Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

konkret råd til SMBA

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Copenhagen Baby...
Tilmeldt 12. Apr 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har læst en masse af trådene omkring SMBA og fået en masse viden (og blevet meget forvirret). Jeg ønsker ikke at starte flere generelle smba-debatter fra jurister (og andre paragraf tilhængere) her, men egentlig bare folks helt konkrete svar på disse presserende spørgsmål ift at jeg skal starte nyt firma meget snart!

-Hvad sker der når omsætningen kommer over 12 mio kroner?

-Hvis jeg inden for et år regner med at starte mit firma/koncept op i 10 lande og få 2-3 ansatte i hver land, kan jeg så køre det hele fra et dansk SMBA eller bør jeg oprette et nyt firma i hvert land?

-Man skal minimum være to ejere, men skal det være et lige fordelt ejerskab eller kan man dele ejerskabet op, eks. 80/20%? og hvordan gør man det, hvis man ikke smider penge i selve selskabet?

-Er det lettere at have ansatte i et SMBA end i andre former for selskaber eller vriksomheder? Her tænker jeg ikke på om ejerne skal være ansatte men konkrete ansatte.

På forhånd tak!

 

Karma

/Jens

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens & Co.:

-Er det lettere at have ansatte i et SMBA end i andre former for selskaber eller vriksomheder? Her tænker jeg ikke på om ejerne skal være ansatte men konkrete ansatte.

Jeg kan ikke se hvad der skulle være anderledes her, i forhold til lønmodtagere udenfor ejerkredsen, der er de samme lovmæssige krav til ansættelsesbevis, skatteindbetalinger, feriepenge, forsikring osv.

 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Copenhagen Baby...
Tilmeldt 12. Apr 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Anders. Det varén ud af fire :)

 

karma

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens & Co.:

-Hvis jeg inden for et år regner med at starte mit firma/koncept op i 10 lande og få 2-3 ansatte i hver land, kan jeg så køre det hele fra et dansk SMBA eller bør jeg oprette et nyt firma i hvert land?

Hvis de ansatte sidder fysisk i det pågældende land, kan datterselskaber anbefales... Men spørg evt Henrik, det er lige han område det her...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Copenhagen Baby...
Tilmeldt 12. Apr 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Men spørg evt Henrik, det er lige han område det her

Henrik hvem?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens & Co.:

Fashion-Seller:
Men spørg evt Henrik, det er lige han område det her

Henrik hvem?

Henrik Krog  (Klovn)...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

-Hvad sker der når omsætningen kommer over 12 mio kroner? Så bliver du rig.

-Hvis jeg inden for et år regner med at starte mit firma/koncept op i 10 lande og få 2-3 ansatte i hver land, kan jeg så køre det hele fra et dansk SMBA ller bør jeg oprette et nyt firma i hvert land? Det kan man ikke svare på her men det er samme forhold der bør afvejes uanset om vi taler SMBA eller ApS. Umiddelbart er der meget som taler for flere firmaer/datterselskaber men det afhænger af kunderne. Hvad vil være bedst.

-Man skal minimum være to ejere, men skal det være et lige fordelt ejerskab eller kan man dele ejerskabet op, eks. 80/20%? og hvordan gør man det, hvis man ikke smider penge i selve selskabet? Man kan vel godt have et skævt ejerforhold men hvordan man gør det i SMBA bør du næsten spørge dem med forstand på SMBA-selskaber (så må vi jo se om de kan svare på det.

-Er det lettere at have ansatte i et SMBA end i andre former for selskaber eller vriksomheder? Her tænker jeg ikke på om ejerne skal være ansatte men konkrete ansatte. Umiddelbart ikke nej. Det er fuldstændig det samme

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Copenhagen Baby...
Tilmeldt 12. Apr 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Skattekonsulenterne:
Hvad sker der når omsætningen kommer over 12 mio kroner? Så bliver du rig.

grunden til dette spørgsmål, er fordi der flere steder bliver nævnt noget med at man ikke må have en omsætning på mere end 12 mio,- med et SMBA - pga Ingen revisor pligt... men altså hvad så hvis den overstiger? får man så revisor pligt og skal man så ændre selskabsformen?

 

Skattekonsulenterne:
hvordan man gør det i SMBA bør du næsten spørge dem med forstand på SMBA-selskaber (så må vi jo se om de kan svare på det.

Ja det var så også meningen med denne tråd :)

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens & Co.:

Skattekonsulenterne:
Hvad sker der når omsætningen kommer over 12 mio kroner? Så bliver du rig.

grunden til dette spørgsmål, er fordi der flere steder bliver nævnt noget med at man ikke må have en omsætning på mere end 12 mio,- med et SMBA - pga Ingen revisor pligt... men altså hvad så hvis den overstiger? får man så revisor pligt og skal man så ændre selskabsformen?

 

Skattekonsulenterne:
hvordan man gør det i SMBA bør du næsten spørge dem med forstand på SMBA-selskaber (så må vi jo se om de kan svare på det.

Ja det var så også meningen med denne tråd :)

Man kunne forestille sig at de folk der måske kender svaret på dette spørgsmål, ønsker at tjene deres penge på at rådgive om sådan noget og ikke ved at besvare det her - Men nu må du jo vente og se.

Min personlige mening er at der er alt for meget besvær og uklarhed omkring reglerne for SMBA at et ApS eller A/S er langt at foretrække. - Men det kan du jo ikke bruge til noget i denne sammenhæng.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens & Co.:
grunden til dette spørgsmål, er fordi der flere steder bliver nævnt noget med at man ikke må have en omsætning på mere end 12 mio,- med et SMBA - pga Ingen revisor pligt... men altså hvad så hvis den overstiger? får man så revisor pligt og skal man så ændre selskabsformen?

Tjen løs! De 12 millioner er kun en grænse for hvornår du bliver omfattet af revisionspligt. Du skal således ikke ændre selskabsform.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)