Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetning af moms?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg er nyopstartet med min virksomhed og har nogle sprgsmål til afregning af moms via nettet. Jeg har modtaget et brev om at jeg skal indberette moms 01.09.09. Mine spørgsmål er følgende:

1. Indberetter man mons kvartalsvis?

2. Kan man indberette hen ad vejen. eks indberette hver gang man får en faktura?

3. Hvornår skal man betale moms tilbage?

Mange tak.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

1. Det er forskelligt fra virksomhed til virksomhed, men det kan vi i hvert fald se online når vi er logget ind hos SKAT.

2. Er det kvartalvis du indberetter så skal du engang i kvartallet indenfor en bestemt dato angive dine tal.

3. Det kan vi også se online, det er vist på sidste angivelsesdato.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej NRJ

Nu er jeg godt nok ikke revisor, men tror måske jeg kan hjælpe lidt alligevel... Men vil nu alligevel anbefale andre at give feedback på spørgsmålet der stilles :o)

1. Det er forskelligt afhængig af virksomhedsstørrelse hvornår moms angives - en enkeltmandsvirksomhed indberetter normaltvis per kvartal.

2. Mener jeg ikke du kan - mener du skal indberette det én gang hvad kvartal. Vil også tro det måske ville være for uoverskueligt i længden af angive hver gang der kom en faktura ind ad døren.

3. Når du via nettet har angivet momsen, får du en dato og et beløb som skal betales til det anførte kontonummer, du ligeledes modtager.

Håber det hjalp lidt :o)

 

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke tal skal jeg så indberette i perioden? hvis datoen er 01.09.09 og jeg modtager en faktura den 28.08.09, skal den så med? og hvad hvis man inberettede et par dage inden?

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Køre du med perioden 1 jan til 31 marts så den 1 april så samler du alle ind og udgående faktura og indberetter moms. Derefter fortæller systemet om du skal betale eller have penge tilbage

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener den dato der, dækker over dine fakturaer for (indtægter & udgifter) for 2. kvartal (april, maj & juni) altså skal den faktura du eventuelt skulle modtage den 28.08.09 først medregnes i næste (3) kvartal. At indrette et par dage inden skulle ikke være noget problem - at indberette for sent er derimod (dyre lærepenge)

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Virksomhedsformen er ikke afgørende for momsafregningen. Afgørende er om man har en omsætning under 1 million (halvårsmoms) eller over million (kvartalsmoms). Der kan så være nogle under 1 million der kommer på kvartalsmoms (første regnskabsår, restancer)

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)