Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der kender en god advokat?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 04:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er på udkig efter en ny advokat.

Jeg har tidligere brugt store advokatfirmaer, men det er alt for dyrt. Jeg har måtte betale Kr. 8,973,38 for at få sendt et (1) rykkerbrev.

Advokaten skal gerne holde til i Kbh. eller lidt nord herfor. Han/Hun skal naturligvis kunne sit kram, men heller ikke koste en bondegård.

Jeg bruger normalt ikke advokater til at indrive gæld, så det er mere med henblik på aftaleret og alm, juridisk rådgivning.

 

Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Har du betalt en advokat kr. 8973,38 for at sende et enkelt rykkerbrev - uden at advokaten fik debitor til at betale disse inddrivelsesomkostninger?

Hvis ikke du har fået din hovedstol inddrevet via det advokatfirma, så har du ganske enkelt betalt en voldsom overpris - og en advokat er kun berettiget til at kræve en rimelig pris for sit arbejde - og et simpelt rykkerbrev tager ikke så lang tid at skrive at advokaten kan kræve et så højt salær.

Jeg kender ikke lige selv nogle advokater i det relevante geografiske område - men gå efter et mindre advokatfirma - og så tag en snak med advokaten for at finde ud af om der forretningsmæssig kemi mellem jer.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 21. Jan 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Ja det er alt for meget, hovedstolen er kun på lidt over Kr. 90.000, så ca. 10% pr. brev, så tør jeg sku ikke tænke på hvad det ville koste at tage han i retten.

Men det kan for det meste ikke betale sig at slås med advokatfirmaer, for så kan man bare betale en anden advokat det man evt. ville få i nedslag... 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Jeg betalte ligeledes 6.500kr for et simpelt rykkerbrev da min lejer ikke ville betale sin husleje, men insisterede på at sidde den op - det endte med at lejer efterkom mit krav om øjeblikkeligt at indbetale husleje - men jeg fik hverken dækket mine omkostninger på 6.500kr eller nogen rykkergebyrer/renter.

 

Det er altså mange penge, men de ligger vidst i den ende.

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

DGA:

Jeg har måtte betale Kr. 8,973,38 for at få sendt et (1) rykkerbrev.

Beløbet virker ikke voldsomt, men det gør dit udbytte af advokatens arbejde heller ikke, og så er det vel egentligt lige meget, hvad advokaten koster.

Mvh.

Ulrik Guldbæk

Jurididsk Rådgivningsselskab s.m.b.a.

Smallegade 36C, 1. TV

2000 Frederiksberg

 

 

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

knowit:

Har du betalt en advokat kr. 8973,38 for at sende et enkelt rykkerbrev - uden at advokaten fik debitor til at betale disse inddrivelsesomkostninger?

Advokatregningen er alene et forhold mellem kreditor og kreditors advokat, som er debitor uvedkommende. Debitor er alene forpligtet til at betale et inkassosalær på kr. 100 og et inkassosalær, der ved en hovedstol på kr. 90.000 udgør kr. 2.000.

Bekendtgørelse om udenretlige inddrivelsesomkostninger i anledning af forsinket betaling

Mvh.

Ulrik Guldbæk

Juridisk Rådgivningsselskab s.m.b.a.

Smallegade 36C, 1. TV

2000 Frederiksberg

 

 

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)