Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webbutik - hvilke features er et "must"?

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Ikast
Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg påtænker at starte en webbutik (med senere start af fysisk butik), og jeg har i den forbindelse brug for at vide hvad min webshop skal kunne for at det kan fungere optimalt. Og så har jeg et par spørgsmål om hvordan en webbutik egentlig fungerer...

Jeg skal jo selvfølgelig have en aftale med PBS sådan at kunderne kan betale deres varer på min side. Kræver det noget specielt setup fra leverandøren af min webside? Hvordan får man det?

Kan en webshop køres sammen med noget lagerstyring sådan at hvis der bliver købt en vare, så trækker den en fra lageret? Eller kan lagerstyring være integreret i mit websystem?

Hvordan får jeg besked om når nogen har købt en vare? Skal der oprettes en speciel mailadresse som jeg får besked på, eller er der et system bagom som jeg skal ind og tjekke for ordrer?

Hvad skal jeg huske at have med på min side når den skal fungere som webshop?

Med venlig hilsen

Helle Christensen - iværksætter in spe :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Det allerbedste råd vil være at du får noget viden omkring e-handel før du overhovedet begynder at investere 1 krone i det, da der er så mange ting som kan have indflydelse på om du får succes eller lukker efter ½ år. Jeg vil klart anbefale dig at læse "e-pusher" og "webshop-hvordan".

Held og lykke med projektet.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle Christensen:

Jeg skal jo selvfølgelig have en aftale med PBS sådan at kunderne kan betale deres varer på min side. Kræver det noget specielt setup fra leverandøren af min webside? Hvordan får man det?

Det du snakker om er en betalingsgateway, groft sagt sørger den for at betalingsoplysninger bliver overført fra din webshop til pbs, som så verificerer at betalingen er ok og gennemfører denne.

Helle Christensen:

Kan en webshop køres sammen med noget lagerstyring sådan at hvis der bliver købt en vare, så trækker den en fra lageret? Eller kan lagerstyring være integreret i mit websystem?

Som regel findes der en form for lagerstyring i webshops og de kan også integreres sammen med ekstern lagerstyring

Helle Christensen:

Hvordan får jeg besked om når nogen har købt en vare? Skal der oprettes en speciel mailadresse som jeg får besked på, eller er der et system bagom som jeg skal ind og tjekke for ordrer?

Begge dele understøttes af de fleste webshops, så du har valgmuligheden imellem at kigge i webshoppen eller også modtage meddelse når der betales for varer i shoppen.

Helle Christensen:

Hvad skal jeg huske at have med på min side når den skal fungere som webshop?

Forretningsbetingelser,

betalingskortlogo,

link til smiley ordning, hvis det er indenfor fødevarer, hvor smileyen er et lovkrav.

brug for hjælp ? tlf.: 61795118

mvh

 

Mogens Jørgensen
Easy Webhost

http://www.easywebhost.dk/

 

Fra Ikast
Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henning

Tak for dit svar! Jeg har forleden dag hentet e-pusher light versionen, og når jeg har fået læst nærmere på den, er det min plan at investere i e-pusher :-)

"Webshop - hvordan" kender jeg ikke, men jeg Googler den lige og ser hvad det er.

Men en anden vigtig ting - hvem kan I anbefale til at hoste min webside?

Med venlig hilsen

Helle Christensen

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle Christensen:

Men en anden vigtig ting - hvem kan I anbefale til at hoste min webside?

Som udgangspunkt vil jeg jo altid foreslå mig selv, eller en tilsvarende kvalitets-præget udbyder, dog er det ikke ligefrem iværksætter-venlige priser der præger den branche, så i dit tilfælde vil jeg nok anbefale Surf-town.

Med mindre selvfølgelig at du finder en total-leverandør af din webshop, der findes flere forskellige af dem her på Amino.

 

Dbh

Mikkel

Fra Ikast
Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mogens

Tak for nogle brugbare svar!

Jeg må hellere i gang med at læse en hel masse om e-handel, så jeg får lidt bedre forståelse for hvordan det egentlig fungerer :-)

Og tak for tips omkring hvad jeg skal huske at have med på siden.

Med venlig hilsen

Helle Christensen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Nu er jeg jo lidt farvet af at vi jo er Designpartner til DanDomains webshop. Men DanDoamin har vel efterhåneden 2000 webshops og hoster også opensource løsninger. DanDomain er kendt som en god hosting virksomhed med top sikkerhed, egen PBS server og rigtig god og hurtig support. Men igen, vi er jo også DanDomain designpartner, så brug lidt tid på at finde den der passer til din virksomhed og den webshop løsning du vælger :)

Fra Ikast
Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Surf-Town ser i hvert fald ud til at kunne betales uden at det vælter et skrøbeligt iværksætterbudget :-)

Så må du næsten vide, om sådan noget som statistisk for besøg, køb osv. på hjemmesiden, er det noget webdesigneren lægger på, eller kommer det fra den der hoster siden?

Med venlig hilsen

Helle Christensen

Fra Ikast
Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henning

Jeg har faktisk tidligere haft en hobbyhjemmeside ved DaDomain og var ganske tilfreds.

Jeg tænker i hvert fald i forhold til at det er til erhverv, at man skal kunne være sikker på, at det er en løsning der fungerer! Og vigtigt at der er god support.

Med venlig hilsen

Helle Christensen

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle Christensen:

Hej Mogens

Tak for nogle brugbare svar!

Velbekomme.

Helle Christensen:

Jeg må hellere i gang med at læse en hel masse om e-handel, så jeg får lidt bedre forståelse for hvordan det egentlig fungerer :-)

Og tak for tips omkring hvad jeg skal huske at have med på siden.

Jeg ville nu vende den lidt rundt. Alle de spørgsmål du sidder med bør dem som leverer hjemmesiden kunne fortælle dig.

Det er dig der er kunden og kan dem som vil lave hjemmesiden, ikke gøre det på normal dansk, ville jeg kigge andre steder hen.

Jeg tror du kommer ligeså langt med en grundig undersøgelse af markedet og stille spørgsmål, som du allerede har gjort, så får du samtidig set, hvem der kan og vil hjælpe dig i dit projekt, dette er også vigtigt, da du skal tænke på den samarbejdspartner du har fremover.

Og held og lykke til med opgaven, det kan godt være et større projekt end du måske forventer end da du gik i gang med det.

Med venlig hilsen

Mogens Jørgensen

Easy Webhost

http://www.easywebhost.dk/

tlf.: 61795118

 

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)