Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan undgår man PostDanmarks fortoldningsgebyr?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

Fashion-Seller:

Du får varerne sendt med UPS, DHL eller TNT. UPS ordner i hvertfald papirene gratis mod at du indtaster alle tal elektronisk på der site...

 

Gratis er det jo ikke, men gebyret for toldbehandling indgår i den samlede pris, så du får den sjældent specificeret. Jeg får masser af varer fra forskellige leverandører/grossister, primært i USA og Australien. Jeg lader altid afsender stå for fragten - specielt de store grossister har aftaler med fragtfirmaer (primært UPS, FedEx og Bax/Schenker). På den måde får jeg bedre priser, end jeg selv kan skaffe, og her er toldbehandlingen i DK inkluderet i fragtpristen. Enkelte, mindre leverandører bruger postvæsenet (oftest US Postal), og de kommer altså ind gennem det danske postvæsen.

PS. Jeg har altså aldrig indtastet noget som helst, når UPS har stået for fragten - tværtimod får jeg alle papirerne elektronisk, og så er det hele OK

Næh - Som Kirsten siger, så kommer man til at betale for det på den ene eller anden måde når man benytter firmaer som har det som en del af fragten, hvadenten det er Postvæsnet, UPS, DHL eller TNT (så kan det være mere eller mindre synligt på faktuaren hvad det egentligt er man betaler for).

Hvis man skal undgå det skal man som nævnt tidligere selv sørge for alting - og det kan næppe betale sig med mindre man har meget store partier - og fragten kommer man til at betale under alle omstændigheder.

Man kan også vælge selv at styre fragten og så vælge en speditør til toldbehandling - men også her kan man komme i klemme (jeg erindrer at Thorborg på et tidspunkt havde et indlæg omkring nogle krus fra Kina, og en besværlig speditør)

mvh

Jan

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Technocowboy:

Kirsten E:

Fashion-Seller:

Du får varerne sendt med UPS, DHL eller TNT. UPS ordner i hvertfald papirene gratis mod at du indtaster alle tal elektronisk på der site...

 

Gratis er det jo ikke, men gebyret for toldbehandling indgår i den samlede pris, så du får den sjældent specificeret. Jeg får masser af varer fra forskellige leverandører/grossister, primært i USA og Australien. Jeg lader altid afsender stå for fragten - specielt de store grossister har aftaler med fragtfirmaer (primært UPS, FedEx og Bax/Schenker). På den måde får jeg bedre priser, end jeg selv kan skaffe, og her er toldbehandlingen i DK inkluderet i fragtpristen. Enkelte, mindre leverandører bruger postvæsenet (oftest US Postal), og de kommer altså ind gennem det danske postvæsen.

PS. Jeg har altså aldrig indtastet noget som helst, når UPS har stået for fragten - tværtimod får jeg alle papirerne elektronisk, og så er det hele OK

 

Næh - Som Kirsten siger, så kommer man til at betale for det på den ene eller anden måde når man benytter firmaer som har det som en del af fragten, hvadenten det er Postvæsnet, UPS, DHL eller TNT (så kan det være mere eller mindre synligt på faktuaren hvad det egentligt er man betaler for).

Hvis man skal undgå det skal man som nævnt tidligere selv sørge for alting - og det kan næppe betale sig med mindre man har meget store partier - og fragten kommer man til at betale under alle omstændigheder.

Man kan også vælge selv at styre fragten og så vælge en speditør til toldbehandling - men også her kan man komme i klemme (jeg erindrer at Thorborg på et tidspunkt havde et indlæg omkring nogle krus fra Kina, og en besværlig speditør)

mvh

Jan

Selvfølgelig betaler du noget, men det er intet i forhold til det PostDanmark kræver. For hvordan skulle UPS, DHL eller TNT ellers kunne tilbyde en lavere pris end postvæsnet på forsendelsen inkl fortoldning. Det er rigtigt du sikkert betaler noget der er inkluderet, men som Kirsten selv siger, så lader hun andre stå for fragten fordi det er billigere... DK er bare og bliver et dyrt land, og derfor kan man godt tillade sig af udnytte de huller der er ved at lade Kurreren fortolde ens forsendelse...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Selvfølgelig betaler du noget, men det er intet i forhold til det PostDanmark kræver. For hvordan skulle UPS, DHL eller TNT ellers kunne tilbyde en lavere pris end postvæsnet på forsendelsen inkl fortoldning.

