Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er momsregistreret men stadig på kontanthjælp !!!

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Virum
Tilmeldt 21. Sep 08
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Hej jeg har et momsregisteret enkeltmandsfirma og lige nu er jeg på kontanthjælp

kontanthjælp !!!  

hvordan kan jeg køre mit firma og stadig være på kontanthjælp uden at de penge jeg tjener bliver trukket fra min kontanthjælp ?.

Kan jeg køre mit firma uden løn, så jeg ikke får udbetalt nogen form for løn og i stedet for løn, får jeg en masse personale fordele så som, gratis Internet, mobiltelefon, transport, rabat i fitness center osv når jeg køre mit firma som enkeltmandsfirma ? eller kan det kun lade sig gøre når man køre det som Aps eller A/S ?

i stedet for løn.. kunne man så lægge overskuet (som firmaet tjener) i en fond som bliver brugt til personale fordele.. så kommunen ikke kan røre de penge ?.. eller vil alle personalefordelene stadig blive betragtet som indkomst så kommunen ikke vil udbetale kontant hjælp til mig mere ?


Skat og moms !!!!

Nu ved jeg ikke om jeg har ret eller ej, men jeg skulle mene at man kan trække momsen fra i skat, så hvis jeg køber for 100.000kr. så kan jeg tjene 25.000kr. uden at skulle betale moms af de 25.000kr.
(Fordi 25.000 af 100.000 er 25 procent og det er moms)
og hvis jeg udbetaler de 25.000kr til mig selv skal jeg selvfølgelig betale skat af dem. Har jeg forstået det ret eller er jeg helt galt på den.. ?

Håber der er nogen som kan jeg hjælp mig..  venlig hilsen Poul

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Ick!

Hvorfor skulle nogen ville hjælpe aktivt til socialt bidrageri!Tongue Tied

Henrik

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Henrik Krogh:

Ick!

Hvorfor skulle nogen ville hjælpe aktivt til socialt bidrageri!Tongue Tied

Henrik

Ja det er fandme rystende, for at sige det mildt...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Paul - spænd så hjelmen. Og det er fandme lige nu!

Føj!

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som Henrik er inde på grænser det her vist til bedrageri og det skal du holde dig fra.

Jeg kender ikke så meget til reglerne for kontanthjælp men hvis man er på A-kasse skal man søge sin a-kasse om tilladelse til at drive sideløbende virksomhed, og du skal bevise at du er til rådighed i dagtimerne osv, så kan man godt få lov at drive virksomhed som bi-erhvedv og stadig få dagpenge.

Så vidt jeg ved er kontanthjælp kun beregnet for dem der virkelig har brug for det, og ikke tænkt som noget der skal hjælpe iværksættere igang, så jeg tror ikke man kan lave din model med at udbetale penge til dig selv via en fond (hvorfor skulle alle selvstændige så ikke bare gøre det?) 

Men spørg kommunen så er der rene linjer

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  logfit Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne lige så godt have skrevet: Hjælp mig med at tage røven på jer.

Så er der åben beta på logfit.dk - Din gratis online træningsdagbog.

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig den går for langt den her - og så bare lige et andet råd, tror du skal have styr på momsregler inden du begynder at drive virksomhed engang

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

WOW det er da et selvmål der vil noget!

Kontant hjælp er for dem som ikke har mulighed for at forsørge sig selv i en periode - så hvis du kan tjene penge i din virksomhed skal nu nok revurdere om du nu også har behov for kontant hjælp!!!

Men mon ikke socialforvaltningen og SKAT taler sammen et eller andet sted i systemet.

Det er godt nok hurtig google indekserede denne tråd - så hvis man søger på enkelmandsvirksomhed og kontanthjælp kommer denne tråd først...
- Well Poul nu er du der ude...

Søren

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

At man kan få sig selv til at udstille sig på en sådan måde på et offentligt web-forum er på den ene side udtryk for naivitet men det er også udtryk for dumhed. Så hellere gå op på det lokale bistandskontor og bekende kulør (hvis virksomheden da ellers er opstartet). Så slipper man da for at udstille sig

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld

Men du er da godt nok noget af en samfundsnasser.

Du synes åbenbart det er rimeligt at vi andre skal financiere din kontanthjælp, bare fordi du ikke lige gider betale skat ..... FØJ!!

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)