Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Joomla hjælp til hosting på privat server.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 411
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle..

Jeg har brug for hjælp.. Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg kan rode med joomla på min egen maskine.. uden at uploade den til min egen hjemmeside.

For eks.. Jeg vil gerne rode med forskellige hjemmesider og designs uden at uploade til min egen hjemmeside. er dette muligt?.. og hvordan.

Jeg håber det gir mening :)

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

svaret hedder WAMP.. Forudsat at du har windows.. Ellers hedder den MAMP.. Jo mindre du selvfølgelig vælger XAMP... :P

Det er alle lokale servere skrevet til forskellige styresystemer. De indeholder apache, PHP og MySql, som er de "dele" Joomla skal bruge for at køre.

Du kan hente wamp her: http://www.wampserver.com/en/

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra København S
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 411
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Uh det glemte jeg helt.. jeg kører mac :) .. Men tak for svaret.. Er der noget jeg umildbart skal være obs på mht opsætning osv?

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er det MAMP du skal lege med..

Nej, du skal downloade en installer, og så skulle det gå rimelig smertefrit. Hvis du finder en pakke der indholder de nyeste versioner af de forskellige elementer, så slipper du for at opdatere dem..

Når den er sat op, er det bare at gå i gang og lege. Hvis du ikke kender noget til det, er det nok en god idé at finde noget tutorial-serie på nettet eller noget i den dur : )

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra København S
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 411
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har styr på joomla og selve designdelen.. Men lige det med selve installationen og server delen giver mig altid problemer :D .. skide programmering..

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Colorized:
skide programmering..

stakkel... .... ;D Det er altså ikke så langhåret, når først du har fået hentet en ordentlig pakke ned :P

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra København S
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 411
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

haha nej men du ved.. når man er primært designnørd.. så er alt det tekniske noget man overlader ANDRE til.... så må de rode med skidtet .. hehe

Jeg sidder og kigger inde på http://www.mamp.info/ Det virker til at være ganske fornuftigt.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var i hvert fald den jeg pushede på nogle mac-dudes jeg underviste. Og tror den fungerede glimerende :)

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra København S
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 411
Fra  Dennis Møller Photography Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vender STÆRKT tilbage når de første problemer melder sig :D Bordet fanger.. hehe

Den er godt nok lidt sløv mht downloaden.. æv.. Hvad underviste du dem i?

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Joomla. : )

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)