Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Computer - var det dumt?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Privat hvad? Nu er jeg vidst ikke med længere...

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Dec 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var også det jeg tænkte. Måske sommervarmen er steget ham til hovedet. Stick out tongue

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Elviraogsixten:

Privat hvad? Nu er jeg vidst ikke med længere...

Træk hele udgiften fra i dit regnskab, hvis beløbet på computeren er under 12.300 kr. ex moms.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok...

Så jeg bogfører bare hele beløbet som et køb til virksomheden.. Undskyld hvis det er blevet nævnt - det går lidt langsomt i dag ;-)

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville også betale computeren via firmaet, hvis det er der, den primært skal bruges.

Og som de andre skriver, vil der sandsynligvis ikke være nogen, der interesserer sig for, om du bruger den privat i en eller anden mindre grad.

Men du spørger om, hvordan du skulle bogføre det, hvis du vil dele prisen op i forhold til 25 % privat brug. Hvis jeg havde købt en computer til f.eks. 8.000 og hvis jeg gerne ville spille helt efter reglerne, må regnestykket se sådan ud, at du bogfører de 6.000 som computerkøb til firmaet og de 2.000 som "hævet privat".

Det sker jo også, at man foretager et blandet køb, altså får en regning, hvoraf der fremgår både ting, man har købt til firmaet og nogle, man vil bruge privat. Så gør jeg det samme: Bogfører varerne til firmaet under de respektive konto (varekøb, rengøringsmidler, faglitteratur etc.) og så bogfører jeg resten af beløbet (min private del) som "hævet privat".

Hilsen Birte

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)