Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mailforwarding service i USA, told og skat - bogføring

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft en del korrespondance med en producent af nogle varer i USA. Firmaet sender ikke udenfor USA, med mindre jeg har en mailforwarding service i USA.

Det kan jo skaffes..

Da de ikke sælger udenfor USA, er der ingen International skat, og via den måde det videresendes på, vil jeg modtage en faktura (til firma). Firmaet sender fragtfrit til "afsendelsesstedet".

Jeg vil således få :

en faktura på varen

en faktura på fragt, told og momssats.

..

Hvordan skal jeg forholde mig, når jeg har modtaget varen herhjemme og hvorledes bogføringsmæssigt - jeg kan vel trække momsen fra på en eller anden måde?

Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Blot fordi den pågældende vare ikke sælges uden for USA kan der sagtens være told på grundet varekategorien den høre til i. Dette spørgsmål er normalt ret let at få afklaret via et telefon opkald til toldekspeditionen ellers kan du selv slå det op via 'toldtariffen' på toldogskat.dk.

I forhold til brug af forewarder eller ej er der ingen umiddelbar forskel da du sikkert alligevel ville have en speditør til ordne indfortoldingen for dig i DK - medmindre du selv henter i frihavnen. 

Bogføringen er blot moms af import fra 3. land (erhvervelses moms) og modregnes i indgående moms.

Husk din forewarder skal bruge faktura'en for at få varene 'udfortoldet' og husk at registrer din virksomhed som importør. 

Jeg vil anbefaler dig at afklare forsikring med din forwarder samtidig da de fleste standard godsforsikringer dækker meget lidt og kun 'total loss' og ikke beskadigelser. 

Mvh, Martin

 

 

Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

1000 tak for svarBig Smile

Ja, der er toldsats på varen, men så vidt jeg kan se selve proceduren, så er den:

1.køb hos producent (betale) (Faktura)

2. "købe" fragten -  Defår fakturaen fra producenten og så betaler jeg som jeg kan se det:

- Fragtomkostningerne

- Toldværdi af fakturaværdi + fragtomkostningerne

- de 25% importmoms

Og så sendes det afsted til adressen jeg har angivet

..

Bogføringen har jeg så nu læst op på og er blevet en hel del klogere - tak igen for de logiske hints.

....

Nu har jeg et enkeltmandsfirma, meget småt, så det er ikke den halve eller hele million jeg kommer til at bruge (man kan jo håbe *SS*) det drejer sig måske om sådan noget som 5000 kr alt i alt et par gange om året, men det skal da gå rigtigt til, og jeg skal nok lige snakke med SKAT, men altid rart at få lidt mere styr på tingene inden man snakker med dem.

Jeg er nok lidt forvirret..jeg kan ikke lure hvor forskellen ligger i om jeg som privatperson anvender tjenesten eller som virksomhed, når der både klares/betales told og momssats før varen modtages. Der hvor forskellen ligger er at jeg som virksomhed så skal trække det fra i mit regnskab. Gennem mine fedtede briller vil jeg mene, at varen allerede ER fortoldet.

 

 

 

 

 

Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo proceduren er der umiddelbart ikke mange ben i - men at finde en GOD prisbillig forwarder til meget små fragtmængder (i.e. pakker) er nok din største udfordring. Du har dog fordelen af gratis indenlandsk transport så du er fleksibel med afsendelses stedet. 

Hvis du importere som privatperson kan du ikke trække de 25% erhvervelsesmoms fra nogle steder. Derudover må du så vidt jeg ved heller ikke privat importere med videresalg for øje - selv når du ikke overskrider grænsen for momsregistring. Det ville alligvel ikke give nogen mening ikke at registrere sig hvis det her er noget du vil bygge på.

Dit regnestykke kunne se sådan her ud: 

Varen: 1000 kr.

forsendelses omkostninger: 100 kr.

told 10%: (1000+100)*0,1 = 110kr,

moms 25%: 1000+100+110=1210*0,25= 302,5 kr.

Total bogført pris for dit firma: 1210 kr.

Moms: Importmoms 302,5 og fradrag 302,5 i indgående moms = 0 kr.

Husk at alle forsendelsesomkostninger skal medregnes i toldværdien.

ifhtl. selve betalingen er det rigtigt du generelt betaler før du får varene release'd. Men dette har jo ikke noget at gøre med det regnskabsmæssige. Firmaet der indfortolder for dig skal du selvfølgelig give dine virksomhedsinformationer så de indfortolder rigtigt.

Håber det blev mere klart for dig og ikke omvendt :)! 

Tilmeldt 7. Aug 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Cake i mangel af en hel hjertesmiley får du denne i stedet.

Har læst op i løbet af dagen, og det giver nu mening.

Læste på Skats side, at toldværdi af fakturaværdien og toldværdi af fragtomkostningerne kan trækkes fra som driftomkostninger

Jvf dit regnestykke betyder det så ikke at de 110 kr også kan trækkes fra? udover de momssatsen?

Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo det fulde beløb dvs. varens pris, plus fragt, plus told er fradragsberettiget som stort set alle andre omkostninger forbundet med at drive virksomhed. 

Men fradrag er jo kun noget værd hvis der er noget at trække dem fra ;o) 

Held og lykke med ideen!

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)