Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - Tag jer nu lidt sammen, hvor desperat kan man være...!!!?

Side 3 ud af 8 (71 indlæg)
Tilmeldt 3. Oct 07
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bendtsen

Jeg kan faktisk godt følge din pointe, og kan også selv synes det er irriterende at modtage alle de mails...... men på den anden side er grunden til at vi får de mange mails, at vi har hentet et stykke arbejde som de virksomheder har lagt tid, kræfter og penge i .... og den investering vil de gerne have igen.

Hvis du en dag skal have lavet et stykke SEO arbejde, vil du automatisk kunne huske de 3 som du har fået de mange mails fra ... og muligvis tjekke dem ud for du kender deres arbejde fra den light version du har downloaded ,og ved derfor at de kender deres fag.

Jeg kan derfor sagtens forstå at de gør det, og selvom det kan være irriterende i ens mailboks, så er det business og penge  det handler om, og der har de sgu nok fat i den lange ende.

Jeg synes det er OK med diskussionen, for det burde være muligt for virksomheder at differentiere deres modtagere af mails i grupper med hvor mange mails de skal have tilsendt. På den måde kunne vi, som gerne vil have lidt nyheder en gang om ugen forblive glade og blive på listen over modtagere, og dem der gerne vil have "den ganzen molevitten" kan få det hver dag.

Det var ihvertfald mine tanker omkring debatten.

Mange hilsner, Carsten

Børnetøj og udklædningstøj - http://dk.rosaogridderen.com

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Krogh:

Bendtsen:
Men hvordan kan man som virksomhed se sig selv i øjnene,

Hvor er den store forskel i at "Bumpe" det samme tilbud frem flere gange dagligt i en debattråd?

http://www.amino.dk/forums/p/63532/390390.aspx#390390Wink

Gott im Himmel - som de siger syd for demarkationslinjen Big Smile Mere er der vist ikke at sige om den sag.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allan :)
Du kan måske have ret i at man selv har sagt ja til at modtage mails fra en given virksomhed. Men spam er betegnelsen for irritationsmomentet. Og dermed mener jeg at spam også kan forekomme selvskyldigt.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Stenhoej:

Jep - men det er vigtigt her at skelne mellem nyhedsmails og opfølgningsmails på et gratis download. Det er to meget forskellige ting. Mit nyhedsbrev kommer kun sjældent - og det kan man så ikke sige om de mails, der ryger ud til dem, der har hentet  SEO-LEX Light. Men - som lov og etik foreskriver - er de alle forsynet med tydelig afmelding.

Diskussionen er på sin plads - også selvom trådstarter tilsyneladende har haft en lille lapsus i korttidshukommelsen i forhold til egen promovering flere gange på en dag her på Amino. Det er menneskeligt at fejle, og her i huset plejer vi at sige: "Man skal ikke bedømme folk på de fejl, de begår - men på deres evne og vilje til at rette dem".

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Olsen:
Men spam er betegnelsen for irritationsmomentet. Og dermed mener jeg at spam også kan forekomme selvskyldigt.

Hej Patrick

Citat fra den første linie fra wiki

wikipedia:
Spam er en betegnelse for reklamer, man ikke selv har bedt om, som sendes via e-mail eller i nyhedsgrupper.

Se resten af den artikel her

/allan

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej igen

Synes det er sjovt at man ikke kan smide en bold i luften herinde uden man bliver haglet ned. Men fair nok, folk har sine egne måder og drive forretning på og sådan er det jo...

At blive personlig, ja det er jeg såden set ligeglad med - jeg gider ikke og gå ned på det plan!

Jeg åbner en debat her om et "problem" jeg synes over den seneste tid er blevet større og større specielt bemærket indenfor SEO sektoren. Ja det er rigtigt at man får noget gratis, og ja man tilmelder sig et nyhedsbrev og åbner muligheden for at man kan modtage tilbud, men jeg må sige i ikke er den eneste branche der gør det på denne måde, med at lægge en teaser ud og så prøver og følge op på det efterfølgende, med en forhåbning af salg - det er slet ikke det jeg taler om - jeg taler om MÅDEN og gøre tingene på efterfølgende.

Derfor synes jeg godt nok at mange af svarene i denne tråd skrider i svinget. Som jeg skrev i starten træder jeg over nogles tæer, men troede godt nok ikke paraderne var så høje. Overrasker mig meget, men bekræfter mig omvendt i hvordan denne branche åbenbart arbejder - igen jeg siger ikke det er forkert, men min morale er bare ikke til at bombaderer andres mail boxe - om så det hedder spam eller ikke spam - undskyld hvis jeg brugte et forkert ord, men jeg regnede med folk forstod hvad jeg mente og hvor jeg ville hen.

Bendtsen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

 

Bendtsen:
Men hvordan kan man som virksomhed se sig selv i øjnene,

Forretningssans, venner - det er skam ikke kun SEO'erne der sender opfølgningsmails og Thorborg har lært os det Geeked

Man kan også diskutere hvem der er mest professionel - den der sender ud en gang om ugen eller den der sender ud engang 4 gange i året.

Jeg ved i hvert fald at hvis der går en uge, hvor jeg ikke sender det almindelige nyhedsbrev ud, så bruger folk pengene et andet sted.

