Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GB selskabs indkøb i DK - moms

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jul 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Selskabet bliver lagt i London og det kommer til at sælge diverse varer fra danmark til hovedsageligt danskere i London.

Så vidt jeg har forstået så skal selskabets engelske moms nummer opgives til sælgeren i DK, og så kan varen købes uden moms ?

Dernæst skal selskabet selv beregne og afregne engesk moms med myndighederne i GB ?

Men i praksis er det lidt mere bøvlet ?

Jeg har hørt noget om at e dansk butik ikke må udlevere en vare fysisk uden at opkræve momsen. De skal sende den til en adresse i udlandet - Kan det være rigtigt ?

Jeg regner med at samarbejde med et dansk transportfirma som samler varene sammen og sender dem til London - Er det ikke i orden i forhold til at kunne købe varene uden dansk moms ?

Jeg fik denne besked fra en detailvirksomhed:

Kære kunde.

Ja,I kan godt handle momsfrit i xxx.

Der er en ansøgning I kan udfylde på www.xxx.dk

I skal have en kopi af f skattebeviset med 1. gang i handler

Hvad menes der med f skattebeviset ?

MVH

JMA

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

JMA1:
Så vidt jeg har forstået så skal selskabets engelske moms nummer opgives til sælgeren i DK, og så kan varen købes uden moms ?

Korrekt

JMA1:
Dernæst skal selskabet selv beregne og afregne engesk moms med myndighederne i GB ?

JA

JMA1:
Jeg har hørt noget om at e dansk butik ikke må udlevere en vare fysisk uden at opkræve momsen. De skal sende den til en adresse i udlandet - Kan det være rigtigt ?

JA

JMA1:
Jeg regner med at samarbejde med et dansk transportfirma som samler varene sammen og sender dem til London - Er det ikke i orden i forhold til at kunne købe varene uden dansk moms ?

JA

JMA1:
Hvad menes der med f skattebeviset ?

Bevis på at I er momsregistreret i GB. Det er sælgers pligt at undersøge dette inden et salg. Normalt kan dette gøres ved et opslag på SKATS hjemmeside.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

JMA1:

Selskabet bliver lagt i London og det kommer til at sælge diverse varer fra danmark til hovedsageligt danskere i London.

Så vidt jeg har forstået så skal selskabets engelske moms nummer opgives til sælgeren i DK, og så kan varen købes uden moms ?

Dernæst skal selskabet selv beregne og afregne engesk moms med myndighederne i GB ?

Men i praksis er det lidt mere bøvlet ?

Jeg har hørt noget om at e dansk butik ikke må udlevere en vare fysisk uden at opkræve momsen. De skal sende den til en adresse i udlandet - Kan det være rigtigt ?

Jeg regner med at samarbejde med et dansk transportfirma som samler varene sammen og sender dem til London - Er det ikke i orden i forhold til at kunne købe varene uden dansk moms ?

Jeg fik denne besked fra en detailvirksomhed:

Kære kunde.

Ja,I kan godt handle momsfrit i xxx.

Der er en ansøgning I kan udfylde på www.xxx.dk

I skal have en kopi af f skattebeviset med 1. gang i handler

Hvad menes der med f skattebeviset ?

MVH

JMA

Fordi du er registreret i GB, er det ik ens betydende med at du har et European VAT number. Det skal du ansøge om, og det kan først ske når bankkonto mm er på plads. Har du købt et skuffe selvskab hos en af de mange udbydere, har du ik et VAT number.

Alle VAT numbers i EU kan valideres her:

http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/vieshome.do?selectedLanguage=EN

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)