Du kan ikke sammenligne posten med de kurer-/speditionsfirmaer - småforsendelser (op til ca. 10 kg) er langt billigst at modtage gennem postvæsenet (i hvert fald fra USA), men større forsendelser er billigst hos de store.

Det er nu faktisk min erfaring, at det er ALT for dyrt at få kurerfirmaerne (fx UPS, FedEx, DHL) til at tage sig af små forsendelser, hvis man ikke selv har en en aftale om store mængder - i hvert fald, når det gælder varer fra USA, som jeg får, selv om jeg skal betale gebyr for fortolding. Jeg har et eksempel, hvor jeg måtte opgive at forhandle nogle produkter fra en producent, som ikke ville sende US Postal (som arbejder sammen med PostDanmark) - det havde kostet mig ca. 1/3 del af, hvad det kostede med DHL (som de insisterede på at bruge).

Store forsendelser (den største, jeg fik hjem var på ca. 250 kg) tager postvæsenet sig slet ikke af, de skal via et speditionsfirma, og der har leverandørerne som regel gode aftaler, så jeg lader altid dem stå for det.

Men mine erfaringer handler om import fra USA (og lidt fra Australien), der er sikkert andre forhold, der gør sig gældende fra andre lande.

@trådstarter: nu har vi vist fået kørt dit spørgsmål ud på et sidespor - undskyldWink

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

Fashion-Seller:

Selvfølgelig betaler du noget, men det er intet i forhold til det PostDanmark kræver. For hvordan skulle UPS, DHL eller TNT ellers kunne tilbyde en lavere pris end postvæsnet på forsendelsen inkl fortoldning.

Du kan ikke sammenligne posten med de kurer-/speditionsfirmaer - småforsendelser (op til ca. 10 kg) er langt billigst at modtage gennem postvæsenet (i hvert fald fra USA), men større forsendelser er billigst hos de store.

Det er nu faktisk min erfaring, at det er ALT for dyrt at få kurerfirmaerne (fx UPS, FedEx, DHL) til at tage sig af små forsendelser, hvis man ikke selv har en en aftale om store mængder - i hvert fald, når det gælder varer fra USA, som jeg får, selv om jeg skal betale gebyr for fortolding. Jeg har et eksempel, hvor jeg måtte opgive at forhandle nogle produkter fra en producent, som ikke ville sende US Postal (som arbejder sammen med PostDanmark) - det havde kostet mig ca. 1/3 del af, hvad det kostede med DHL (som de insisterede på at bruge).

Store forsendelser (den største, jeg fik hjem var på ca. 250 kg) tager postvæsenet sig slet ikke af, de skal via et speditionsfirma, og der har leverandørerne som regel gode aftaler, så jeg lader altid dem stå for det.

Men mine erfaringer handler om import fra USA (og lidt fra Australien), der er sikkert andre forhold, der gør sig gældende fra andre lande.

 

@trådstarter: nu har vi vist fået kørt dit spørgsmål ud på et sidespor - undskyldWink

Alle der sender mange pakker, har da en aftale med en af kurerfirmaerne, ellers snyder de da sig selv... Og det behøves da ik at være en af giganterne, det kan da sagtens være et af de mindre firmaer.

Når du importerer fra Kina, USA eller andet, så kan det umuligt betale sig at trække varer hjem, hvis vægten er under 10 kg. Det er jo ingenting overhovedet... Det er ik mange enheder, og slet ik når man tænker på fragt osv...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 397
Fra  Butikki Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

...

@trådstarter: nu har vi vist fået kørt dit spørgsmål ud på et sidespor - undskyldWink

Jeg takker for alle de gode svar. Det ærgrer mig, at være offer for PostDanmarks grådighed. Det er da vist ikke mere end 6 år siden fortoldningsgebyret hos PostDanmark kun var 50 kr. Men som Kirsten E skriver, er de 155 kr jo trods alt noget, der kan trækkes fra i regnskabet.

/Kjeld

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :

firma-dyr:

Kirsten E:

...

@trådstarter: nu har vi vist fået kørt dit spørgsmål ud på et sidespor - undskyldWink

Jeg takker for alle de gode svar. Det ærgrer mig, at være offer for PostDanmarks grådighed. Det er da vist ikke mere end 6 år siden fortoldningsgebyret hos PostDanmark kun var 50 kr. Men som Kirsten E skriver, er de 155 kr jo trods alt noget, der kan trækkes fra i regnskabet.

