Vi stiftede i november sidste år et I/S, hvor vi købte en hjemmeside. Men sagen er den at vi gik lidt i stå, og vi har aldrig fået lavet et regnskab. Hvad gør vi i denne situation? Et tillægsspørgsmål, hvordan bogfører vi købet af hjemmesiden, er det en omkostning eller et aktiv?
Bare rolig jeg har endnu ikke prøvet at aflever mit regnskab til tiden tag lige fat i din revisor så går han lige ind på told og skat og og indberetter det, det kan være at du får et gebyr på 840 kr. men sådan er det jo, men det er ikke sikkert jeg har kun prøvet at få det en gang.
Er der ikke andre posteringer end hjemmesiden? Udgiftsfør den og del resuiltatet som aftalt og få selvangivet. Regnskabet skal ikke indsendes - så det kan du finpudse efterfølgende.
Selvangivelsesfristen er udvidet til at gælde i dag med ved brug af tast selv så du kan sådan set stadigvæk nå at være rettidigt. Ellers er taksten 100 kr. per dag forsinket - dpg max 5.000 kr.
Jo der er nogle få. Men købet af hjemmesiden skal bogføres som en udgift?
Vi har aldrig prøvet det at aflevere et regnskab før, men er det bare at indberette resultatet? Vi skal have snakket med en revisor, så vi har helt styr på det, vi har bar aldrig fået det gjort.