Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kassevogn, gule plader, hvide plader, med / uden moms ... huh?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sider og kigger på at finde en billig kassevogn (8-12.000kr's klassen) og jeg kan ikke finde rundt i hvad der er smartest mht. moms/ikke moms osv.

Jeg har selv en privat ejet bil i forvejen, men til det her projekt har jeg behov for en kassevogn.

Jeg regner kun med at bruge bilen til erhvervskørsel, helt konkret skal jeg bruge den til mit anlæg til når vi skal ud og optræde med enten live-musik eller som DJ. Derfor bliver den indrettet bag i til at transportere fligtcases og alu-barer.

Så er det åbenbart også  noget med at det er vigtigt hvor man parkerer den, jeg må så vidt jeg har forstået ikke parkere den uden foran min egen lejlighed fordi så "kan" jeg jo potentielt set bruge den privat. Hvis det er rigtigt, hvor mange gader væk skal den så stå for at den ikke står "hos mig".

 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel.

Du har set den - den nye flotte :) den er din for 22k - jeg har selv givet 40 for et år siden og repareret for 10-15k

VH Jørgen Olsen

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Du har set den - den nye flotte :) den er din for 22k - jeg har selv givet 40 for et år siden og repareret for 10-15k

Hvis jeg kan arbejde det af har du en deal ;) :P

 

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 05:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
Så er det åbenbart også  noget med at det er vigtigt hvor man parkerer den, jeg må så vidt jeg har forstået ikke parkere den uden foran min egen lejlighed fordi så "kan" jeg jo potentielt set bruge den privat. Hvis det er rigtigt, hvor mange gader væk skal den så stå for at den ikke står "hos mig".

Jeg syntes at det er skræmmende at man som borger i et  retssamfund skal være bange for hvor man parker en erhvervs bil af hensyn til skattevæsnet. Jeg kunne forstå hvis du var bange for at få den stjålet, ufatteligt....

 

Tilmeldt 21. Jan 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 05:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du køber en bil men en total vægt under 3 ton, burde der ikke være nogle problemer.

Du kan læse mere her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1659306

Jeg har hørt mange skrøner om hvad SKAT kan finde på, men kender meget få der er kommet i problemer. De er "ligeglade" men varevogne der overholder reglerne nogenlunde, så de går mest efter 4x4 biler der holder på golfbanen, i havnen eller cruiser rundt uden for "arbejdstid"

 

Tilmeldt 9. May 08
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :

En varevogn der ikke er betalt moms af skal stå ved firmaets adresse når den ikke bruges om du bor på samme adresse er ligemeget

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er der lige den med "normal arbejdstid" ... Både i mit virke som Driftstekniker for vores Servere, samt i mit virke som DJ/Entertainer, er der overhovedet intet suspekt i at komme kørende en Søndag morgen klokken 6, er det så noget med at jeg altid skal have rigeligt med visitkort med så jeg i givet fald kan vise strisserne hvad vi laver? Eller skal jeg få skrevet "Mikkel Mikjær's DJ og Serverservice - døgnsupport" på siden for af bilen for at den går?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Serverservice hjælper ikke i det tilfælde, den godtager SKAT ikke da bilen stadigvæk er egnet til persontransport.

Jeg har haft balladen med dem, hvor svaret endte med at være at en murer eller tømrerbil er indrettet med værktøj og en masse skidt og snavs (Jeg har nu set en ren tømrerbil flere gange!) og derfor er uegnet til persontransport, hvorfor de godt må tage bilen med hjem når de har vagt.

Den går åbenbart ikke i en IT virksomhed som "blot" skal bringe en "hjerne" frem til problemet... og nej, Skatteministeriet havde ikke nogen der lige kunne give en forklaring på hvorfor afdækning af en knust rude er vigtigere end virksomhedens onlinesystemer..

Men sådan er reglerne jo så besværlige - Husk at det er dig der har bevisbyrden hvis SKAT mener du snyder med firmabilen... Cool

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Jeg har haft balladen med dem, hvor svaret endte med at være at en murer eller tømrerbil er indrettet med værktøj og en masse skidt og snavs (Jeg har nu set en ren tømrerbil flere gange!) og derfor er uegnet til persontransport, hvorfor de godt må tage bilen med hjem når de har vagt.

Men sådan som jeg forstår det der ... hvis der så er tale om en gammel og slidt bil (prisklasse 10-20k) som desuden er indrettet bagi med flight-cases og værktøj, og måske en hylde til reserve-dele, så er det vel på samme niveau som tømrerbilen? ... Altså hvis det er indretningen der kommer an på, så må jeg vel kunne finde de retningslinier et sted og sørge mig for at holde mig indenfor?

Var SKAT ligeglade med det fact at du (brugerne) personligt havde egne biler der var meget sjovere at køre i end en firmabil?

Og hvad så når "hjem" og "kontoret" er samme sted? Vi har vores servere stående i Glostrup, vores Lager i Nordhavnen og min lejlighed (4 værelses med 1 af rummende indrettet som kontor) i Ørestaden.

Kan godt høre det måske bliver lidt indviklet det her ... er der ikke nogen man kan ringe og spørge hos SKAT og få et endeligt svar?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter at have læst det link til Skat syntes jeg det lyder klart nok .... mit største problem i den sammenhæng er nok at det både bliver en DJ-bus og en tekniker-bil.

Skal jeg have godkendt min "specialindretning" af bilen?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)