Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling af løn fra eget selskab (smba)

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Charlottenlund
Tilmeldt 15. Jun 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar alle.

Kan se at der er flere ting som skal undersøges og formentlig tilrettes.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt at den ene ejer ikke behøver at være aktiv (det behøver ingen af dem ) men problemet opstår jo når det kun er den ene ejer der er aktiv og genererer store værdier; En dag kommer den anden som jo er ejer og vil have andel i kagen.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
men problemet opstår jo når det kun er den ene ejer der er aktiv og genererer store værdier; En dag kommer den anden som jo er ejer og vil have andel i kagen.

Ja - men hvad er hans del af kagen? Det er jo netop styrken ved et SMBA, at du har friheden til frit at aftale hvordan kagen skæres. Eksempelvis hvis du vælger en omsætningsbaseret fordeling vil "passiv" medejere ikke have noget krav, da der ikke er genereret omsætning.

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig Henrik men det kræver jo at de indbyrdes aftaleforhold er på plads fra starten og det er de i praksis sjældent fordi udbyderne ikke giver den fornødne rådgivning. Vi har jo set eksempler på at "den anden stifter" ofte er udbyderen selv. Men ellers er jeg som sagt enig. Styrken i et SMBA contra et ApS er netop at man ikke er låst med hensyn til den indbyrdes fordeling af løn og særligt udbytte.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
Vi har jo set eksempler på at "den anden stifter" ofte er udbyderen selv

Nedenstående google ads stødte jeg lige på i går. Første gang jeg har set en udbyder så aggressivt.....

SMBA eXpert.dk

SMBA med kun 1 ejer/direktør uden
hæftelse, risiko og kapitalkrav !
www.SMBAeXpert.dk

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 15. Jun 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt vildt så mange smba eksperter der pludselig er at finde i dette land. Bliver man virkelig opmærksom på når man afsøger markedet for rådgivning. Det gør det ikke nemt at adskille lort fra lagkage (for at sige det ligeud)..

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hegaard,

Hvor mange tror du så af dem der er registreret i Erhvervs- og selskabsstyrelsen jvf. http://www.eogs.dk/sw27082.asp ?? Selvom jeg plejer at få tæsk for det - så vil jeg stadigvæk anbefale dig at benytte en rådgiver, som er omfattet af reglerne om rådgiveransvar og som har sine forsikringsforhold i orden. Alt for mange udbydere af SMBA'ere  frasiger sig ethvert ansvar hvis noget skulle gå galt i forbindelse med deres assistance.

Henrik

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 15. Jun 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Med udgangspunkt I hvad jeg kan læse mig frem til bliver det uden tvivl også en rådgiver med en rådgiveransvar / bestalling. Imponerende at det kun tager 5 min. at blive registreret. Sjældendt ser man en offentlig instans håndtere en proces så agilt (men lemfældigt). Sig til hvis I kan anbefale nogle rådgivere med iværksættervenlige priser - men igen - en rådgiver som har forstand på smba, og som ikke bruger rådgivningstiden på at tale selskabsformen ned..

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

En mulighed kunne være http://www.selskabsadvokaterne.dk/. De ligger forholdsvis tæt på dig og beskæftiget sig en del med SMBA på en særdeles seriøs måde.

Om de har iværksættervenlige priser tør jeg ikke udtale mig om.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 3 ud af 4 (36 indlæg)