Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mikrolån til iværksættere.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Erhvervsbladet bringer en artikel om at det i EU-regi skal være muligt for arbejdsledige eller andre hvis arbejdspladser er truede, at få såkaldte mikrolån på 150-200.000 kr. til etablering af egen virksomhed.

Spørgsmålet er så om det er en god idé, - men jeg synes ihvertfald at det kunne være en god ide for iværksættere in spe at holde lidt øje med hvad der sker på området fremover.

/Michael

http://www.erhvervsbladet.dk/ivaerksaetteri/ledige-skal-have-mikrolaan-til-firmaer

 

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en fin idé.

Sålænge der bliver taget en ordenlig holdning forretningen i folks foretagende, så de ikke ender med at forgælde sig mere end de er i forvejen.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig skal vi holde rigtig meget øje med, om det bliver til noget. Men jeg synes nu ikke, det er en god idé, at EU skal til at være bank. Og jeg tør slet ikke tænke på, hvad det kommer til at koste i administration at sætte et EU-apparat i gang med at godkende og kontrollere. EU er jo ikke en lille, let, omstillingsparat sag, vel? Det ender nok med, at de beder bankerne om at administrere ordningen, og så er vi vel lige vidt...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes ikke artiklen er særlig konkret, så det er svært at tage stilling til hvordan processen mon ender.

Men må da indrømme at jeg deler den samme skepsis som Cepos; at man kommer til t låne ud til projekter, som ikke kan låne i normale banker, fordi de simpelthen ikke er gode nok.

Derudover vil jeg umiddelbart gætte på at langt de fleste iværksætter med stor success sagtens ville kunne få et fornuftigt arbejde selvom der er finanskrise og Europa har mistet mange arbejdspladser. Det er folk med drive i, og dem er der altid brug for. Derfor tror jeg, at de dygtigste iværksættere enten allerede er iværksættere eller har et job, som de måske overveje at bytte for eget firma.

Og er man ikke typisk ledig fordi man enten har en masse personlige problemer eller fordi den branche, man vil arbejde indenfor, er meget hårdt ramt? Hvad nytter det så at starte et firma op?

Jeg kan slet ikke se grunden til at det lige præcis er de arbejdsledige som skal kunne få lånene i stedet for alle. Hvis en kanon dygtig og initiativrig person, som har et udemærket arbejde, vælger at blive selvstændig, skaber det da mindst ligeså mange arbejdspladser, som hvis en ledig starter et firma. Faktisk en akstra, da han/hun opsiger sin stilling.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden den rette kontrol, vejledning og guide, så ender det der som måden hvorpå mennesker med nok problemer, får det sidste skub ud over afgrunden...

Ellers kunne man bare starte med at se nogle af alle de tråde med nye ideer osv som søger investorer herinde. Ofte er det projekter som ik er bæredygtige, men hvor en eller flere personer har set sig blind på deres ide... Og disse får nu adgang til kapitalen til at føre ideen ud i livet, hvilket så resultere i nye problemer...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Findes der ikke allerede noget lignende herhjemme, hvor staten går ind og tager noget af risikoen for bankerne ved lån til nye virksomheder?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, jeg tror det hed kom-i-gang lån, som staten tog noget af risikoen for. Men endte det ikke med ikke at blive til noget? Der var i hvert fald en del tov-trækkeri omkring det. Det var vidst også noget specifikt for Nordjylland på et tidspunkt, men begge dele er nogle år siden, og jeg kan ikke huske detaljerne. Jeg er dog ret sikker på at det ikke findes mere. 

 

Jeg synes også umiddelbart at mikrolån i i-lande virker som en skidt idé. Jeg tror at de gode projekter altid kan få lån. Selvfølgelig kan det måske blive sværere i krisetid, og man må måske vente et år eller mere, men før eller siden går det jo op igen. Det er en skidt idé at EU skal låne ud til alle dem som er blevet afvist i samtlige af landets banker, for der er måske en grund til at de er blevet afvist.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)