Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med salg af smykker online

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej e-shop-genier

En af mine venner er smykkedesigner med egen butik og værksted. Han går og overvejer at åbne webshop og har spurgt mig om hjælp. Derfor vil jeg høre, om der er nogen, der har erfaring med salg af high end smykker på nettet? Alt er håndlavet af ham selv, og det er ikke glasperler og plastic, så priserne er også derefter. I kan se hans arbejde her: www.frolov.dk

Umiddelbart har jeg mest erfaring med at sælge billigere, serieproducerede produkter på nettet, men er der et marked for de dyre smykker? Og er der andet, han skal være opmærksom på? Jeg kan jo se, at konkurrencen er ret hård på området...

Mvh

Niels Tybjerg

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er bestemt et marked for smykker på nettet, men konkurrencen er meget stor

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - jeg er også lidt i tvivl om, hvor meget han får ud af det i forhold til hans forretning, der ligger godt placeret på Møntergade i det centrale KBH. Der skal i hvert fald laves et seriøst stykke SEO-arbejde for, at han kan få en væsentlig ekstraindtægt.

Fra København K
Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Niels,

Du er velkommen til at sige han kan komme forbi og få en sludder med mig om det en dag, jeg deler ihvertfald glædeligt ud af de erfaringer jeg har gjort mig i min korte e-handelskarriere. Jeg er næsten hans nabo, bor ca. 100m fra ham.Smile  M.v.h. Lone

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone

Det var da et sjovt tilfælde :-) Det vil jeg lige fortælle ham, når vi skal diskutere det på tirsdag - måske kigger vi begge to ind.

Fra København K
Tilmeldt 20. Oct 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er desværre først tilbage den 4. august, men så skal I osse være meget velkomne. :-)

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med en smykke-fotoopgave har jeg været rundt og besøge en hel masse smykke-eshops. Alt for mange af dem bruger alt for små og kedelige billeder af smykkerne. Det er trods alt billederne, der skal sælge smykkerne, når først folk er kommet ind på siden. Jep, det er min kæphest Wink

Hvis det er smykker i den lidt dyrere ende, så skal de ligne en million  dog ude at koste det :-) Her ville han helt klart kunne skille sig ud fra mængden. Et godt eksempel er:http://juliesandlau.dk/.

Jeg vil meget gerne kigge forbi forretningen til en hygge-snak. Med de rette kompromiser behøver det ikke koste en formue at få lavet flotte præsentationsbilleder.

Med venlig hilsen

Carsten

 

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Tak for dit indlæg + tilbud. Indtil nu har han selv taget de billeder, han har liggende, men de er rigtigt nok mere kunstneriske end fyldestgørende i forhold til udseendet, så mange vil nok være tilbageholdende med at købe online på baggrund af de billeder. Jeg vil præsentere ham for tanken, men jeg tror, at han satser på at tage billederne selv - specielt fordi han sjældent serieproducerer smykkerne, og det er lidt voldsomt at betale dig for et billede for hvert salg :-)

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er en svær problematik, når vi snakker små styktal. Jeg var imponeret over den kreativitet, der ligger i billederne på hans side - han har helt klart et godt øje for det. Som salgsbilleder til smykker i den lidt dyrere ende mangler de dog noget punch efter min mening. Tilbagemeldingen fra mine kunder er, at de øger salget, når de får lavet nogle gode billeder af deres produkter.

Jeg har i nogen tid gået med tanken om at lave et individeult foto-"kursus" til folk som ham. Det skulle være med specifikt udgangspunkt i hans produkter og web-shop, som en blanding mellem instruktion i de tekniske ting omkring lys-sætning og efterbehandling samt feedback på hans billeder efterfølgende. Jeg vil tro, at vi kunne komme rigtig langt i løbet af 5 timer fordelt over nogle uger.

Jeg har ikke gode erfaringer med blot at give lidt gode råd over en uformel snak i telefonen. Det har bragt billeder fra "det totalt ubruelige" op på niveau med det "tydeligt hjemmegjorte" :-)

Med venlig hilsen

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)