Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Link tæller/counter!! hvor??

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

En der kan hjælpe med koden til en link tæller?? Vil gerne kunne tille klik på diverse links..

På forhånd tak!!

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du måske uddybe det?

Er det et script der tæller fx downloads af en fil (javascript? php? asp?), eller er det et system der kan fortælle dig, hvor mange besøgende du får på din hjemmeside?

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry.. kommer lige en version 2.0 her..

På min hjemmeside www.ReklameMusik.dk, er jeg igang med at oprette links til andre hjemmesider. Vil meget gerne kunne tælle hver gang en besøgende klikker på linket.

Eksempler på nogle af de links kan ses her: Miele reklame links

Så hver gang en klikker på linket til Skousen, vil jeg gerne kunne tælle det..

 

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er flere muligheder - her er tro af dem:

  1. du laver en redirect-funktion, fx i php (reklamemusik.dk/r/2342)
  2. du bruger et webanalysesystem der tager højde for udgående links (fx google analytics, der tagger udgående links med /outgoing/)
  3. Tjek din servers logfiler (manuelt eller automatisk)

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Kjeldsen:

  1. du laver en redirect-funktion, fx i php (reklamemusik.dk/r/2342)
  2. du bruger et webanalysesystem der tager højde for udgående links (fx google analytics, der tagger udgående links med /outgoing/)
  3. Tjek din servers logfiler (manuelt eller automatisk)

Ingen af dem vil være gode nok. Det jeg vil anbefale er at hvert link har en javascript funktion (onclick) som laver et kald til en funktion der tæller antallet af klik.

Det har dog den bagdel at folk der har javascript slået fra ikke bliver talt, men hvem har det slået fra mere?

Det er sikkert ikke noget du kan klare selv, så du skal nok have en programmør på banen. Men det burde være simpelt nok at lave.

 

 

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels:
Ingen af dem vil være gode nok.

Hvorfor ikke?

  1. Redirect-funktionen kan da laves, så der tjekkes for http-referer. Ingen/forkert referer = ingen download.
  2. GA's /outgoing/ virker okay for mig - hvad er forskellen på den funktion, og en hjemmelavet?
  3. Hvordan kan logfilerne ikke være gode nok - det er nok der, du vil finde den mest præcise rapportering...

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Kjeldsen:

Niels:
Ingen af dem vil være gode nok.

Hvorfor ikke?

  1. Redirect-funktionen kan da laves, så der tjekkes for http-referer. Ingen/forkert referer = ingen download.
  2. GA's /outgoing/ virker okay for mig - hvad er forskellen på den funktion, og en hjemmelavet?
  3. Hvordan kan logfilerne ikke være gode nok - det er nok der, du vil finde den mest præcise rapportering...

1) Nu tænker jeg ikke kun på download men på at det er klik på et link der tælles. Hvis man bruger Redirect så bliver søgeoptimeringen af linket udvasket.

2) Så slipper man for at have /outgoing/ på...

3) Logfilerne viser ikke når der klikkes på et fremmed link UD.

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel K:
På min hjemmeside www.ReklameMusik.dk, er jeg igang med at oprette links til andre hjemmesider. Vil meget gerne kunne tælle hver gang en besøgende klikker på linket.

Ved ikke om man stadig gør det... Men engang fandtes der en del CJ-Scripts. Der i den grad holdt styr på sådan en statestik.

Cycle Jerk Scripts. Til sites der vægtede og delte, samt analyserede den trafik de sendte til andre sites. For at styre hvormeget trafik de sendte til andre.

Og fik derfra.

 

Har i min spæde asp barndom leget med noget lignende på : http://www.skiveby.dk

Vil gernge finde noget gammelt kode frem, hvis det er noget der kan bruges ?

 

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene..

Det jeg håbede på var at implementere en færdig kode i selve link koden. dvs. en kode i koden. Men det lyder som om det er mere teknisk end en copy paste funktion.

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Så fik jeg en lille success oplevelse ved at have løst opgaven selv.. Big Smile

Har som sagt dandomain, så fandt løsningen ved at oprette en ny "skjult" vare i en ny "skjult" produktgruppe, og indsætte en "redirect-code" i varenavnet..

Derefter oprettede jeg et traditionelt link, der linket til den "skjulte" vare som med det samme redirected videre til hjemmesiden.. og Wupti det funger..

Kan ses her: Audi R8 Links

Så nu kan jeg tælle hvor mange der klikker på linket.. er sku lidt stolt.. hehe..

PS: Tak for hjælpen..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)