Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra USA, lidt hjælp kunne bruges.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 3. Dec 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amioner
Jeg har fået nogle rigtig gode kontakter i USA. Jeg handler en del af min råvare hos dem og jeg er super glad for det. En ting er der dog, det er forudbetaling hver gang. Jeg har overvejet at give dem en bankgaranti, min bank er fisk på det, men de mener dog, at en bankgaranti ikke har nogen "værdi" i USA, i hverfald ikke i samme forstand som herhjemme. Har i nogle gode råd??
Det er ærger mig mest ved forudbetalingen er tiden der går med det. Fra jeg bestiller til jeg får en faktura, overføre penge til de har dem og forsendelse aaarggh! der går tid.
Jeg begyndte at handle med dem for en 3-4 md. siden og i deres øjne er jeg en ny kunde og i disse tider har jeg fuld forståelse for forudbetalingen, men der må være en bedre måde.

Any ideas?

Mvh Kim Vedebech

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du laver Express overførsler, har de betalingen indenfor 24 timer. Det burde da være den nemmeste form for betaling der findes.

Det er sandt at en bankgaranti ik anses for "værdifuld" i USA. Der er et LC (Letter of Credit) mere respekteret, men os en væsentlig dyre betalingsform.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv evt. kreditkort - jeg betaler alle mine USA varer med kreditkort. Nu ved jeg ikke hvor store dine leverancer er, jeg har fået loft på 100.000 kr på mit kreditkort, og det virker rigtig fint. Du får oven i købet en vis henstand med betalingerne, hvis du vælger at afgive ordrer på det rigtige tidspunkt af måneden.

MVH
Kirsten
Kirstens Quiltshop

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

Prøv evt. kreditkort - jeg betaler alle mine USA varer med kreditkort. Nu ved jeg ikke hvor store dine leverancer er, jeg har fået loft på 100.000 kr på mit kreditkort, og det virker rigtig fint. Du får oven i købet en vis henstand med betalingerne, hvis du vælger at afgive ordrer på det rigtige tidspunkt af måneden.

MVH
Kirsten
Kirstens Quiltshop

Det lyder som et dyrt alternativ... Hvem betaler omkostningerne til Visa/Mastercard ?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Vedebech:

Hej Amioner
Jeg har fået nogle rigtig gode kontakter i USA. Jeg handler en del af min råvare hos dem og jeg er super glad for det. En ting er der dog, det er forudbetaling hver gang. Jeg har overvejet at give dem en bankgaranti, min bank er fisk på det, men de mener dog, at en bankgaranti ikke har nogen "værdi" i USA, i hverfald ikke i samme forstand som herhjemme. Har i nogle gode råd??
Det er ærger mig mest ved forudbetalingen er tiden der går med det. Fra jeg bestiller til jeg får en faktura, overføre penge til de har dem og forsendelse aaarggh! der går tid.
Jeg begyndte at handle med dem for en 3-4 md. siden og i deres øjne er jeg en ny kunde og i disse tider har jeg fuld forståelse for forudbetalingen, men der må være en bedre måde.

Any ideas?

Mvh Kim Vedebech

Hej kim

Her kan du læse lidt om forskellige betalingsmuligheder:  http://www.sydbank.dk/erhverv/betalinger/udenlandske/udbetalinger

Handelsafdelingen på den Amerikanske Ambassade i københavn er til for at hjælpe firmnaer der køber vare i US.  De har måske nogle forslag til hvordan i kan få en anden og mere hensigtsmæssig betalingsform i stand. ( de er meget hjælpsomme og taler dansk)

http://www.buyusa.gov/denmark/en/services_dk.html

Mvh

Ravn

 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Hvis du laver Express overførsler, har de betalingen indenfor 24 timer. Det burde da være den nemmeste form for betaling der findes.

Hej

Det er en fejlagtigt opfattelse at pengene ved en express overførsel er overført til køber i løbet af 24 timer. Derimod er pengene indenfor 24 timer overført til din banks korrespondance bank i USA indenfor 24 timer, denne bank er ikke nødvendigvis sælger bank så derfor går der ofte yderlige tid med at få pengene frem til sælgers bank./ konto.

Mvh

Ravn 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Fashion-Seller:

Hvis du laver Express overførsler, har de betalingen indenfor 24 timer. Det burde da være den nemmeste form for betaling der findes.

 

Hej

Det er en fejlagtigt opfattelse at pengene ved en express overførsel er overført til køber i løbet af 24 timer. Derimod er pengene indenfor 24 timer overført til din banks korrespondance bank i USA indenfor 24 timer, denne bank er ikke nødvendigvis sælger bank så derfor går der ofte yderlige tid med at få pengene frem til sælgers bank./ konto.

Mvh

Ravn 

Vi laver mange Express overførsler, dog primært indenfor EUs grænser, men pengene har nu altid stået der dagen efter...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Det lyder som et dyrt alternativ... Hvem betaler omkostningerne til Visa/Mastercard ?

Det gør mine leverandører, og det er ikke noget problem. Faktisk har jeg et par gange foreslået nogle store grossister, at jeg kunne betale med en bankoverførsel, men det har de takket nej til - de skulle nemlig betale deres bank temmelig meget for at modtage pengene. Så deres omkostning ved at modtage en kreditkortbetaling er mindre end ved at modtage en bankoverførsel. Så det er det billigste og smidigste for mig.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

Fashion-Seller:

Det lyder som et dyrt alternativ... Hvem betaler omkostningerne til Visa/Mastercard ?

 

Det gør mine leverandører, og det er ikke noget problem. Faktisk har jeg et par gange foreslået nogle store grossister, at jeg kunne betale med en bankoverførsel, men det har de takket nej til - de skulle nemlig betale deres bank temmelig meget for at modtage pengene. Så deres omkostning ved at modtage en kreditkortbetaling er mindre end ved at modtage en bankoverførsel. Så det er det billigste og smidigste for mig.

Okay gid det var således i Europa...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:
Faktisk har jeg et par gange foreslået nogle store grossister, at jeg kunne betale med en bankoverførsel, men det har de takket nej til - de skulle nemlig betale deres bank temmelig meget for at modtage pengene. Så deres omkostning ved at modtage en kreditkortbetaling er mindre end ved at modtage en bankoverførsel

 

Hej Kirsten

Hvis der er tale om betaling i Euro til lande i EU / EØS (Norge Island og lichtenstein) og Schweiz. er det langt billigere at bruge den nye SEPA betalingsform. vi giver kun 5,00 DKK for en overførsel.

http://www.finansforum.net/2008/05/07/sepa.aspx

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)