Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - Tag jer nu lidt sammen, hvor desperat kan man være...!!!?

Side 2 ud af 8 (71 indlæg)
Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronnie
Det behøver ikke at virke uprofessionelt, hvis du udsender nyhedsbrev en gang om ugen. Det kommer an på hvor meget guf der er at give ud af. Men det nyhedsspam man oplever, er jo ofte med gentagelser og derfor intet værd.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Venner der er altså INGEN spam her!, hvis man selv har sagt jatak til at modtage mails, er det ikke spam.

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan

Hvis ikke vi skal kunne snakke om sådan ting her, hvor så ?? det kunne jo være at nogen sad med nogle gode råd til ham

Jeg har sagt det mange gange her på Amino og gør det lige igen, man kan snart ikke skrive noget her på Amino uden at blive hakket ned med det samme fra dem som lever efter jante loven, vi er her sku da for at hjælpe hinanden, og er der et indlæg som man ikke syntes om, så klik da væk fra det og lad være med at blande sig, der skal være plads til alle og ikke kun de indlæg som nogle syntes om.

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej Bendtsen,

Bendtsen:
Jeg har haft nogle fantastiske dage, og er lige kommet hjem efter en super dag med familien, så nej det er ikke et surt opstød fordi jeg har haft en dårlig dag.

Det var dejligt at høre Big Smile

Bendtsen:
Jeg gad godt vide hvorfor du mener jeg ikke skulle bruge det "offentlige rum" til at starte en debat om dette

Fordi jeg mener ikke man kan tale om spam når du selv vælger at tilmelde dig, du kan framelde og skrive til dem det drejer sig om det gør jeg hvis jeg har et problem, så tager jeg det med den som jeg har et problem med ikke det halve af DK.

Jeg forstår udmærket du gerne vil starte en debat, jeg syntes måske så bare det ikke er smart at tage udgangspunkt i en dårlige opleve med 6 mails på en dag Smile

Velkommen hjem fra ferie .

/allan

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,4 stjerner givet af 5 person

Jeg er en af dem, der sender mange mails ud til dem, der har taget mod mit tilbud om en gratis bog. Det er i øvrigt ikke spam, og det er faktisk forkert at bruge den betegnelse. Spam er noget helt andet. Og der gøres meget, meget tydeligt opmærksom på, at der kommer denne type mails efterfølgende.

Jeg synes, det er en lille smule patetisk at hente en gratis bog - derefter modtage opfølgningsmails uden at afmelde dem og så ende med at beklage sig over det her. Men det er da OK, det kommer frem, for dte giver da mulighed for at ramme en pæl gennem en sejlivet myte om, at den slags ikke virker.

Jeg benytter samme model som både Martin og også Mikkel gør - og jeg kan for vores alle tres vedkommende sige, at der er endog meget tydeligt afmeldingslink i hver mail.

Min kalkulation er iskold: For hver 100 mails er der 2-4, der bliver "tøsefornærmede" over, at jeg faktisk gør det, jeg har sagt, jeg vil gøre (og som folk har accepteret): Sender opfølgningsmails. De resterende 96-98 mennesker enten køber eller afventer lidt endnu. Det er et regnestykke, jeg godt kan leve med ;-)

I sidste uge havde jeg så et rigtig surt uheld grundet en lille bug i det system, der sender opfølgningsmails ud - og det betød, at nogle modtagere (i alt 268) lige fik sig fire mails hver fra mig på en og samme dag. Jeg var ved at miste det sidste hår! Jeg skyndte mig at skrive ud til dem og beklage - og nu kommer så højdepunktet:

Én eneste person blev sur (og han er altid sur i forvejen på alt og alle og over alting). Mange (over 20) skrev tilbage, at det var helt OK. Nå ja - og så solgte jeg r.... ud af bukserne på fejlen hele weekenden her.

Jeg er jo en stor ynder af begrebet "det bevidste valg". Og uanset hvordan man vender og drejer det, så er det et yderst bevidst valg at downloade en gratis bog og samtidig acceptere opfølgningsmails. Og et mindst lige så bevidst valg at undlade at framelde sig listen, hvis man ikke er frisk på at modtage disse opfølgningsmails.

Spam: Det er mails, man IKKE har sagt ja til at modtage. Og den slags er der faktisk lovgivning om. Men det er en helt anden diskussion.

Så Bendtsen: Du bitcher over for mange mails - men du vil ikke afmelde dig, for du vil ikke gå glip af noget. Seriøst?

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Sikke en masse krudt og energi der bliver brugt på noget der er så let at afmelde. Devil

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Jeg er meget glad og taknemmelig for de værktøjer der ligger frit tilgængeligt, og det mener jeg også jeg skrev i mit første indlæg.

Men hvordan kan man som virksomhed se sig selv i øjnene, og hvordan skal man tage en virksomhed seriøst, hvis man får en mail kl. 12.04 kampagnetilbud bla bla, næste mail 14.28 kampagnetilbud, husk det nu bla bla, næste mail 15.49 kampagnetilbud, slå til nu inden kl. xx bla bla osv osv.

Fair nok at man laver et kampagne tilbud som jeg meget gerne kigger på, men at lave disse skud med spredehagl, og så samtidig lave ny overskrift, der bliver mere og mere personlig - det synes jeg er over limits, så fred være med at man får et kampagnetilbud første gang med overskriften kampagnetilbud, og så få en mail mere en dag eller to efter hvor der stadig står kampagnetilbud i overskriften - gør det dog lidt mere gennemsigtigt - synes næsten det nærmer sig den måde som andre personer bruger når de sender disse mails om at man har vundet et gigantisk beløb mv.

Og som sagt jeg ved der er mange der er uenige med mig, men sikkert også nogle der deler min mening, og derfor åbner jeg ballet her på amino.

Bendtsen

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bendtsen

Jeg er jo een af dem, der har en Light udgave af Søgeoptimeringsrapporten og herefter sender nyhedsbreve ud.

Det du fortæller, glæder mig at få ord på, nemlig kun at skrive, når jeg har noget på hjerte.

(desværre går der også alt for lang tid mellem hver mail grundet travlhed, men det er en anden sag )

Da jeg ved, hvad det har kostet mig at få folk til at tilmelde sig vores nyhedsbrev, er det sidste jeg ønsker, at du eller andre melder jer fra igen.

Derfor registrerer jeg nøje hvilken reaktion, der kommer for hvert nyhedsbrev der bliver sendt ud.

Hvis jeg ser, at der smutter mere end nogle ganske få personer for hver udsendelse (der kan tilskrives andre omstændigheder, fagskift, jobskifte m.m) så ved jeg, at jeg er på vej i en forkert retning. Så hvis du og andre oplever at blive spammet vil jeg tro, at afsenderen ikke prioriterer at måle afmeldingsprocenten.

I sidste ende er det jo, som andre i tråden her skriver, dit eget valg om du vil tage det sure med det søde.

Jeg er under alle omstændigheder glad for at du har taget dig tid til at sætte ord på.

Venlig hilsen,

Christian 

 

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronnie:
man kan snart ikke skrive noget her på Amino uden at blive hakket ned med det samme fra dem som lever efter jante loven,

Dine konklusioner står du selv for jeg forsøger ikke at hakke, men at sige min mening og den er jeg gentager :

Det kan ikke være spam når man selv vælger kom nu det er sund fornuft !

/allan

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person
Side 2 ud af 8 (71 indlæg)