/Kjeld

Øget import og inflationen er skyld i gebyrets størrelse... Engang var det bare et symbolsk beløb, men idag vil PostDK have dækket sine omkostninger + tjene på at indfortolde...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Når du importerer fra Kina, USA eller andet, så kan det umuligt betale sig at trække varer hjem, hvis vægten er under 10 kg. Det er jo ingenting overhovedet... Det er ik mange enheder, og slet ik når man tænker på fragt osv...

Du kender tydeligvis ikke mit marked og mine produkter, og slet ikke leverandørerne på markedet, så du ved INTET om hvor mange enheder det er, og du ved INTET om prisen i forhold til fragtomkostningerne på dette marked. Jeg får MANGE pakker hjem fra små producenter af nicheprodukter, og her er US Postal Global Priority den absolut billigeste form for fragt.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

Det er nu faktisk min erfaring, at det er ALT for dyrt at få kurerfirmaerne (fx UPS, FedEx, DHL) til at tage sig af små forsendelser, hvis man ikke selv har en en aftale om store mængder - i hvert fald, når det gælder varer fra USA, som jeg får, selv om jeg skal betale gebyr for fortolding. Jeg har et eksempel, hvor jeg måtte opgive at forhandle nogle produkter fra en producent, som ikke ville sende US Postal (som arbejder sammen med PostDanmark) - det havde kostet mig ca. 1/3 del af, hvad det kostede med DHL (som de insisterede på at bruge).

Store forsendelser (den største, jeg fik hjem var på ca. 250 kg) tager postvæsenet sig slet ikke af, de skal via et speditionsfirma, og der har leverandørerne som regel gode aftaler, så jeg lader altid dem stå for det.

Men mine erfaringer handler om import fra USA (og lidt fra Australien), der er sikkert andre forhold, der gør sig gældende fra andre lande

Hej Kirsten

At kurerfirmaerne skulle være alt for dyre holder faktisk ikke, man skal såment bare vide hvordan man opnår bedre priser som ikke storkunde.

En mulighed er at bruge et firma som Link logistics  www.linklog.dk  de er ikke sev et kurerfirma, men de har specialliseret sig i at samle fragt fra mange firmaer så de opnår nogle kæmpe rabatter hos hos kurerfirmaerne, disse rabatter kommer alle kunder tilgode.

en ande fordel er at du kan få et UPS import nummer, hvilket vil sige at du kan få dine alle dine import pakker sendt hjem med UPS man få så regningen fra Link.

 

Med hensyn til store forsendelser er min erfaring at det faktisk ofte er billigere at få sin eget danske speditør til at hjemtage varerne.

Mvh

Ravn

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

Fashion-Seller:

Når du importerer fra Kina, USA eller andet, så kan det umuligt betale sig at trække varer hjem, hvis vægten er under 10 kg. Det er jo ingenting overhovedet... Det er ik mange enheder, og slet ik når man tænker på fragt osv...

 

Du kender tydeligvis ikke mit marked og mine produkter, og slet ikke leverandørerne på markedet, så du ved INTET om hvor mange enheder det er, og du ved INTET om prisen i forhold til fragtomkostningerne på dette marked. Jeg får MANGE pakker hjem fra små producenter af nicheprodukter, og her er US Postal Global Priority den absolut billigeste form for fragt.

Enig men du har så heller ik nævnt hva du importerer... Men alt andet lige, så vil det altid være billigere at importere 10 stk af en ting fremfor 2, og det kan man så gange op som man lyster. Med andre ord, volumen betaler sig ligemeget hvordan man vender og drejer det...

 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Enig men du har så heller ik nævnt hva du importerer...

Du har heller ikke spurgt, så du svarer alene ud fra nogle forventninger, som tydeligvis ikke har hold i virkeligheden. Du har alene skrevet om vægten af varer, men der findes altså varer, hvor selv en stor mængde ikke vejer ret meget - ved du fx hvor mange hylstre med 60 nåle (et hylster vejer 6 gram), der går på et kg? For slet ikke at tale om, hvor mange der kan være i en 20' container.

Selvfølgelig kan det altid betale sig, at tage hjemtage et vist antal, men derfra til at generalisere om, at det ikke kan betale sig at tage små mængder (målt i vægt) er altså temmelig langt.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)