Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

database med samling af dokumenter hvorimellem man let kan navigere?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går rundt og pusler lidt med en idé her. Desværre er jeg lidt på bar bund med hensyn til det tekniske, så søger mine svar her. Dette var det forum jeg fandt passede bedst på mit spørgsmål, selvom det ikke har med internettet at gøre.

Er det muligt at lave en form for database på computeren, hvor man har en forside med nogle titler/søgefunktion på titler, som linker til en samling dokumenter? Jeg tænker lidt ala som på en hjemmeside hvor man har forsiden og trykker man så på et link, så kommer man straks videre til en anden side. Umiddelbart ville jeg mene dette burde være en let sag for enhver programør eller amatør-computerentusiast, men man kan jo tage fejl? Dette leder mig også videre til, hvilket prisleje, det ville ligge i, såfremt man skulle have sammensat en sådan database/program? Forsiden skulle på en let og overskuelig måde linke til ca. 900 flersides artikler.

Sidst, men ikke mindst, er det muligt at lave en sådan, på en måde hvor brugere ikke selv kan kopiere og videredistrubiere programmet?

Ved godt det nok er nogle lidt dumme spørgsmål for computerkyndige, men håber alligevel i vil være mig behjælpelige, er der noget der ønskes uddybet må i endelig spørge.

Venlige hilsner Kristian Sørensen

Fra København
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian,

Det du beskriver er det som Internettet er lavet til. Derfor bliver mit første forslag at lave en løsning, der virker på internettet. En mulighed er at bruge en wiki - den kan du få gratis (evt. med en lille smule assistance til opsætning på en server). Såfremt dette ikke er godt nok kan du muligvis finde et dokumenthåndteringssystem eller noget i den dur. Jeg har ingen ide om, hvad den slags koster, men jeg tvivler på det er billigt.

Hvis du kan sige lidt mere om, hvorfor du ikke ønsker en Internetbaseret løsning er det nok lettere at komme med forslag.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er faktisk simplet at lave. Hvis du vil have et tilbud så skriv til mig på remy@remy.dk.

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Det jeg skal lave er ikke noget nyt som sådan og findes allerede på nettet. Det nye ved min version er blot måden at navigere på og det at den ligger på computeren og netop kan benyttes når man er offline. Jeg kan desværre ikke fortælle præcis hvad det drejer sig om på et åbent forum netop fordi det forhåbentlig er en ret simpel ide, der dog alligevel har et mindre omsætningsgenerende potentiale.

Det er dog noget ala en wiki jeg skal have lavet, i hvert fald med hensyn til dens opbygning. programmet eller databasen skal helst kunne åbnes ved tryk på en enkelt fil på computeren eller en cd. Man skal kunne søge på dokumentets titel på forsiden og evt. skal der være en alfabetisk opdeling hvor man kan trykke på K hvis man søger noget med titlen kanel, ik? Trykker man så på titlen kommer man videre til artiklen og på samme måde skal det være let at gå videre til en ny artikel. Er det muligt at lave en sådan og sikre den imod kopiering? den må gerne ligge på cd eller lignende hvis det er en måde at gøre det.

Remy

Sender li en mail.

Venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)