Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Software til Podcast

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg skal igang med at lave nogle Podcast og er mac bruger. Hvilket software er bedst til dette på en mac!

Sidder lige nu og kigger på "Podcast optagelse", hvilken skal kombineres med en server, som jeg ikke har medmindre serveren på mit webhotel kan bruges. 

Mvh.

Kim

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Der er et over dem alle og det er Übercaster, det er super blæret og koster sølle 80 $.

Dbh Martin

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Og invester nu i en ordentlig mikrofon og sørg for at rummet du sidder i er nogenlunde lyddæmpet så din optagelse ikke kommer til at lyde som om du sidder på toilettet :)

Jeg er overrasket over hvor mange succesfulde podcasts stadig lyder som om de sidder på toilettet (fordi de ikke dæmper lyden omkring sig).

Hvis du er seriøs omkring det kunne det være at du ud over mikrofonen skulle investere i så'n fin fyr her (eller lign.):

http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=52872

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

  En af mine gode bekendte som arbejder som lyddesigner for forskellige lydstudier, han gav mig engang følgende råd:

Lavbudget "speakbox": Kravl ind i dit klædeskab. Helst et med bøjlestang med tøj hængende på, hvor du så sætter dig på gulvet i skabet under tøjet. Tag en lampe, eventuelt manuskript og din mikrofon med derind og luk døren efter dig . Tag ikke andet med - alt elektrisk udstyr med blæsere m.m., skal blive stående uden for skabet.

Det virker måske åndsvagt - men det virker Smile

/Jesper

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Norbøll:
Lavbudget "speakbox": Kravl ind i dit klædeskab. Helst et med bøjlestang med tøj hængende på, hvor du så sætter dig på gulvet i skabet under tøjet. Tag en lampe, eventuelt manuskript og din mikrofon med derind og luk døren efter dig . Tag ikke andet med - alt elektrisk udstyr med blæsere m.m., skal blive stående uden for skabet.

Det vil også virke fint. I mange år var min sangboks egentligt bare halvdelen af et stort klædeskab Smile Resultaterne var forbløffende gode...

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svarene

Martin: Ubercast det bliver

Rasmus & Jesper: Kædeskabet det må være :-)

Mvh.

Kim

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)