Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kassevogn, gule plader, hvide plader, med / uden moms ... huh?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:

Mikkel Mikjær Christensen:
Så er det åbenbart også  noget med at det er vigtigt hvor man parkerer den, jeg må så vidt jeg har forstået ikke parkere den uden foran min egen lejlighed fordi så "kan" jeg jo potentielt set bruge den privat. Hvis det er rigtigt, hvor mange gader væk skal den så stå for at den ikke står "hos mig".

Jeg syntes at det er skræmmende at man som borger i et  retssamfund skal være bange for hvor man parker en erhvervs bil af hensyn til skattevæsnet. Jeg kunne forstå hvis du var bange for at få den stjålet, ufatteligt....

 

Det skal man da heller ikke. Kan man godtgøre at bilen kun anvendes erhvervsmæssigt har man ikke noget problemet   ? Har man bilen som privat har man heller ikke noget problem. Jeg kan ikke se det skræmmende. Der er ikke andet i det end at vil man have et f adrag, eksempelvis 100% fradrag for biludgifter  ja så har Skat ret til at gåi dybden med det. Det er vel fair nok set i lyset af alle de som ikke har  fradrag for deres biludgifter.

Vedr. det med beskatningen så kan man jo lave bilen specialindrettet hvorved det ikke er de almindelige fri bil regler der gælder.

Men 10-20.000 kr for en bil: Så er det privat bil med fradrag efter statens takster, medmindre der køres minimalt erhvervsmæssigt i  bilen 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Men 10-20.000 kr for en bil: Så er det privat bil med fradrag efter statens takster, medmindre der køres minimalt erhvervsmæssigt i  bilen 

Der ligger faktisk mange momsfri varevogne på bilbasen i det prisleje :)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Der ligger faktisk mange momsfri varevogne på bilbasen i det prisleje :)

Så er der jo nok også mange der bruger sådanne biler privat Cool

 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

DGA:

Men hvorfor køber du den ikke bare privat? Du starter med at lade firmaet købe bilen, og lader dem betale for den nødvendige opbygning, og evt. rep. der skal laves. Og så køber du den privat for en sjat under normal prisen, og får kørepenge istedet. Så er der ingen problemer med at forklare hvad du laver kl. 3 om natten.

Kunne det ikke være en løsning?  

 

ps. når en varevogn er over 5 år gammel, er bilens momsværdi afskrevet, så du skal ikke tillægge moms ved et salg til dig selv.

Det lyder ikke lovligt? I givet fald tror jeg at jeg skal have specialindrettet en porshe ...

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

 

Det lyder ikke lovligt? I givet fald tror jeg at jeg skal have specialindrettet en porshe ...

Du kan få en Seat Leon Cupra på guleplader med 240HK?

http://www.seat.dk/Modeller/Leon/Leon-Van/

Bøgely A/S som er dem der ombygger biler til "Vans" kan sikkert også lave noget specielt til dig Wink

Du får nok ikke lige smidt alt det grej du vil fragte derind men hurtig som en porshe er den da næsten hehe..

Held og lykke med at finde den mest optimale løsning Mikkel om det så bliver en porshe eller et gammelt lig af en varevogn.

Hovedsagen er vel at du får arbejdet udført (fragtet).

 

 

Tilmeldt 21. Jan 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 02:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

DGA:

Men hvorfor køber du den ikke bare privat? Du starter med at lade firmaet købe bilen, og lader dem betale for den nødvendige opbygning, og evt. rep. der skal laves. Og så køber du den privat for en sjat under normal prisen, og får kørepenge istedet. Så er der ingen problemer med at forklare hvad du laver kl. 3 om natten.

Kunne det ikke være en løsning?  

 

ps. når en varevogn er over 5 år gammel, er bilens momsværdi afskrevet, så du skal ikke tillægge moms ved et salg til dig selv.

Det lyder ikke lovligt? I givet fald tror jeg at jeg skal have specialindrettet en porshe...og få lavet lidt opbygning i den.  Hvis du vil anvende den til din server virksomhed, er der ingen problemer i det

 

Jeg vil da mene at det er ganske lovligt, at du køber en bil til firmaet og får lavet opbygning i den er ikke ulovligt, og det er ligeledes lovligt at sælge den igen, og du bestemmer vel selv hvad du mener den skal koste? Og kørepenge er jo som hvis det var en hver anden privatbil.

Du kan da også købe en porsche, og få lavet lidt opbygning i den.  Hvis du vil anvende den til din server virksomhed, er der ingen problemer i det. Vores it mand har en Discovery, og det har ikke givet ham problemer. Jeg har selv en Q7, hvor jeg har et par skuffer bagi. Jeg blev taget i en kontrol en torsdag aften, på vej hjem fra en middag med en kunde, SKAT var ikke vildt glade, men har men en ordenlig forklaring er der ingen problemer.

Men der er ingen tvivl om at jo mere bilen koster, desto mere vil de gå i dybden, og hvis de beslutter sig for at du bruger den privat, så er der ikke meget at gøre.   

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da lovligt men det er jo et spørgsmål om værdiansættelse af bilen. Hvis de beslutter... Nu kan Skatr jo ikke beslutte noget endegyldigt. Man har altid en klageadgang men bilsagerne er generelt op ad bakke.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)