Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat - identifikationsnummer = Køb fra Tyskland

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået en mail fra en ny leverandør i Tyskland, hvor jeg har bestilt nogle varer. Nu beder de om et "skatte - identifikationsnummer" for at jeg kan købe varen uden moms?

Er der nogen der kan forklare mig hvad det er? Jeg har aldrig hørt om det, og har aldrig brugt det før, til trods for jeg tidligere har købt en del både i Tyskland og andre lande.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

MissX:

Jeg har fået en mail fra en ny leverandør i Tyskland, hvor jeg har bestilt nogle varer. Nu beder de om et "skatte - identifikationsnummer" for at jeg kan købe varen uden moms?

Er der nogen der kan forklare mig hvad det er? Jeg har aldrig hørt om det, og har aldrig brugt det før, til trods for jeg tidligere har købt en del både i Tyskland og andre lande.

Ved erhvevsmæssige køb i andre EU lande har du pligt til at oplyse dit CVR (med DK foran  DK xx xx xx xx) for at kunne få varen momsfri.

Det tyskerne spørger til er såment bare dit CVR Nr.

 

Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hm, det prøvede jeg også, de mente ikke det var det, men jeg prøver da bare igen...... Tak :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

MissX:

Hm, det prøvede jeg også, de mente ikke det var det, men jeg prøver da bare igen...... Tak :)

Men så tager de kære tyskere altså fejl, husk at oplyse det med DK- foran

Hvorfor mente de ikke at det var det rigtige nr? 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm, kunne være man selv skulle huske det fremover :o) har dog købt i både tyskland og england før, med oplyst cvr nummer uden at skulle skrive DK foran, men burde jeg nok benytte mig af fremover. Rart som ting bliver sat lidt på plads engang imellem ved at læse med herinde :o)

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Hansen:

Hmm, kunne være man selv skulle huske det fremover :o) har dog købt i både tyskland og england før, med oplyst cvr nummer uden at skulle skrive DK foran, men burde jeg nok benytte mig af fremover. Rart som ting bliver sat lidt på plads engang imellem ved at læse med herinde :o)

Så længe du oplyser det rigtige og et valid nummer, går det nok. Sælger kan jo regne ud at du er fra DK, når varerne skal leveres der... Men det er self altid en god ide, at gøre det så nemt for sælger som muligt.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)