Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Meget lille CMS system i open source

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens :-)

Jeg synes det er en jungle at finde et lille cms system som hr. og fru. jensen kan administere ligeså let som hvis det var et system fra one.com eksempelvis.

Har kikket på simple cms, men er ikke vild med det.

Normalt bruger jeg Joomla til kunderne, men det er overkill til små virksomheder som egentlig blot vil have lidt info omkring sig selv og måske et lille flashgalleri.

Jeg vil også gerne have det er rimeligt let at lave en template osv osv. men først og fremmest skal det være hundenemt at styre :-)

Hold da op næsten 3 ting på en gang *SS* Nej, men vil gerne høre om hvad I andre bruger til de helt små virksomheder og det skal være open source....

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henriette

 

Jeg bruger MODx til sådanne opgaver, kræver en smule tilvænning, men hvad gør ikke det? :-)

Ud over at være let at administere, så er det også legende let at videre udvikle til. :-)

Mads Madsen

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg prøve med det samme :-) åhhh....så lige hvad kl. var gør det i morgen

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu sagde du ikke noget om teknik, men hvis du er til Ruby on Rails (eller ligeglad med teknologien) kan du også kaste dig over Radiant:

http://radiantcms.org/

På trods af at det er utroligt simpelt, er det faktisk ret fedt. Har brugt det til et par småprojekter.

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads: Det ser flot ud, og jeg vil undersøge modx nærmere, men hr og fru jensen vil ikke kunne formå at udnytte det, dertil er det for avanceret :-)

Rasmus: Det er for indviklet der skal være en ordentlig editor med og så skal det være nemt og logisk.

Hmm....det er måske svært at finde, måske er der ikke udviklet et simpelt system lidt a la det  one.com bruger, for det er jo nemt :-) for brugeren der sidder med det.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Henriette:
Rasmus: Det er for indviklet der skal være en ordentlig editor med og så skal det være nemt og logisk.

Ja de har ikke valgt at gå "WYSIWYG" vejen (ikke at det ikke let kunne kobles på). Dette gør så også at man ikke let kan gøre tekst 3 gange den normale størrelse og grøn :)

Lillemor har uden problemer kunne bruge systemet til en lille hjemmeside jeg satte op til hende.

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus: Lillemor har så også en rigtig god hjælp :-)

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Wordpress er også en mulighed. Det kan alt hvad et CMS skal kunne, det fylder ingenting, det er simpelt at administrere.

Benytter det selv til mindre kunder.

Mvh
Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Henriette:

Rasmus: Lillemor har så også en rigtig god hjælp :-)

Touché Smile

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 441
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv Exponent CMS!

Efter min mening er det stadig det hurtigste (og letteste) CMS at komme i gang med for Hr. og Fru Jensen. Der ikke noget specielt administrativt brugergænseflade til redigering af indhold (artikler m.m.). I stedet er det integreret ind i selve hjemmesiden, og det gør det faktisk meget intuitivt og let at bruge.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)