Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

3d tegneprogram.. SØGER

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har fået endnu en ide .. 

dette kræver dog at jeg lige får lidt info fra alle jer aminoer.

Alle de 3d tegneprogrammer der nu findes.. CAD osv.. Hvad kan man tegne i dem? kan man tegne alt?

og er der nogle af jer der kan "lave sådan et program" .. måske bare meget mere simplificeret.. og hvad vil prisen og tiden ca. være?

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Valget af 3d software afhænger meget af hvad man skal bruge det til. Er det fotorealistiske animationer, special effects til film, arkitektur/design visualiseringer, computerspil, 3d skitsering eller noget helt andet?

De brancher der bruger 3d software har gerne standarder eller præferencer til nogle bestemte softwareprodukter der bedst løser deres behov. Jeg tror derfor det vil være meget svært at konkurrere med de eksisterende softwareudviklere med et nyt softwareprodukt og tør slet ikke at tænke på prisen. F. eks. har Google valgt at købe og videreudvikle et eksisterende 3d software frem for at udvikle noget fra grunden.

Mvh.

Rafal

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tim Krupsdahl:

Hej.

Jeg har fået endnu en ide .. 

dette kræver dog at jeg lige får lidt info fra alle jer aminoer.

Alle de 3d tegneprogrammer der nu findes.. CAD osv.. Hvad kan man tegne i dem? kan man tegne alt?

og er der nogle af jer der kan "lave sådan et program" .. måske bare meget mere simplificeret.. og hvad vil prisen og tiden ca. være?

Synes ikke du virker specielt seriøs i din tråd. Har du prøvet at søge på google? Gør du det kan du jo se hvad der er af programmer og producenterne skriver jo selv hvad programmet er godt til.

Jeg kan godt lave en liste til dig med en del 3D programmer og deres formål. Men lav lige noget research selv først for det andet virker helt ærligt  lidt dovent...

Og beskriv gerne din hvilket formål du programmet skal bruges til - der findes et hav af programmer så være lidt mere præcis tak.

 

Mvh René W.

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er animationer, 3d-modeller osv. du vil lave, findes der ikke ret meget der slår Blender, særligt ikke med tanke på at Blender er 100% gratis at downloade og bruge.

www.blender.org

Mvh
Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Ja, du kan lave stort set alt i alle 3D programmer, men du skal selvfølgelig bruge det, der passer bedst på din økonomi, og dét du skal lave.

Vil du lave et simpelt 3D program? Det findes allerede i Blender (gratis) og Swift3D (ca 3000kr). Så jeg ser ikke behovet for endnu et? Det er i hvert fald et svært marked at mase sig ind på, og sikkert også en kæmpe investering.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

PeterOM:
Det er i hvert fald et svært marked at mase sig ind på, og sikkert også en kæmpe investering

Korrekt - og dem der bruger de store programpakker, har en uddannele på flere år i nettop det program... Så de vil ikke være meget for at skulle skifte.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej der er mange på markedet, også af de små (og dermed ubrugelige) typer.

Se fx på flere køkkenfirmaers hjemmeside...

Googles sketchup kan ikke overgås. Gratis light - udgave tilgængelig. Skal man bruge mere køber man. Er ved at udkonkurrere alle andre...

Jeg vil da påstå jeg arbejder professionelt med 3D, men har altså ikke taget flere års uddannelse i det Wink

Og når man kan det ene program, lærer man rimeligt nemt det næste...

 

Blender er en god erstatning for MAX, men det er alt for kompliceret at modelere i det - særligt hvis det skal være præcist.

 

Læs mere på min blog  BoligLive

Fra København
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle .. Tak for svarene..

Nu hvor i har budt ind vil jeg være lidt mere præcis.

Det program jeg søger SKAL være lavet fra bunden af. Det skal kun bruges til at designe en eneste ting. Så det skal samtidig være super brugerlet.. for alle mennesker.. og det skal derefter ikke koste noget at hente ned og bruge..

Lidt ligesom "paint" brugernemt.. men så i 3d. hvor der er forskellige former du kan sætte ind.. der er nogle presets og en lille video om hvordan man kan gøre osv..

men det skal selvfølgelig være baseret på mange af de programmer der i forvejen findes.. men blot lavet fra bunden, designet til kun at skulle kunne tegne 1 bestemt ting.. 

 

håber det måske gav lidt klarhed?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jammen det var præcis hvad jeg svarede på...

 

Sketchup

Fra København
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

så vil det jo så bare sige jeg skal have en til at lave ........ SKETCSHOP (2) ... som man kun bruger når man henter det fra min hjemmeside!

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)