Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturaer, Trendsales mv.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

 

Jeg har lige nogle få spørgsmål...

 

Jeg sidder lidt og kigger på forskellige regnskabsprogrammer og fælles for mange af dem er, at man skal oprette fakturaer for at kontere et køb.

 

Mit spørgsmål er så bare... Kan jeg ikke på nogen måde, bruge de fakturaer min webshop automatisk genererer, og hvad med de salgskvitteringer jeg får via Trendsales... Kan jegikke bruge dem, i stedet for at oprette nye faktuaer ved hvert køb...

 

Derudover er der lige noget andet.

Jeg har ofte omkring 30-40 handler på Trendsales en enkelt dag. Skal jeg bogføre disse enkeltvis, eller kan jeg nøjes med fx at lave et eller andet med 30*119, hvis jeg fx har solgt 30 varer af samme slags til 119 kr.?

 

Vil så gerne have styr på alt det her - bær over med mig, hvis det lyder rodet ;-)

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener at alle salg skal registreres enkeltvis.
I tilfælde af dette skal ske automatisk og snakke sammen med din webshop - skal der noget speciel programering til. Det koster self lidt. Men alt er muligt i denne Verden =)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jaaaa, alt er selvfølgelig muligt.

 

Jeg tænker bare lidt. Jeg ved, at der fx på trendsales er nogen sælgere der har 100+ handler om dagen - altså helt ærligt - de kan da nærmest ikke lave andet end at sidde og lave regnskab? :-)

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Mathiesen:

Jeg mener at alle salg skal registreres enkeltvis.
I tilfælde af dette skal ske automatisk og snakke sammen med din webshop - skal der noget speciel programering til. Det koster self lidt. Men alt er muligt i denne Verden =)

Blot en sidebemærkning : De fleste fysiske butikker der sælger ting over et kasseapparat har blot en dagsbon de kører ud og smider i regnskabet, de sidder ikke med en kopi af hver enkelt kvittering på hvad der er solgt.

Det må være muligt / lovligt at lave noget tilsvarende i en netbutik, det andet vil være omsonst.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm, men salgene skal vel stadig bogføres? Det kunne være interessant at høre fra en der helt sikkert ved det ;-)

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Elviraogsixten:

Hmm, men salgene skal vel stadig bogføres? Det kunne være interessant at høre fra en der helt sikkert ved det ;-)

Mon ikke der er lidt held i sprøjten og Anette eller en anden regnskabskyndig kigger forbi i tråden ved lejlighed Smile

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det håber vi ;-)

 

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke nødvendigt at "gendanne" fakturaer i regnskabsprogrammet. Og det er heller ikke nødvendigt, at hvert enkelt salg registreres særskilt. Det er OK at lave "samleopgørelser", hvor du f.eks. hæfter en stak kvitteringer sammen for en dag og bogfører det som: "Dagens salg, 15 kvitteringer".

Det, der er vigtigt er, at kontrolsporet bevares: Altså at man direkte kan se, hvor tallet i regnskabet er kommet fra. Det vil sige: Lav ikke nogle komplicerede og særegne regneark, som kun du selv kan finde ud af: Det skal være let og gennemskueligt. Og så skal det hele stemme med banken: Der skal ikke være nogle indbetalinger på firmaets bankkonto, som ikke bliver bogført - enten hver for sig eller som en del af en "samlepost".

 

Fra Dianalund
Tilmeldt 8. May 09
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igen

Vi har stort set det samme problem som i har :-)

Vi sælger også en masse på Trendsales, og skriver hver enkelt salg ind ( Vi bruger Trendsales kviteringen som bilag )

Jeg har nemlig også gået og tænkt på, om man ikke kunne slå dagens salg sammen. ( det kan man jo så :-) )

Det gør sku livet lidt lettere he he.. ( sikken lettelse )

Så man har bare 3 linier om dagen.. en til salg, en til gebyr, og en til fragt. (Trendsales)

Nu er det jo ikke svært at være bogholder ha ha..

Mvh Christian

 

Online FashionStore - www.iwoman.dk  - Modetøj til hverdag og fest!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,


Ja, det letter det virkelig enormt meget - så er det bare med at huske at dobbelttjekke at man får tastet det korrekte beløb ind.

Hvilket regnskabsprogram bruger I? Og hvordan nummererer I kvitteringerne fra Trendsales?
Jeg tænker - har salgsbilag en rækkefølge og købsbilag en anden?


Altid godt med nogle sparringspartnere jo ;-)

God fornøjelse med salget.

 

Mvh. Sarah

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)