Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

e-moms - varekøb fra tyskland

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

 

Er der nogen der ved, hvordan man bogfører varekøb fra Tyskland i e-moms?

 

Jeg synes at jeg er ved at have mere og mere styr på regnskabet og vil gerne til at lave det selv, men lige dette punkt volder mig problemer...!

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg ikke, du kan. Jeg mener at huske, da jeg afprøvede programmet, at den funktion manglede.

Du er derfor nødt til at lave en manuel momsangivelse: Bogfør alt, som normalt i e-moms, men tillæg så købsmomsen 25% af værdien af varekøbet fra Tyskland og indberet samme beløb i rubrikken for varekøb af EU moms. Det, du skal betale i moms, bliver hverken mindre eller større af dit EU varekøb (se evt. her http://anettesand.dk/2006/erhvervelsesmoms-fejl-i-samment%c3%a6llingen/).

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det synes jeg måske er lidt bøvlet ;-)

Er der andre regnskabsprogrammer, som er ligeså brugervenlige som jeg, indtil videre, synes at e-moms er?

Jeg synes bare at det er et ret væsentlig punkt, det med køb af varer i andre eu-lande - jeg forstår ikke helt hvorfor den funktion ikke er der ;-)

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke så vanskelig en funktion at lave, så hvis du er glad for programmet, så skriv og spørg dem, om det er noget, der er på vej. Om de øvrige programmer er lige så brugervenlige i dine øjne, er jo svært for mig at sige. Måske, hvis du opretter en ny tråd om emnet, vil du få mange gode råd om valg af regnskabsprogram. Du kan også se på http://mitregnskab.dk.

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det prøver jeg - 1000 tak for hjælpen ;-)

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Fra Dianalund
Tilmeldt 8. May 09
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Elviraogsixten

Vi bruger Summa, og der er det super nemt at bogfører EU køb. ( vi køber selv fra andre EU lande )

Der er nemlig en konto der hedder "EU-erhvervelser" og så regner summa den selv ud.

Genialt program, selv for os nybegyndere :-)

Mvh Christian

Online FashionStore - www.iwoman.dk  - Modetøj til hverdag og fest!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det, Christian...

Jeg har netop downloadet Summa, og vil prøve at komme i gang. Det er altså dejligt selv at have overblik over sit regnskab. Jeg har oprettet en anden tråd ang. fakturaer mv., måske du har et svar til det spørgsmål også ;-)

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Elvira

Du kan sagtens bogføre varekøb fra udlandet i e-moms. Under fanebladet Konti kan du oprette en ny konto, og tilknytte den momssats du ønsker. Da du her har brug for at tillægge importmoms, opretter du en konto med momstypen "Varekøb mv i udlandet". Denne kan du nu knytte til dine posteringer, og momsen vil blive bogført korrekt.

Denne moms kan du nu finde under Moms EU til højre i oversigten.

Det er som Anette siger længere oppe. Dette sker naturligvis pr automatik i systemet. Systemet tillægger først 25% moms til varekøbet, som ryger oveni din samlede købsmoms. Samtidig bliver det registreret som EU moms, som igen bliver fratrukket det samlede moms beløb. Derfor vil du stadig have det korrekte momsbeløb i Oversigten. Men du har nu både din købsmoms, din EU moms samt qua den konto du valgte, omsætningen af varekøb inden for EU. Det er de tal du skal benytte når du indberetter moms.

Men skriv eller ring endelig hvis du har problemer med det.

Jeg kan her notere at vi har fri support fra 9-21 alle ugens 7 dage, og således også i weekenden.

Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke bruge et ordentligt program? E-Moms er lige så ubrugligt så letmoms!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, Thomas...

 

Og Kokasse - hvad er så et ordentligt program?

Smukke kjoler, festkjoler og toppe...

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)