Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kassevogn, gule plader, hvide plader, med / uden moms ... huh?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Du kan bede om et bindende svar fra skat, det koster kr 300,00 og er gældende i fem år.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:

er der overhovedet intet suspekt i at komme kørende en Søndag morgen klokken 6, er det så noget med at jeg altid skal have rigeligt med visitkort med så jeg i givet fald kan vise strisserne hvad vi laver

Det er nok en god ide at have en stak visitkort med. Jeg var i samme branche i 80'erne, og er blevet stoppet natten til søndag med en vognfuld gear. Der var ingen problemer, men man bliver altså stoppet hvis de ser den slags suspekt adfærd.

Jeg skal ikke kunne sige om det er et problem at have den holdende hvis virksomheden er registeret på din bopæl, men det må SKAT kunne svare på. Anyways, så er det ikke længe siden jeg kørte forbi en "gulplade-razzia" en fredag aften. Og her var både politi og SKAT repræsenteret. Så man skal nok have ordre/faktura eller anden dokumentation med når du skal på DJ-tour.

Med hensyn til skiltene kan du jo få lavet to sæt magnetskilte - et med DJ-businees og et med serversupport. - men så kan der jo måske komme noget SKAT ind i billedet hvis det er to forskellige virksomheder og bilen er registreret til det ene.

mvh

Jan

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Technocowboy:

Med hensyn til skiltene kan du jo få lavet to sæt magnetskilte - et med DJ-businees og et med serversupport. - men så kan der jo måske komme noget SKAT ind i billedet hvis det er to forskellige virksomheder og bilen er registreret til det ene.

Det var faktisk en god ide :) Mht. SKAT så er det lige pt. mit CVR nummer begge dele så den går nok :)

Tilmeldt 21. Jan 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Men hvorfor køber du den ikke bare privat? Du starter med at lade firmaet købe bilen, og lader dem betale for den nødvendige opbygning, og evt. rep. der skal laves. Og så køber du den privat for en sjat under normal prisen, og får kørepenge istedet. Så er der ingen problemer med at forklare hvad du laver kl. 3 om natten.

Kunne det ikke være en løsning?  

 

ps. når en varevogn er over 5 år gammel, er bilens momsværdi afskrevet, så du skal ikke tillægge moms ved et salg til dig selv.

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke nødvendigt at have reklamer på bilen for at de godtager den, istedet skulle du måske overveje om du skal indregistere bilen til blandet privat/erhverv således at du også må bruge den privat. Dog er afgiften en smule højere men det var muligvis ikke helt dumt hvis du også vil bruge bilen til andre ting uden at få den nævnte problematik.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1659391

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg var ansat i et trafikselskab havde vores biler selvfølgelig reklame på men også et skilt der stod "VAGT" på og så skulle vi huske at have firmajakke/tøj på - så var der aldrig problemer.

men ellers som der er blevet sagt - køb bilen privat (momsfrit) - så kan du lege flyttemand, køre på ferie eller smide en madras bag i og sove rusen ud nede i byen uden SKAT blander sig. Evt. 60/40 aftalen med SKAT.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian:

Det er ikke nødvendigt at have reklamer på bilen for at de godtager den, istedet skulle du måske overveje om du skal indregistere bilen til blandet privat/erhverv således at du også må bruge den privat. Dog er afgiften en smule højere men det var muligvis ikke helt dumt hvis du også vil bruge bilen til andre ting uden at få den nævnte problematik.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1659391

I det tilfælde vil han vel skulle beskattes af værdien af fri bil hvis firmaet ejer bilen?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

I det tilfælde vil han vel skulle beskattes af værdien af fri bil hvis firmaet ejer bilen?

Det er korrekt som det også fremgår af linket til skat.

Hvilken løsning der bedst kan betale sig i sidste ende skal jeg ikke kunne sige?

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian:

Anders Christensen:

I det tilfælde vil han vel skulle beskattes af værdien af fri bil hvis firmaet ejer bilen?

Det er korrekt som det også fremgår af linket til skat.

Hvilken løsning der bedst kan betale sig i sidste ende skal jeg ikke kunne sige?

Udfra at Mikkel skriver at han kigger efter en varevogn i 8-12.000 kroners klassen, kan det vist ikke betale sig at blive beskattet af 160.000 ekstra om året for at køre privat i den Cool

Mikkel : Hvad med stor lukket trailer du kan smide efter din 407'er? - Så kan du få kørepenge og slipper for en ekstra bil?

 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Mikkel : Hvad med stor lukket trailer du kan smide efter din 407'er? - Så kan du få kørepenge og slipper for en ekstra bil?

Jeg må køre med omkring 1400kg, og det kan jeg som sagtens godt have anlægget i. Men min bil er forsikret sådan at personer under 25 år, og min DJ-Makker er 21. Derudover er det et mareridt at parkere med trailer i Kbh ... Men jeg har da helt sikkert overvejet det som en mulighed ... det ville bare være nemmere med en bil jeg kunne have det hele i ... og så evt. parkere bilen ude ved vores hostingcenter som er døgn-video overvåget med 2 meter højt stålhegn :)

 

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)