Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsig stilling som direktør.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 7. Jul 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer, jeg har et firma med en bekendt, vi har stiftet det som et aps selskab og er begge ansat som diretører, Jeg har dog mistet troen til dette firma, da jeg har smidt nogen penge i det og har ikke fået en hel løn siden vi startede for ca et år siden, nu vil jeg gerne ud af det, jeg har prøvet at overtale min partner, men han tror stadig på det, han mener dog at jeg skal smide nogen penge for at komme ud af firmaet så jeg ikke overlader al gælden til ham, det skal lige siges at jeg kautionere i banken for lånet som firmaet har.

Mine spørgsmål er:

Kan jeg vende min ryg til det hele uden at skulle bekymre mig om andet end den kaution jeg har stillet.

Kan han kræve at jeg betaler penge for at komme ud af firmaet når han ønsker at fortsætte?

Hvordan opsiger jeg mig selv som direktør?`

 

Håber der er nogen som kan hjælpe mig inden hele min økonomiske verden bryder sammen.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ik ekspert på området, men fordi du opsiger dig selv som direktør, er du stadig medejer af firmaet, og hæfter selvfølgelig for den kaution der er foretaget.

Så nej du kan ik bare vende ryggen til, du er ejer af firmaet...

Du opsiger din stilling ligesom alle andre mennesker gør, men husk du stadig ejer xx% af firmaet, som stadig er dine, selvom du ik står som direktør...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke længere ønsker at hæfte for din kaution, så kan du enten betale lånet ud (og hvis i hæfter solidarisk kan kreditor naturligvis kræve at hele lånet betales ud) eller få din medkautionist til at overtage alle forpligtelser hvis det er ok med ham og kreditor.

Det lyder dog ikke til at være en løsning han er med på.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Man gør vel firmaet op når i kun er jer 2 og er der overskud så skal du have halvdelen og er der underskud skal du tilsvarende også dække halvdelen- eller er jeg helt gal på den?

Tilmeldt 7. Jul 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen hvis jeg nu giver ham mine 50% og min stemmeret, så ejer han vel hele firmaet, så jeg kan ikke bare gå min vej og "give" ham firmaet?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

gedced:

Jamen hvis jeg nu giver ham mine 50% og min stemmeret, så ejer han vel hele firmaet, så jeg kan ikke bare gå min vej og "give" ham firmaet?

Du kan sagtens overdrage dine anparter til ham for et eller andet symbolsk beløb, men din kaution skal du ikke forvente at kunne slippe for uden videre.

Hvis han ikke ønsker at overtage hæftelsen alene og/eller kreditor ikke ønsker dette, så sidder du i saksen indtil gælden er indfriet.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo ikke bare give ham anparter og stemmeret hvis han nægter at tage imod.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

gedced:

Jamen hvis jeg nu giver ham mine 50% og min stemmeret, så ejer han vel hele firmaet, så jeg kan ikke bare gå min vej og "give" ham firmaet?

I princippet ja. Spørgsmålet er om din partner vil godtage dette. Det er ikke altid at gratis er godt når der følger forpligtigelser med. Det næste er at det løser jo ikke din forpligtigelse i forhold til din kaution.

.... Men okay det var vel vel kun et hypotetisk spørgsmål for I har vel taget højde for sådan en situation i jeres anpartshaveroverenskomst......Devil

Tilmeldt 7. Jul 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvad så hvis jeg siger at jeg vil lukke firmaet, er han så ikke tvunget til at tage mine anparter hvis han vil fortsætte?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

gedced:

Men hvad så hvis jeg siger at jeg vil lukke firmaet, er han så ikke tvunget til at tage mine anparter hvis han vil fortsætte?

Hvordan kan du lukke selskabet hvis du kun ejer halvdelen?

Har I en anpartshaveroverenskomst - Sådanne ting som du er inde på her vil normalt være reguleret af en sådan.

 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)