Sådan ER det Smile

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Patrick Olsen:

Min mening er stadig imod spam.

Der bliver blandet en masse ting sammen her, som ikke rigtig giver mening ...

Spam er emails der sendes fra erhvervsdrivende til folk der ikke selv har bedt om det, eller accepteret det som en del af det de har skrevet sig op til - f.eks. en light-version af en bog. Det er ikke tilfældet for hverken undertegnede eller nogle andre af dem jeg kender der bruger nyhedsbreve eller light-versioner/gratis versioner af deres bøger eller andre produkter.

Det er meget almindeligt, at folk der får en gratis version af et produkt, samtidig skal acceptere tilmelding til BÅDE opfølgende salgsmails, hvor leverandøren forsøger, at sælge en opgradering af produktet, samt et mere generelt nyhedsbrev fra leverandøren. Det SKAL være muligt at framelde sig begge dele, og det er det da også for alle de leverandøres vedkommende jeg kender til.

Opfølgende salgsemails og nyhedsbreve er to helt forskellige ting.

De opfølgende salgsemails skrives og times normalt ud fra et bestemt mål: At sikre så god en salgskonvertering som muligt - fra den gratis version til den betalte. Skulle man helt undgå at enkelte føler sig den mindste stødte over disse emails ville det koste rigtig meget på bundlinien. Og det er der ikke mange forretningsfolk der kan leve med.

Nyhedsbreve sendes ud med forskellige intervaller - alt efter afsender, og indeholder som regel både genereller informationer og lidt reklame for afsenderes produkter. Det er ikke så meget anderledes end så mange andre publikationer - betalte eller gratis.

Jeg kan ikke tale for alle andre, men for mit eget vedkommende sender jeg aldrig 6 salgsemails eller nyhedsbreve ud på en enkelt dag. Det giver ikke noget godt resultat. Nyhedsbrev sender jeg aldrig ud mere end maks 1 gang pr. måned. Salgsemails sendes aldrig ud med mere end en pr. dag - og det sker kun i forhold til konkrete kampagner og er altid kortvarrigt. De fleste salgsemails jeg sender ud går der mindst 8-10 dage imellem - nogle gange mere.

Jeg kan personligt godt leve med, at der er enkelte der bliver lidt mobset over de emails de får fra mig. I forhold til de tusindvis af folk  jeg har sendt emails ud til gennem tiden er det ganske få enkeltpersoner, der har brokket sig. Fred være med dem Big Smile

En gang imellem kan det så ske, at et teknisk system - som et system til udsendelse af emails fejler, og sender flere kopier af samme email til en eller flere modtagere. Det er naturligvis irreterende for modtageren. Det har mine systsmer gjort 2 gange i løbet af det sidste år. Det er en meget lille fejlprocent, synes jeg. I de ganske få tilfælde er der ikke så meget andet at gøre, end at undskylde pænt for fejlen og gøre hvad man kan for at rette op på den. Ingen systemer er perfekte - og alle kan lave fejl. Shit happens!

Hvis man som iværksætter ikke tør iværksætte noget uden at være 100% sikker på at der aldrig opstår fejl, så får man sgu aldrig sat ret meget i gang :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Debatten er interessant og det må være en nøje opmåling mellem gevinst og omkostninger.

Da jeg var 13 år fik jeg arbejde i netto, det første jeg skulle gøre, var at fjerne min ørering og ligne alle de andre netto piger Surprise,

"Kenneth, kunde har ALTID ret" sagde min chef.

Det kunne jeg på dagen selvfølgelig kun give hende ret i, men som dagene gik oplevede jeg hvordan kunder kan være nogle forbandede svin, for at sige det pænt. Til sviner medarbejderne personligt og opfører sig som var de 11 år.

Men ak, kunden har altid ret, og det skal jeg love for at vi levede efter.

Præcis den tankegang og overbevisning har jeg så taget med mig ind i voksen livet, og jeg har taget i mod en del høvl, for ting som har været ude af mine hænder. Skyld ikke skyld er lige meget....man behandler hinanden med respekt.

Jeg har dog de sidste par år ændret holdning til de kunder der ikke kan opfører sig ordentligt. "De har ikke ret!", ikke så længe de skal handle i min virksomhed.
For 3 uger siden havde jeg en kunde der ville købe for 8000 kr., jeg fortalte han at han kunne komme og hente varerne sidst på ugen, de var nemlig ikke på lager endnu. Tirsdag, onsdag og torsdag ringer han og opfører sig ubehøvlet over for en sommer medarbejder jeg har.....konsekvensen blev at han nu må købe sine varer et andet sted!.

Derfor bakker jeg op om dem udvikling der er ved at ske, at man gerne må gå hårdt til kunderne når der skal sælges. Det skal selvfølgelig være med respekt osv. men citronen kan godt presses mere og hellere have 80 glade kunder en 100 halvtilfreds.

Vi er sgu så blødsødne når det gælder forretning. Jeg oplever nogle gange ikke at få svaret tilbage på en virksomheds tilbud..... gud hjælpe mig om der 3-4 uger ikke kommer en mail om at de er skuffede over jeg ikke svarede. Hold dog på med at være tøse sur, hvis du vil have svar på du trænge mig op i en krog :)

Side 3 ud af 8 (71 indlæg)