Med en eletronisk faktura kunne jeg bede kunden at angive en henvisning (feks. navn og dato på arb)? Men det jeg tænker er at der ville være nogen kunder som ikke glemmer dette og om det så kunne være en fordel at bruge et betalings-id ligesom der bruges på standart indbetalingskort, så kan kunden jo ikke gennemføre betaling uden korrekt henvisning. Kan man selv finde ud af at få lavet sådan en betalings-id eller skal man snakke med sin bank?
Altså kunden betaler via indbelingskort, ikke via overførsel.
Med en eletronisk faktura kunne jeg bede kunden at angive en henvisning (feks. navn og dato på arb)? Men det jeg tænker er at der ville være nogen kunder som ikke glemmer dette og om det så kunne være en fordel at bruge et betalings-id ligesom der bruges på standart indbetalingskort, så kan kunden jo ikke gennemføre betaling uden korrekt henvisning. Kan man selv finde ud af at få lavet sådan en betalings-id eller skal man snakke med sin bank?
Altså kunden betaler via indbelingskort, ikke via overførsel.
Du skal snakke med din bank og få dig en giro-konto - så får du tildelt et gironr og en betalingsart (højst sandsynligt 71) - og hvad kunden refererer til i sit betalings-id er op til dig - hvad du skriver på regningen.
jeg ved, at der er op til flere fakturerings-programmer der har indbygget i deres software, at kunne sende fakturaen (regningen) ud til kunden via mail,
men er personligt aldrig noget jeg har brugt, da min erfaring er stor med dårlige betalere, og så ville de bare få endnu en undskyldning......jamen jeg tjekker aldrig min mail..ss.., folk tjekker altid deres post, så brug hellere 5,50 .
Dårlige betalere kan da endnu nemmere hævde at de ikke har fået regningen pr. post - for det kan du nemlig ikke bevise (for 5,5kr).
En email kan man da altid mere eller mindre dokumentere AFSENDELSEN af - men du kan ikke rigtig dokumentere om du har sendt regningen ud til kunden eller ej.