Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afskrivning af lager efter firmalukning

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 30. Sep 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg overvejer at kaste håndklædet i ringen og lukke firmaet Storm

Jeg har en del varer på lager som jeg har opgivet at sælge. Hvordan forholder det sig med mulighed for at afskrive varerne til kostpris?  Umbrella

 

Venligst

Leif

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Et hurtigt skud fra hoften er at du skal regne med en regulering af momsen ved ophør svarende til den del af momsen, som hviler på de enkelte varer.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Klovn:

Et hurtigt skud fra hoften er at du skal regne med en regulering af momsen ved ophør svarende til den del af momsen, som hviler på de enkelte varer.

Hej Henrik.

Vil du uddybe den lidt for mig?

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen,

Det er min umiddelbare opfattelse at i forbindelse med lukningen at et enkeltmands firma, vil det varerlager som er tilbage blive betragtet, som udtaget privat i momsmæssig forstand. Der skal derfor beregnes moms af indkøbsprisen ex moms.

Der er således også symmetri i afgiftsberegningen, da der er opnået momsfradrag ved indkøbet.

Jeg vil når jeg kommer tilbage til "pinden" lige tjekke op. For  der er jo ingen der forbyder en at lave en dårlig forretning og sælge det til tredjemand for 1 kr.

Henrik

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik !

 

Hvis han har opgivet at sælge dem må de jo være helt og aldeles værdiløse og ikke til at komme af med.

I så fald er det vel bare at tage på lossepladsen og få en kvittering på indleveringen og så burde det ikke udløse moms.

 

Kan han bruge varerne privat skal han selvfølgelig gøre som du foreslår med momsen.

 

Jeg har ikke noget at have det i - udover sund fornuft - men det er selvfølgelig ikke sikkert at reglerne er skruet sådan sammen - jeg håber det.

Jeg ser frem til at høre fra dig når du kommer det lidt nærmere.

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 30. Sep 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

 

Er der nogen af jer der har mere information om emnet? Jeg er særligt optaget af hvordan SKAT forholder sig til at man afskriver sit lager ved lukning. Varerne er egentlig ikke værdiløse - det er økologisk børnetøj af høj kvalitet. Jeg ser mig blot ikke i stand til at få afsat varerne :-(

 

Hilsen

Leif

Tilmeldt 2. Apr 09
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du prøvet at sælge på forskellige internetsites, som fx trendsales?

Tilmeldt 30. Sep 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg har været hele vejen rundt også markeder g den slags :-(

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Så giv det væk(f.eks. Red Barnet), og naturligvis mod kvittering, så du har doukumentationen i orden.

MvH

Peter

Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil du donere tøjet væk - så kender jeg to gode steder i København.

Det ene sted hjælper børn forskellige steder i verden, det andet åbner en genbrugsbutik på Vesterbro til fordel for hjælp til gadens folk.

Skriv, hvis du vil vide mere om doneringsmuligheder.

 

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)