Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til medarbejdereudgifter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 30. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa..

Jeg er ved at starte op inden for rengøringsbranchen, og har siddet og regnet lidt på hva jeg skal kræve i timen, for at dække alle mine udgifter.

En rengøringsassistent skal have ca. 110 i timen efter overenskomst, + lidt feriepenge osv.  Dertil kommer så udgifter til rengøringsmidler, og min fortjeneste.

110 i timen er fast, udgifter til rengøringsmidler variere fra sted til sted, og min fortjeneste kan jeg også selv fastlægge.

Men hva skal man regne med som ekstra udgifter man skal betale  til/for medarbejderen? Man skal regne med feriepenge 12,5 %, er der andre udgifter end disse man skal tage højde for?

Findes der en "tommelfingerregl" med at man skal regne med ca. XX % oven i lønnen pr. medarbejder?  

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Som tommelfingerregel kan du gange medarbejderlønnen med 1,14 for at tage højde for de direkte henførte omkostninger (feriepenge, ATP osv.).

Alle brancher har desuden nogle faste variable omkostninger som bl.a. kørselstillæg, indkøb af materialer + div. andre ting, og her plejer jeg at gange lønnen med 1,4 for at få den "rigtige" omkostning pr. medarbejder alt. inkl.

Dvs. hvis lønnen er 17.600,- så er det 17.600 * 1,14 = 20.064,- med direkte henførte omkostninger

og 17.600,- * 1,4 = 24.640,- alt inkl. - håber det kan hjælpe dig lidt videre.

Hvis du desuden har brug for nogle kunder, så skriv til mig på henrik@aarhusmarketing.dk eller giv mig et kald på 87 32 28 00 - jeg skaffer hver dag mellem 2 - 8 nye kunder til rengøringsfirmaer i jylland og kan også hjælpe dig til at vækste.

Mvh.

Henrik

 

 

Fra København
Tilmeldt 30. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik.

Tak for dit indlæg.

Ja det er jo meget enkelt når man først får det afvide af andre :)

Jeg er altid interesseret i nye kunder, men ligger på Sjælland / København.

Så hvis du beskæftigere dig med København og omegn, eller kender nogen der gør, så lad mig høre fra dig, så vil jeg kontakte dig indenfor nærmeste fremtid.

Qasem

Fra Aarhus
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hj Qasem, jeg er glad for at kunne hjælpe :-)

Vi har i øjeblikket ledig kapacitet til at skaffe rengøringskunder på sjælland, så det ville passe perfekt ind i min planlægning - giv mig et kald, så finder i ud af, hvordan jeg kan hjælpe dig.

Mvh Henrik

Fra København
Tilmeldt 30. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Perfekt.

Jeg kontakter dig så snart jeg får mulighed for det.

Qasem

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik B. Jacobsen:

Som tommelfingerregel kan du gange medarbejderlønnen med 1,14 for at tage højde for de direkte henførte omkostninger (feriepenge, ATP osv.).

Den tommelfingerregel på 14% er jeg ikke enig i!

Der ser ud til, at ansættelsesforholdet er omfattet af en overenskomst. Dvs. at udover de 12,5% til feriepenge skal der også betales til SH-opsparing, evt. også til en fritvalgskonto.

Derudover er det ikke utænkeligt, at der også skal tillægges pensionsordning, feriefridage, ret til frihed på barns 1. sygedage etc. etc. For ikke at tale om medarbejderen egen sygdom.

Udover de overenskomsmæssige 'omkostninger' skal der også betales lovpligtig arbejdsskadeforsikring + de omkostninger du nævner til ATP, AER, barselsfond, finansieringsbidrag.

Jeg vil ikke give et bud på en tommelfingerregel, da den er meget varierende fra branche til branche - men under 30% i tillæg ville jeg ikke undlade at kalkulere med.

 

 

 

 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Espresso:

Jeg vil ikke give et bud på en tommelfingerregel, da den er meget varierende fra branche til branche - men under 30% i tillæg ville jeg ikke undlade at kalkulere med.

 

Det skal lige for en god ordens skyld nævnes, at mit meget løse bud er excl. omkostninger til rengøringsmidler, kørsel osv.

Fra Randbøl
Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kalkulerer med en % - sats på 40 til dækning af alle omkostninger, dette gælder sig for både personale, materiale og lokaleomkostninger, og det har vist sig altid at passe perfekt.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)