Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gør jeg det rigtigt? Vedr. fradrag for kørsel

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Feb 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

I min forretning, som er en enkeltmandsvirksomhed, og IKKE på virksomhedsordning m.v., kører jeg ca. 7500 km driftkørsel og ca 7500 km privat kørsel i min private bil. BRUGER IKKE REVISOR.

GØR JEG DET RIGTIGT? Har jeg forstået det?

Jeg må ikke bare udbetale kørepenge efter statens takster, har jeg læste mig til, MEN

- enten lave kørebog og fradrage statens takster på selvangivelsen. Det gider jeg simplethen ikke, men HVIS jeg skal, er det så nok at skrive driftturene, eller skal også de private ture noteres?

-eller fradrage de faktiske udgifter, DVS. (her hvor det er ret nemt 50-50) trække 50% af udgifterne til bilen fra. Jeg skal gemme alle kvitteringer på benzin mv. ER DET BÅDE VÆRDITAB, REPARATIONER, benxin M.V. Bilen er købt inden jeg lavede firmaet. Det er det jeg gør.

-andre muligheder?

HVOR TRÆKKER JEG DET FRA - I DRIFTSREGNSKABET ELLER UNDER EN RUBRIK PÅ DEN UDVIDEDE SELVANGIVELSE

Hilsen Carsten

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset hvilken af de to modeller du anvender vil Skat kunne afkræve dig et kørselsregnskab. Det er ikke 100% umuligt at komme igennem med et kørselsfradrag uden kilometerregnskab hvis man på anden måde kan sandsynliggøre sin kørsel. I princippet er det nok at den erhvervsmæssige kørsel specificeres men i og med at Skat måske vil stille spørgsmål til din private kørsel og du også skal lave jævnlige afstemninger af kilometerstanden er det nok en god ide at være grundig. Har du overvejet Autolog.

Det er nemlig ikke så nemt at lave en 50/50 fordeling af sin kørsel. Det kræver jo at man kan godtgøre denne kørselsfordeling. Værditab får du ikke direkte fradrag for men du gør det indirekte i og med at du kan afskrive på bilen og også skal opgøre fortjeneste/tab ved salg. Dog kun når du anvender de faktiske udgifter.

Du fratrækker kørselsfradraget i overskuddet.     

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
Har du overvejet Autolog.

Hvad er Autolog?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Miriam Frank:

Skattekonsulenterne:
Har du overvejet Autolog.

Hvad er Autolog?

http://www.autolog.dk/

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis din bil er købt som privat bil altså ikke delvis erhverv så har jeg fået den forståelse at du ikke kan fradrage bilens værditab eller lign heller ikke udgifter til reparation. du kan kun kræve fradrag pr km kørt i forretningsøjemed, og den sats skulle være nok til at dække brændstof og slidtage!!

men jeg er jo ikke revisor. så jeg vil helt sikkert opfordre dig til at betale dig fra det også for at få det lorte stempel, det hjælper, og specielt nu hvor du har tænkt dig at indberette 7500km driftkørsel uden at kunne dokumentere det på nogen måde "HVIS" nu de skulle komme efter dig hehe

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det er så ikke rigtigt. Når vi taler om personligt erhvervsdrivende så er det manden (eller kvinden) bag der køber bilen. Om den er privat eller er hvervsmæssig eller begge dele afhænger udelukkende af anvendelsen. Anvendes bilen delvist erhvervsmæssigt eks. 50/50 ja så får du fradrag for 50% af udgifterne, herunder afskrivninger når  bruger metoden med faktiske udgifter eller også får du fradrag efter statens takster for den kørte erhvervsmæssige kørsel.  Det har intet med "lorte stempler" at gøre (hvad er det?)  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)