Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattefrit hussalg

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor længe er det nu man skal have ejet et hus for at kunne sælge det skattefrit - Ved godt at der er krav om selv at have boet der

Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg tror at umiddelbart ikke at der er nogen krak om det, hvis du selv har boet der i fra købstidspunktet. Men har du haft brugt ejendommen i forbindelse med udlejning/erhverv skal du vist bo der 6 mdr. før du kan sælge skattefrit.

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender godt reglen om, at man bare selv skal have boet der - Treode faktisk det var tre.

Men hvis man nu køber et hus, selv flytter ind - Hvor lange skal man så have ejet det før det kan sælges skattefrit

Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Klaus Egebjerg:

Kender godt reglen om, at man bare selv skal have boet der - Treode faktisk det var tre.

Men hvis man nu køber et hus, selv flytter ind - Hvor lange skal man så have ejet det før det kan sælges skattefrit

 

Det tror jeg ikke der er nogen regel om da du hele tiden har boet der i hele din ejertid. Det kan jo også tit forekomme i forbindelse med jobskifte o.l. hvor man pludselig er nødsaget til at flytte.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg næppe kvalificeret til at give et sikkert svar, men så vidt jeg har fået oplyst, så er der i teorien ingen tidsgrænse for hvor længe du skal have boet i huset. Du skal bare have haft din adresse der.

Da jeg var yngre havde jeg en kammerat. Deres familie spekulerede meget i boligkøb/salg for at få den skattefri gevinst. De plejede at bo i de nye huse i 6mdr. - det sagde de var god praksis for at undgå for mange spørgsmål etc. Men det er nogle år siden, så det er muligt det har ændret sig siden.

Hilsen Morten

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville også selv gætte på at det var reglerne - Men vil gerne vide om nogen ved det med sikkerhed ;-)

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

SKAT ville være et godt bud Wink

mvh

Jan

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kanon - tak for hjælpen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det man kan sige er helt overordnet at det forudsætter at man kun har denne ene bolig til rådighed i en periode eller at man på grund af erhverv har haft to boliger.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)