Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontor lokale/værksted og hvad kan trækkes fra?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg har lejet et kælderlokale som både skal fungere som kontor og som et værksted til min bror. Jeg arbejder selv med software, og derfor kan man reelt ikke sige jeg har brug for et træværksted. Men nu er der altså plads i rummet til det.

Derfor! Hvad skal der til for at jeg kan trække momsen fra lokalet, og kan jeg også skrive det på som driftomkostninger, nu når lokalet også bruges til andre formål end lige kontor?

 

HIlsen

Kristian

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug for et kontor i yderst professionelle omgivelser? Så tjek ud Regus ud her! 

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du udelukkende anvender lokalet til dit firma og det er et momspligtigt lejemål, så kan du trække hele udgiften fra, og få momsen tilbage.

At lokalet har et værksted er vel bare en lille bonus. Du bestemmer vel også selv hvem der skal være på dit kontor.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må trække de udgifter fra, som medgår til at "erhverve, sikre og vedligeholde" indkomsten i din virksomhed. Hvis træværkstedet på ingen måde kan siges at være nødvendigt for at drive din virksomhed, kan man måske sige, at der er tale om at dele huslejen, sådan at en procentdel vedrører din virksomhed og en procentdel vedrører private aktiviteter. Er huslejen på den anden side så lav, at du ikke ville kunne finde et kontor til en tilsvarende pris - og træarbejdet i øvrigt ikke generer din indtægtsgivende virksomhed (jeg tænker på savsmuld i PC-eren osv.), kan man måske argumentere for, at det lige nu er den bedste løsning, fordi din bror så kan passe telefonen, når du er ude i et ærinde eller holder møde med en kunde.

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette

mange tak for svar - jeg synes det gir god mening. Jeg overvejer lidt den mulighed du nævner med at trække en procentdel fra som virksomhed, og lade en procentdel være som privat. Jeg går ud fra at det så både gælder den reelle leje og moms? Altså at jeg når jeg betaler moms skrive fx 60% på som købsmoms, og når jeg laver årsregnskab tager fx 60% af den samlede års husleje og trækker fra - er det mon rigtigt forstået?

Lige en lille ting. For at det kan fremgå at et kontor er ens firmakontor og man kan trække det fra - hvad skal der så til? Er det noget med at man skal ændre sin firmaadresse til stedets adresse, og det så er nok?

 

Hilsen

Kristian

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)