen for hvor lavt man kan gå...

Kan kun sige at der røg seriøsiteten bag dit virke helt for mig - men sådan kan det jo gå, og det er nok ikke det store tab for dig, men ville meget gerne have du gad og prøve at hæve dig fra bunden og indgå i denne debat i stedet for at angribe folk personligt.

Er der forskel mellem private mailboxe og et åbent forum som amino? = JA

Er der forskel mellem nyhedbrev, kampagner og opfølgningsmails? = JA

Men stadig MÅDEN og gøre tingene på synes JEG er forkert, som jeg skrev tidligere, fair nok og sende et tilbud, fair nok og følge op, men jeg synes ikke det er fair/rigtigt at man på samme tilbud laver forskellige overskrifter, så det hele tiden ser NYT ud, og mere og mere personligt. Jeg ved godt det er dette der får folk til at åbne den pågældende mail, så ja det virker, men det er blot så frustrerende at det er det samme og det samme, igen og igen, og så bare i forskellige forklædninger.

Og igen dette er ikke kun sigtet mod dig, der er flere og måske endda mange, og derfor starter jeg denne tråd for at få en åben debat, og fair nok at du bliver partisk, da jeg fra start af jo også går ind i dette med en vinkel - men måske du skulle tage denne debat lidt mere objektiv...?

Bendtsen

Jeg synes da, du er noget mere personlig, end jeg er?

Der henstår et manglende svar fra dig på én ting: Hvorfor har du ikke afmeldt dig, når metoden er dig så inderligt imod? Indtil du fortæller det, kan jeg jo kun gisne om årsagen.

Jeg er da mere objektiv, end du er. Det er faktuelt, at metoden virker. Det er faktuelt, at den er lovlig. Det er faktuelt, at den er frivillig fra og med den 1. opfølgningsmail. Det er faktuelt, at der er leveret en gratis ydelse med TYDELIG beskrivelse af, at der følges op.

Jeg må se, om jeg kan leve videre, uden du betragter mig som seriøs. Men jeg vil stadig gerne betragte dig som seriøs, og det kan jeg også gøre, hvis blot du vil løfte sløret for: Hvorfor har du ikke afmeldt dig mails, du ikke kan lide?

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Det er sjovt hvordan nogle af jer reagerer, nogle tager min debat ekstrem personligt, andre tager den seriøs og saglig - men sådan er det nok bare.

Men for at komme tilbage til dit spørgsmål så synes jeg at jeg ved at hente noget gratis eller på anden måde har tilmeldt mig et nyhedsbrev forventer jeg at få NYHEDER eller TILBUD - hvilket jeg på INGEN måde har anfægtet i denne debat. Det jeg skriver er at MÅDEN dette gøres på kan diskuteres, hvilket var min mening med denne debat.

Det jeg især hæfter mig ved er overskrifterne. Hvorfor ikke bare skrive Kampagne tilbud, eller nyhedsbrev - hvorfor skrive, kære Bendtsen, Tak Bendtsen osv - altså næsten kammeratlig tone - så bliver man jo næsten nødt til at læse mailen - tænk nu hvis det var en personlig mail til mig?

Når jeg har bumpet et par gange på amino og det går i din mailbox, så ja det kan da godt virke forstyrrende, men der står STADIG i overskriften at det er tilbud fra vores shop - dvs. der er intet nyt, og du ville få en mail uanset om det var hr. eller fru Jensen der havde sagt bu eller bæ.

Så i mine øjne er der ingen sammenligning - og det er min morale!?

Bendtsen

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bendtsen:
Men for at komme tilbage til dit spørgsmål så synes jeg at jeg ved at hente noget gratis eller på anden måde har tilmeldt mig et nyhedsbrev forventer jeg at få NYHEDER eller TILBUD - hvilket jeg på INGEN måde har anfægtet i denne debat. Det jeg skriver er at MÅDEN dette gøres på kan diskuteres, hvilket var min mening med denne debat.

