Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovlig parallelimport eller ej?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg arbejder på højtryk med en ide om at jeg har en varer som skal placeres rundt omkring i det offentlige rum, hvor sponsorer så får lov til at sætte deres reklame på, samt information om at de er med til at sponsorerer denne varer. Disse sponsorer betaler så et beløb til mig for at få den markedsføring.

Denne varer består af - lad os sige et skab med reklame - indeholdende et populær genstand fra et anderkendt firma, som i Danmark har en distributør der videreformidler varen herhjemme.

Jeg ved at det er lovligt lave parallelimport herhjemme med videresalg for øje, hvis varen er købt indenfor EU, men ulovligt hvis varen er købt uden for EU. Korrekt?

Da jeg i al tiden ejer varen (men kun sælger reklamepladsen), må jeg så købe genstanden fra et ikke EU-land og bruge den i mit "skab"?

Jeg videresælger altså ikke varen, men den er bare en del af mit produkt, som andre får lov til at få reklameplads på, samt information om at de er med til at sponsorere denne genstand.

Gør jeg noget helt ulovligt eller er det en mulighed der er juridisk holdbar?

Mvh Sjoukje

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ulovligt at importerer kendte Trademarks udenfor EU med erhvervsmæssig hensigt... Dvs eneste måde hvorpå du kan overholde reglerne, er ved evt at købe et stk af gangen hjem til dig som privat person, og derefter sælge dem ind i firmaet.

Men du får problemer hvis produktet bliver undersøgt, da alle Trademarks har koder i deres produkter, så EU varer nemt kan adskilles fra ikke-EU varer. Og du har heller ingen reklamationsret eller andet når varen stammer udenfor EU...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Findes der noget sted hvor der står noget med at der ikke må importeres ved erhvervsmæssig øjemed?

Jeg kan nemlig kun finde reglerne hvis det er til videresalg, og det er det jo ikke i min situation, syntes jeg.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Sjoukje:

Findes der noget sted hvor der står noget med at der ikke må importeres ved erhvervsmæssig øjemed?

Jeg kan nemlig kun finde reglerne hvis det er til videresalg, og det er det jo ikke i min situation, syntes jeg.

Du må ik importerer Trademarks udenfor EU, og bruge dem til videre salg eller i erhvervsøjemed. Bliver varerne taget i tolden, bliver de destrueret og du får en klækkelig bøde/regning fra Trademark ejeren/ejerne.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 15. Jun 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg skrev, kender du så et sted hvor disse regler står skrevet sort på hvidt? Det er ikke fordi jeg tvivler på dit svar, men hvis det er som du skriver må det da stå et sted.

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Læser ik Trademark lovgivningen, men den er nævnt der et sted... Ved det fordi en jeg kender ville købe fladskærme og anlæg i Østen, men måtte opgive da de aldrig ville komme igennem tolden...

Kontakt evt en advokat med speciale i handel, han kan give det sort på hvidt, og sikkert foreslå alternativer...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)