Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køber vil ikke betale.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har solgt en webshop. Jeg blev enige med køber om at han betalte xx.000 kr i forskud (ca. 80%) og når hjemmesiden var oppe og kører som den skulle, så ville jeg få resten af pengene. De første par dage skrev han med nogen fejl, som jeg rettede og som jeg kan se på hjemmeseiden, så kører den nu fejlfrit.

Men nu er problemet så at køber ikke har overført den sidste del af pengene, til trods for at jeg har rykket for dem i 2-3 uger. Han svarer hverken på mail eller telefon. Hvad gør jeg??

Jeg har selvom et par forslag, men ved ikke om de er lovlige:

Jeg har ikke overgivet domænet til ham endnu (rent juridisk). Det vil sige at domænet kører på hans webhotel i hans navn, men selve domænet står stadig i mit navn, da jeg først ville overfører det til ham når alt det andet var på plads. Jeg opsatte hjemmesiden for ham, så jeg har adgang til hans administrations-modul og host.

Eftersom domænet stadig er mit, må jeg så ændre lidt i koden, så siden er ubrugelig indtil han betaler?? Eller har i andre forslag??

Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 353
Fra  Virksomhed33 Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har leveret et produkt, som han endnu ikke har lagt fuld betaling for.
Dermed er det stadig dit produkt -

sådan er de flestes forretningsbetingelser brygget sammen ihvertfald.

Så du ændrer lige så tosset du vil....

Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg ville nok lige se tiden an, manden ved jo godt at det juridiske ikke er helt på plads, så han risikerer de 80% han har betalt er tabt, hvis han blot fordufter.

Nu er det jo ferietid, har du overvejet om han blot er på ferie. Nogle folk slukker mobil og tjekker ikke mails mens de er væk. Det er selvfølgelig ikke pænt blot at rejse bort uden at informere dig, men ikke desto mindre er der mange der smider hvad de har i hænderne og tager afsted.

Jeg ville vente et par uger endnu, for smadrer du først websitet, så kan du glemme alt om de sidste 20%.

Mvh. Jens

Fra Hou, odder
Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i lavet en købskontrakt?

Desuden er varen din indtil kunden har betalt. Men man skal også passe på, for dårlig omtale spreder sig 100x hurtigere en god omtale

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Prøv at ændre dit telefon nummer til "hemmeligt" - dette kan du gøre på din mobil. Prøv så at ring til ham - og se om han svarer. Og tag den der fra.

Hvis det var mig ville jeg gøre hjemmesiden ubrugelig for kunden - hvis betalings fristen var overskredet med 3 uger. Det anser jeg som meget uprofessionelt. Og især hvis du har rykket efter det.

Hvis han er taget på ferie - kunne man formode at han ville have meddelt dig det!!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Mathiesen:

Prøv at ændre dit telefon nummer til "hemmeligt" - dette kan du gøre på din mobil. Prøv så at ring til ham - og se om han svarer. Og tag den der fra.

Hvis det var mig ville jeg gøre hjemmesiden ubrugelig for kunden - hvis betalings fristen var overskredet med 3 uger. Det anser jeg som meget uprofessionelt. Og især hvis du har rykket efter det.

Hvis han er taget på ferie - kunne man formode at han ville have meddelt dig det!!

Skal man ik bare taste *31* før nummeret, så ringer man op med hemmeligt nummer? Eller er det #31#?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Skal man ik bare taste *31* før nummeret, så ringer man op med hemmeligt nummer? Eller er det #31#?

 

Det er #31# fra en mobiltelefon. Jeg ved ikke med fastnet - sådan én har jeg ikke haft længe.

Held og lykke med inddrivningen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders - K-partiet.dk:

Fashion-Seller:

Skal man ik bare taste *31* før nummeret, så ringer man op med hemmeligt nummer? Eller er det #31#?

 

 

Det er #31# fra en mobiltelefon. Jeg ved ikke med fastnet - sådan én har jeg ikke haft længe.

Held og lykke med inddrivningen

Okay det er *31* ved fastnet og #31# ved mobil. Så fik vi det løst ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor i alverden skulle man skaffe sig en dårlig reference?

Det vil være tåbeligt, idiotisk, barnligt og måske endda ulovligt at fucke kundens kode, så lad være med det.

Jeg gætter på, at I ikke har en kontrakt  - hvis I havde, ville du jo bare kunne slå op i kontrakten, hvad der skal ske, hvis han ikke betaler.

Kør det professionelt:

Send tre rykkere og send ham så til inkasso.
Undervejs ringer du selvfølgelig til ham så tit du kan, men lad være med at ødelægge hans vare - på den måde risikerer du muligvis at ende i en situation, hvor du skal betale de 80% tilbage - og hvem har så vundet?

Se situationerne sådan her:

Mulighed 1 - du slukker kundens system:
Resultat: Du har dine 80 % og får aldrig de 20%
Risiko: Du risikerer at miste de 80% eller få udgifter i forbindlese med at beholde dem.
Risiko 2: Du får muligvis dårlig omtale, hvilket kan koste dine næste kunder.

Mulighed 2 - du kører en professionel rykkerproces:
Resultat: Du har dine 80% og har en chance for senere at få de 20%.
"Risiko": Du og kunden finder hinanden igen og indleder et livslangt samarbejde, som I begge tjener på.
"Risiko 2": Du ærgrer dig i en tid, og lærer at skrive kontrakter.
"Risiko 3": Du vinder kundens respekt, og han sender dig flere kunder.

Mulighed 3 - Du sender en rocker med et baseballbat:
Resultat: Du har dine 80% og får aldrig de 20% - Til gengæld slipper du for at høre fra kunden selv.
Risiko: Du hører fra kundens efterladte.
Risiko: Du kommer i fængsel og må lukke din bix.
Risko: Du lærer aldrig, hvordan man driver en professionel virksomhed.

Hvis du vil undgå at ramme en lignende situation senere er her et par tips:

  1. Kontrakt eller som minimum et skriftligt tilbud, som indeholder alle betingelser inklusiv milepæle for levering og betaling.
  2. Tegn en risikoprofil af dine "dårlige" kunder. Jeg har tegnet en profil af de kunder, jeg har tabt på i de seneste år, og de deler en række fælles træk. Når jeg møder en ny kunde, som har disse træk, får han ikke lige så lempelige betingelser som potentielle kunder uden "risikoprofil". Det har betydet, at jeg nu kun mister småpenge på de dårlige kunder - de holder nemlig op med at være kunder, før jeg mister store penge.
  3. Vær sikker på juraen, før du sætter ind med sanktioner. Jeg ved ikke helt, hvordan det ligger for hjemmesider, men jeg ved, at hvis jeg får leveret tre tons mursten, er de mine, når de står på min matrikel. Selvom jeg evt. ikke betaler, må teglværket ikke køre ud og hente dem igen - det vil være tyveri. De må derimod sende et inkassofirma efter mig for at hente pengene - som jo ikke er mine, men teglværkets.

Held og lykke med at hente dine penge - vær glad for dine 80% - og lad være med at afskære din kundes mulighed for at tjene nok til at betale dig de sidste 20%.

mvh Hans

 

 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Mathiesen:
Hvis det var mig ville jeg gøre hjemmesiden ubrugelig for kunden -

Hej Lars

Du har med den sætning lige sikret dig, at jeg ikke køber noget hos dig.
Jeg vil ikke risikere sådan en behandling i tilfælde af en tvist.

Husk at en sag altid har mindst to sider...

mvh Hans

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)