 

Bendtsen: Her er, hvad der står og har stået fra dag 1, når du henter SEO-LEX Light. Hvordan er det lige, du er kommet frem til en forventning om, at opfølgningsmailsene skulle indeholde nyheder eller andet end remindere?

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Bendtsen:
Når jeg har bumpet et par gange på amino og det går i din mailbox, så ja det kan da godt virke forstyrrende, men der står STADIG i overskriften at det er tilbud fra vores shop - dvs. der er intet nyt, og du ville få en mail uanset om det var hr. eller fru Jensen der havde sagt bu eller bæ.

Bendtsen

Mener du at det er ok at sidde og forstyrre måske 20 maile box som har abonneret på dit tilbud, når så man kikker står der bump bump jamen detkan du ikke mene ?

Dem du omtaler sender da i det mindste materiale ud med indhold ikke bare bump bump ingen nyheder kom nu, som jeg sagde tidligere det er ok med en debat men lav den mere generel i stedet for at tage udgang punkt i noget du selv med et klik kan afmelde Smile

/allan

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Bendtsen:

Det er jo nøjagtig derfor jeg starter denne debat - og derfor undrer det mig at hvis det i gør virkelig har så stor effekt på jeres salg, hvorfor gør ALLE andre UANSET branche så ikke det samme???

Flere og flere gør det faktisk. Det er en meget almindeligt integreret del af det der også kaldes "freemium modellen" - en model, hvor en basis version af et produkt gives væk gratis (free) og der så tjenes på salg af "premium" upgrades, udvidelser, bedre service osv. Det er også den model som Amino er på vej mod - med Plus medlemsskabet.

Disse "opdateringer" kommer ikke af sig selv. Der skal sælges, for at opnå gode resultater. Jo mere der skrues op for salget, jo mere sælges - til en vis grænse. Denne grænse ligger dog langt højere end der hvor nogle få personer føler sig voldsomt irreteret. Det må man som forretningsmand bare leve med, hvis man gerne vil tjene godt på sit produkt.

Der vil sikkert være brancher, hvor det er svært eller umuligt at implementere en freemium model - men jeg er ret sikker på, at der vil komme flere og flewre til også indenfor brancher, hvor man ikke skulle regne med det. Jeg har f.eks. allerede nu hørt om flyselskaber der overvejer denne model - med helt gratis flybilletter! Se iøvrigt den video, der er via ovenstående link, fra manden bag bogen "Freemium" - mange kloge tanker!

Særligt på Nettet vil freemium modeller uden tvivl vinder mere frem. Det handler grundlæggende om, at det der sætter den nedre grænse for den pris man kan sælge sine varer til i et marked med konkurrence på prisen er den pris som det koster at fremstille og levere varen. Med elektroniske ydelser er det så godt som gratis at producere den færdige fil og sende den - f.eks. en e-bog, et stykke software eller en anden online service. Derfor vil mange af den type produkter ende med at være gratis - i hvert fald i en en vis basis model. Og en helt naturlig følge af dette er, at højere grad af markedsføring - i alle former, for at sælge "premium" delen af disse gratis produkter.

Bendtsen, ud fra hvad du skriver her virker det på mig somom du er en af de ganske få, som alle os der arbejder med denne her slags modeller ved vil brokke sig, hvis vores salgssystemer er godt optimeret. Men du bliver bare nødt til at se i øjnene, at hvis vi skulle tilpasse vores salgs-strategier de ønsker du giver udtryk for - altså være langt mindre "anmasende", så ville det koste os ekstremt store summer på bundlinien. For Martin, Thomas og min bog alene kunne der let være tale om mere end en million mindre i fortjeneste, hvis vi skulle følge dine råd. Jeg håber godt du kan se, at det hverken kan eller bør vi naturligvis gøre. Så hellere leve med at du, og ganske få andre, bliver lidt mopset over vores kampagner. Get real Big Smile

Side 4 ud af 8 (71 indlæg)