Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan undgår man PostDanmarks fortoldningsgebyr?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 397
Fra  Butikki Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nogle gange som privatperson prøvet at købe varer fra lande udenfor EU, hvor PostDanmark har været så "venlige" at sørge for fortoldning og moms. Dette tager PostDanmark 155 kr for.

Hvis nu jeg ønsker at købe en vare fra et land udenfor EU til mit firma, hvordan undgår jeg så, at betale gebyret til PostDanmark (og kan det overhovedet undgås)?

Jeg forsøgte at få svaret via telefon hos PostDanmarks internationale postcenter, men telefonkøen ville ikke rigtig tage en ende.

Jeg har tilmeldt mig som importør hos Erhvers- og Selskabsstyrelsen, og jeg har tilmeldt mig elektronisk registrering af import hos SKAT.

/Kjeld

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Post Danmark sørger for papirarbejdet ved importen, og det tager de et gebyr for, på helt samme måde som andre speditører, så det kan du ikke slippe for.

Men når du er importørregistreret får du månedlige opkrævninger, så har du også bilag til regnskabet. Jeg har gode erfaringer med at bede mine leverandører om at skrive mit CVR-nr synligt på på pakken/adresselabel.

MVH
KIrsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke at der er noget i vejen for selv at lave toldbehandling af sine importvarer - men spørgsmålet er om det kan betale sig, hvilket nok afhænger af hvor ofte man importerer og hvor mange forskellige ting der importeres, og ikke mindst hvor du bor i forhold til ankomststedet. Jeg kiggede på det for efterhånden mange år siden, så der er nok noget der har ændret sig siden (f.eks elektronisk angivelse osv.) 

Dengang var det nogle rimeligt langhårede dokumenter man skulle udfylde -men det kan være at det er anderledes nu (nu er det nok bare nogle langhårede elektroniske dokumenter  Wink ) Og så var der det at man selv skulle hente varen fra det toldfri område (f.eks Frihavnen i København, Lufthavnen osv. alt afhængigt af hvordan varen kom til landet) Det er jo alle disse ting som speditøren (i dette tilfælde Post Danmark) sørger for - og tager sig betalt for.

Anyways, så kan du kigge her : http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=135010 og evt. ringe til Skat for at høre nærmere om proceduren. Men som sagt er spørgsmålet om det er arbejdet værd - for at spare 150 kroner.

mvh

Jan

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart tror jeg ikke, at du selv kan hente det, og foretage fortoldningen, hvis det kommer gennem Postdanmark. Og når du nu ser på økonomine, så tænk på at en del af gebyret er moms, som du trækker fra, og resten er en fradragsberettiget omkostning.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det har du ret i - når først der er i PostDanmarks hænder - så er det for sent.

Tricket er at sørge for at anmelde varen inden det ankommer til landet, så det ikke ender hos PostDanmark. Det kræver jo så at man rimeligt præcist aftaler med leverandøren hvorledes selve shippingen af varerne skal foregå, og hvilken destination de ankommer til, hvem der sørger for indfortoldning osv. osv. 

Det er alt i alt et kæmpe arbejde, og man skal så også til at tage stilling til de forskellige typer af shipping-modeller og tilhørende forsikringer der findes (FOB/C&F/CIF osv.)

Men med mindre man er en større importvirksomhed, så kan det næppe betale sig at kaste sig ud i. Det er jo typisk noget man gør hvis man bestiller en containerfuld "et eller andet" fra Fjernøsten og i den dur...

mvh

Jan

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du får varerne sendt med UPS, DHL eller TNT. UPS ordner i hvertfald papirene gratis mod at du indtaster alle tal elektronisk på der site...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Du får varerne sendt med UPS, DHL eller TNT. UPS ordner i hvertfald papirene gratis mod at du indtaster alle tal elektronisk på der site...

Gratis er det jo ikke, men gebyret for toldbehandling indgår i den samlede pris, så du får den sjældent specificeret. Jeg får masser af varer fra forskellige leverandører/grossister, primært i USA og Australien. Jeg lader altid afsender stå for fragten - specielt de store grossister har aftaler med fragtfirmaer (primært UPS, FedEx og Bax/Schenker). På den måde får jeg bedre priser, end jeg selv kan skaffe, og her er toldbehandlingen i DK inkluderet i fragtpristen. Enkelte, mindre leverandører bruger postvæsenet (oftest US Postal), og de kommer altså ind gennem det danske postvæsen.

PS. Jeg har altså aldrig indtastet noget som helst, når UPS har stået for fragten - tværtimod får jeg alle papirerne elektronisk, og så er det hele OK

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

Fashion-Seller:

Du får varerne sendt med UPS, DHL eller TNT. UPS ordner i hvertfald papirene gratis mod at du indtaster alle tal elektronisk på der site...

 

Gratis er det jo ikke, men gebyret for toldbehandling indgår i den samlede pris, så du får den sjældent specificeret. Jeg får masser af varer fra forskellige leverandører/grossister, primært i USA og Australien. Jeg lader altid afsender stå for fragten - specielt de store grossister har aftaler med fragtfirmaer (primært UPS, FedEx og Bax/Schenker). På den måde får jeg bedre priser, end jeg selv kan skaffe, og her er toldbehandlingen i DK inkluderet i fragtpristen. Enkelte, mindre leverandører bruger postvæsenet (oftest US Postal), og de kommer altså ind gennem det danske postvæsen.

PS. Jeg har altså aldrig indtastet noget som helst, når UPS har stået for fragten - tværtimod får jeg alle papirerne elektronisk, og så er det hele OK

Altså prisen fra f.eks UPS er den samme om der er fortoldning eller ej... Så hvis du ik mener de yder en gratis service, så fair nok, men du betaler ik for den...

Og skal ik lige kunne sige hvordan det er i DK, men som beskrevet foregår det i hvertfald i Tyskland.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Altså prisen fra f.eks UPS er den samme om der er fortoldning eller ej... Så hvis du ik mener de yder en gratis service, så fair nok, men du betaler ik for den...

Det er nok en strid om ord - når du får varer fra ikke-EU-lande, skal der laves toldpapirer, og prisen for toldbehandling indgår i fragten, men selvfølgelig bliver der betalt for det - deres medarbejdere skal jo og¨så have løn. Hvis du handler inden for EU er der ikke told på forsendelserne, så der er der ikke papirarbejde til speditørerne.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

Fashion-Seller:

Altså prisen fra f.eks UPS er den samme om der er fortoldning eller ej... Så hvis du ik mener de yder en gratis service, så fair nok, men du betaler ik for den...

 

Det er nok en strid om ord - når du får varer fra ikke-EU-lande, skal der laves toldpapirer, og prisen for toldbehandling indgår i fragten, men selvfølgelig bliver der betalt for det - deres medarbejdere skal jo og¨så have løn. Hvis du handler inden for EU er der ikke told på forsendelserne, så der er der ikke papirarbejde til speditørerne.

Kender udemærket reglerne omkring import osv. Og det er rigtigt de laver fortoldningen inkl i deres priser. Men du betaler stort set intet for denne service, da alt foregår elektronisk, hvilket også tydeligt fremgår af de priser de pågældende firmaer kan diske op med.

Så om du vil kalde det et gebyr eller fragtpris inkl fortoldning er for mig ligegyldigt, fakta er at du får det meget billigere og stortset intet betaler i forhold til PostDK eller et postvæsen i et andet EU land...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)