Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aps skal skifte ejerkreds

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

værksted:

Ang. skuffeselskab - hvem har da mulighed for at se ejerkredsen ?

Som loven er i dag er anpartsfortegnelsen ikke offentlig tilgængeligt sålange anpartskapitalen er under 500.000 kr.  Hvis jeres kapital er under dette kan I købe et skuffeselskab og indsætte en "direktør" til at tegne selskabet ud af til. Det vil ingen steder fremgå offentlig hvem der har tegnet anpartskapitalen og I slipper for bøvl med at skulle handle "stråmandens" anparter over....

Det skal lige nævnes at, der vil blive oprettet et offentligt ejerregister. Selskabet skal modtage besked fra aktionærer eller anpartshavere, der ejer over 5 % af selskabet, og denne besked videresendes til et offentligt ejerregister. Hvornår denne lovvedtagelse effektueres  vides endnu ikke - men mon ikke får årsskiftet.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Som loven er i dag er anpartsfortegnelsen ikke offentlig tilgængeligt sålange anpartskapitalen er under 500.000 kr. 

Den har jeg aldrig hørt før. Hvor bliver det offentliggjort henne?

 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Espresso:

Den har jeg aldrig hørt før. Hvor bliver det offentliggjort henne?

Anpartsfortegnelsen har virksomheden ansvaret for. Så det er ikke et register du kan sidde og lave opslag i. Du skal selv rette henvendelse til den konkrete virksomhed og bede om indsigt i anpartsfortegnelsen.  Retten til indsigt fremgår af §17 i Anpartselskabsloven.

Henrik

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er jeg med igen Big Smile

Men jeg troede, allle virksomheder skulle lave en anpartsfortegnelsen uanset kapitalstørrelsen.

 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Espresso:
Men jeg troede, allle virksomheder skulle lave en anpartsfortegnelsen uanset kapitalstørrelsen.

Det skal de også. Forskellen er blot at anpartsfortegnelsen ikke er offentlig for andre end anpartshaverne (og myndigheder), hvis anpartskapitalen er under 500.000 kr. Fra 500.000 kan alle i princippet bede om at se anpartshaverlisten.

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Dvs. at jeg principielt kunne ringe til et anpartsselskab med en kapital på over 500.000 og bede om at se selskabets anpartsfortegnelse.

Det ku' da være sjovt at prøve.

Hvad med aktieselskaber?

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Espresso:

Hvad med aktieselskaber?

Der har du sjovt nok ikke den samme mulighed. Der er aktiebogen kun tilgængelig for andre aktionærer. 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)