Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overførsel til ApS. Hjælp mig med at forstå!!

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars H.:
som jeg har forstået det, korrekt?

JA

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Tak for dine svar.

Som jeg havde forstået det så var der egentlig ikke nogen fordel ved at lave en skattefri virksomhedsomdannelse, ja faktisk tværtimod da denne koster betydeligt mere at få gennemført.

På hvilke punkter er det at du mener at det kunne have været en fordel?

Men som du også siger, så er det bare at komme videre i forløbet.

Foreløbigt mange tak for dine svar.

Mvh

Lars H.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars H.:
Pga. ovenstående må du derfor også meget gerne fortælle mig hvad du mener med at videresende betalingerne til selskabets bankkonto?

At flytte betalingerne over i selskabet og afregne disse med enkeltmandsfirmaet.

Lars H.:
Kan jeg i teorien også bare bibeholde fakturaene som jeg har skrevet efter d.1/7-09 i det gamle firma og så blot begynde at fakturere fra ApS'et når først at jeg kommer til varer som er indkøbt via selskabet?

Ja  hvis enkeltmandsfirmaet ikke er afmeldt - men beskatningen er hårdere i enkeltmandsfirmaet end i selskabet af resultatet.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars H.:
Som jeg havde forstået det så var der egentlig ikke nogen fordel ved at lave en skattefri virksomhedsomdannelse, ja faktisk tværtimod da denne koster betydeligt mere at få gennemført.

Som tingene er kommet frem ville det have være hipsomhap. Fordelen - efter menig -  ville have været at dit enkeltmandsfirma ville været blevet integreret med et samme i det nye ApS, således at du ikke nu skulle rode med dette.

Afhængigt at værdierne i dit enkeltmandsfirma kunne du ved en virksomhedsomdannelese måske også have sparet at skyde de fulde 125.000 kr ind i et ApS.

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak igen.

Nu tror jeg faktisk at jeg begynder at forstå en lille smule Smile

Alt dette er nu også mest for at jeg personligt kan forstå hvad det er der foregår, da jeg er sikker på at jeg har en dygtig og kompetent revisor til at ivaretage opgaverne.

Endnu en gang tak fordi at du/i har lyst til at forklare de samme ting igen og igen, (til os "regnskabshulemænd"), her på Amino.

Mvh

Lars H.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars H.:
Endnu en gang tak fordi at du/i har lyst til at forklare de samme ting igen og igen, (til os "regnskabshulemænd"), her på Amino.

Prego. Held og lykke med det. Ikke mindst glædeligt at høre at du ikke keder dig!Wink

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

HUSK på, at det nu er 2 selvstændige virksomheder du skriver om, og alt hvad du gør mellem dem er som en handel mellem 2 andre virksomheder.

Altså ikke noget med at overflytte eller noget der ligner.

mvh

 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)