Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forslag til Finansiering af huslejedepositum

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har muligheden for at overtage en virksomhed som drives fra lejede lokaler. Virksomheden har både et positiv cash flow og positiv resultater trods verdens situation.

Ifm overtagelsen skal jeg indfrie den nuværende huslejdepositum på ca. 3 mio og selv stille op med 3 mio.

Depositumet deponeres på et klientkonto hos de advokater som ejer lokalerne.

Finasiering af overtagelsen er på plads... ca. 5 mio... og det er "kun" denne udfordring som blokere for overtagelsen.

Jeg har udtømt samtlige andre muligheder, og håber jeg kan få råd og eller hjælp herfra.

Nikkan

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

kunne man forestille sig at du betalte en forhøjet husleje til depositummet var betalt? Du kunne også prøve at forhandle det ned.

Tilmeldt 14. Jun 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

TM2Byg - tak for svaret. Udfordringen ligger i at depositumet ligger også som pant for ejendommen (som er belånt) og den nuværende ejer af virksomheden skal have frigivet hans depositum. 

En forhøjet husleje er gunstigt for mig, men ikke for bygningsejeren og hans finasieringsbehov.

Dette er en kæmpe udfordring - og jeg knokler fro at finde en løsning.

Nikkan

Tilmeldt 1. Jun 08
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

måske kan du få udlejers bank til at tage virksomhedspant i din virksomhed for depositummet, og nedskrive virksomhedspantet efterhånden som du får betalt det gennem forhøjet husleje.

Tilmeldt 14. Jun 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 03:13
Hvor mange stjerner giver du? :

TM2Byg - tak... jeg undesøger denne mulighed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)