Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling af løn fra eget selskab (smba)

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en indskydelse: Man skal ikke have nogen egentlig bestalling for at kalde sig rådgiver/konsulent m.v. og den registrering på E&S er jeg aldrig tidligere stødt på. Såvidt jeg kan se er det også mere et værn mod hvidvaskning af penge.  Men det der er interessant er som Henrik siger forsikringen. At den er på plads.

For folk som færdes indenfor regnskab, revision, og skat er SMBA-selskaber ikke noget man hører  meget om, og de eneste steder jeg er stødt på det, er her på Amino + via noget af det reklame som revisorer m.v. får fra Emea som fluks ryger i skraldespanden.

  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt Bent, at registreret er i forbindelse med hvidvaskning af penge. Henvisningen var alene for at sige at seriøse udbydere af SMBA'ere vil per automatik have sådan registrering på plads samtidig med at man må formode at Erhvervs- og Selskabsstyrelsen alene ved sin tilsynspligt vil være medvirkende til at disse udbydere har mere orden i tingene.

Jeg er enig med dig i at SMBA ikke er det store emne i "rådgiververden" - men antallet af årlige virksomheder har heller ikke været specielt stort. Jeg synes at oversigten i artiklen fra Jacob Tøjner er interessant derhen, at et ikke uvæsentligt antal af nystiftelserne sidste år kan henføres til samme stifter og hvoraf mange - rigtig mange i dag fungerer som skuffeselskaber - og dermed ikke er aktive selskaber.

Der er dog ingen tvivl om at der fremadrettet vil blive sat fokus på selskabstypen fra SKAT's side - ikke mindst takket være sager som Medieworld mv.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har så lige registreret mig (selskabet) Big Smile

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
og den registrering på E&S er jeg aldrig tidligere stødt på. Såvidt jeg kan se er det også mere et værn mod hvidvaskning af penge

Bent,

Registrering efter hvidvaskningsloven er alligevel interessant derhen, at en selskabsudbyder som overtræder hvidvaskningsloven kan blive slettet af registreret og dermed frataget retten til at stifte selskaber......

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo ikke blive slettet fra et register som du ikke står i  Big Smile Herudover kræves der ikke særlig godkendelse for at kunne stifte selskaber (udover en digital signatur). Jeg har da ihvertfald lige stiftet et her i dag dag men nu står jeg jo også i registereret, men hvad med dem jeg stiftede forleden hvor jeg ikke stod i registereret. Big Smile

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det får du set når du får et tilsynsbesøg!Big Smile

Nu så vi lige bødestørrelsen på ham der havde taget mod kontant betaling som er omfattet af samme lov..... 50.000 kr. i bøde.

Jeg bemærkede at Pouline Andersen i en anden tråd nævnte at de havde haft kontrolbesøg efter samme lov fra Erhvervs-og Selskabsstyrelsen.

Okay jeg bemærkede at netop selskabsstiftelse ville kontrol kun ske på baggrund af en risikovurdering. Men kontrollen vil være ganske simpelt at gennemføre, da de reelt blot sammenligne navne på stiftere op mod folk der er registreret i regisret. Man vil hurtigt kunne se, hvem der systematisk bestiller firmaer....

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)