Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMBA som holdingselskab

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Ringsted
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ønsker at bruge SMBA- formen som grundlag for en holding struktur (indtil der kan laves et A/S). Sidder der en eller flere, der ved hvordan jeg anmelder dette til Erhvers og Selskabsstyrrelsen.

- Vedtægter mm. har jeg fået udarbejdet i samarbejde med Væksthuset, så det er der styr på.

Mind Freak.dk, Eksamensklar.dk, Shoppers Nation, 

Step it up - på facebook

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

mikkelfeldt:
Sidder der en eller flere, der ved hvordan jeg anmelder dette til Erhvers og Selskabsstyrrelsen.

http://www.eogs.dk/sw16080.asp

Anmeldes som ethvert andet selskab via ovenstående link f.eks.

Henrik

 

PS. Har du vejledning om senere omdannelse til A/S og de udfordringer der kan være forbundet med dette?

Fra Ringsted
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mind Freak.dk, Eksamensklar.dk, Shoppers Nation, 

Step it up - på facebook

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

mikkelfeldt:
- Jeg fik i sin tid at vide at jeg kunne gøre dette, på samme måde, som ved en skattefri virksomhedsomdannelse.?!

Det er så ikke helt rigtigt. Lovgivningen giver ikke mulighed for at omdanne et SMBA til A/S direkte. Hvis du vil lave den øvelse skal du først omdanne til et AMBA og så derefter kan du omdanne til et A/S.

Det er ikke en billig øvelse!

Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem har fortalt dig det ? (det er desværre ikke rigtigt).

Som grundlag for en holdingstruktur`? Hvis der er et selskab eller flere under det holdingselskab som agtes stiftet er det jo værdierne heri der bruges til at stifte holdingselskabet på. Der er iøvrigt ikke meget formål i at lave et holdingselskab i A/S form.   Langt de fleste ikke børsnoterede holdingselskaber er ApS'er.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Ringsted
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Strukturen og omdannelsen er jeg blevet vejledt om af Vækshuset i KBH.

Mind Freak.dk, Eksamensklar.dk, Shoppers Nation, 

Step it up - på facebook

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

mikkelfeldt:

Strukturen og omdannelsen er jeg blevet vejledt om af Vækshuset i KBH.

Anbefaler dig at gå tilbage til væksthuset eller finder dig en kompetent rådgiver på SMBA.  Det vil være ærgerligt for dig når du om på et senere tidspunkt  ønsker at lave omdannelsen for så først at finde ud af, at du er blevet fejlrådgivet. Der er simpelthen ikke hjemmel i loven til at lave en direkte omdannelse fra et SMBA til AS.

Det er iøvrigt netop et af de spørgsmål, som SMBA-fortalerne netop altid undlader at svare på her på Amino. Deres svar er typisk. Hvorfor skal man det?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er desværre ikke første gang at vi her på Amino ser at folk er blevet fejlrådgivet hos Væksthuset og det bekræfter mig at I at den såkaldte iværksætter ordning (klippekortet) er et flop. Iværksætterrådgiverne er ganske enkelt ikke kompetente nok. Ikke at de ikke ved hvad de laver eller er dygtige folk men det handler om at kende egne begrænsninger. Det vi taler om her er noget som revisorer søger rådgivning om via det rådgivningsnetværk de måtte indgå i. Samtidig er det jo dybt uheldigt hvis de anbefaler SMBA-selskaber på et forkert grundlag.  Man kan så heller ikke afvise at de måske har opfordret til at folk søger egen revisor o.l. eller at rådgivningen er ydet med det forbehold.     

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
Det er desværre ikke første gang at vi her på Amino ser at folk er blevet fejlrådgivet hos Væksthuset

Er Væksthuset egentlig underlagt rådgiveransvar i forbindelse med deres rådgivning?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er egentlig et godt spørgsmål. Jeg ved det ikke. Betaler man noget for den rådgivning man får ? Hvis ikke kan jeg dårligt forestille mig det.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)