Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af hardware fra Kina / hongkong

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fundet et firma på alibaba.com som jeg ønsker at importere noget hardware fra, med henblik på videresalg. Jeg har dog et par punkter som jeg håber I kan hjælpe mig med.

  • For at give et eksempel har jeg fundet nogle USB memorysticks af mærket "kingston". Når jeg importere noget som dette, kan jeg så risikere at "kingston" har distributører i Danmark, som forhindrer at jeg kan importere? Hvordan finder jeg ud af, om det er tilladt at importere? Synes ikke det kinesiske firma virker til at kan hjælpe.
  • Hvis det viser sig at de "kingston" memorysticks jeg får hjem er kopier, er det vel ulovligt?
  • Jeg har også overvejet at importere "nonames" memory sticks. Hvis jeg gør dette vil det vel være fuldstændigt legalt, da der jo ikke er tale om kopivarer ikke?
  • Jeg skal vel betale moms + evt. afgift af varerne ikke? Hvordan foregår dette i praksis? Vil jeg automatisk blive opkrævet fra skat eller skal jeg udfylde noget?
  • Er det tilladt "bare" at begynde at importere, eller skal jeg have en salgs "godkendelse"?

Er der evt. andre ting jeg skal være opmærksom på, i forhold til at importere fra et ikke Eu land?

Håber folk kan hjælpe.

Venlig hilsen Jonas

Tilmeldt 15. Jun 08
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

En lille hurtigt ting til det der med Noname sticks.. Lad vær, siger jeg bare.
Der har været megen tale om det for nogle år siden, de snyder med kapaciteten på sticken.
Det kan godt ligne der er eksempelvis 2gb på sticken og du kan os gemme 2gb men når du så skal have det fra sticken igen har den "nappet" noget af filerne fordi den kun visuelt har den plads, men ikke fysisk.

Bare lige noget jeg ville sige.

Ellers held og lykke med importen!

Med venlig hilsen

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Du må ikke købe fake sticks - d.v.s. du må kun købe noname fra hongkong.

 

Du skal betale afgift til copydan (like it or not) - og så er der moms - ingen told.

 

Og at noname sticks skulle være fup og humbug og snyde med kapaciteten vil jeg nu ikke vove at påstå - men det kan du ofte regne med når vi snakker fake-brand sticks frahongkong !

 

Jeg importerer no-name fra hongkong da det er det eneste lovlige - og mine kunder er efterhånden ligeglade med hvad tingene hedder bare det virker !

 

Kingston er som regel noget bras - jeg vil ikke løbe risikoen for at fake deres mærke for jeg mener ikke engang det tilfører mine usb sticks ekstra værdi - folk tør godt købe noname hos mig fordi de ved jeg står inde for det.

Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

hej.

hvad lyder afgiften ¨på copydan ca. på og hvordan betaler man dette? Hvordan fik du i første omgang kontakt til din forhandler ? vil du anbefale at importere fra hong kong ?

 

hilsen Jonas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville heller ikke være tryg ved at impotere hardware fra kina ved en leverandør du aldrig har besøgt. Find hellere en grossist her i Eu - det er meget nemmere at få kontakt - og vide at produkterne er i orden. Da vi kører under en anden lovgivning end Kina gør.!!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)