Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skal jeg sende min "små" pakker?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej, jeg sender lidt hårprodukter, solbriller + et par andre ting, der ikke vejer synderligt meget.

Jeg ringede til Post Danmark for at få en ehversaftale på plads, men det kan åbenbart ikke betale sig, da jeg skal betale 60 kr. for pakker under 1 kg.

Jeg kan sende en pakke solbriller som brev for omkring 14,50 kr. uden at have en erhversaftale.

Men som jeg forstod på hende fra Post Danmark var der slet ikke nogen mulighed for at få rabat på breve, hvilket jeg synes, er meget underligt, da der så ikke er nogle fordele for erhvervsdrivende med mindre man sender over 40.000 breve/pakker.

 

Hvad gør I andre der sender pakker/breve, som ikke vejer særlig meget?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ik andet at gøre end at betale prisen... Desværre.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Forsendelser, der vejer < 500 gram sendes som maxibrev, tungere forsendelser som pakker.

 

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller - Så man skal købe frimærker hjem, veje indholdet? Underligt de ikke har et rabatsystem på små pakker. Jeg kan jo ikke pålægge mine kunder 60 kr. i fragt for et par solbriller:)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Grand:

Fashion-Seller - Så man skal købe frimærker hjem, veje indholdet? Underligt de ikke har et rabatsystem på små pakker. Jeg kan jo ikke pålægge mine kunder 60 kr. i fragt for et par solbriller:)

Altså se det fra en anden synsvinkel. Hvis en pakke koster 14,50 kr og de tilbyder 10% rabat kan det alligevel næsten ik ses. Så er prisen 13 kr og den 1,45 kr gør jo ik den store forskel.

Men ja sådan gør alle andre, med mindre de sender rigtig mange pakker...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor sender du ikke bare som brev? Det er ikke særlig kompliceret. du ved, hvad din emballage vejer, du ved hvad din vare vejer, så ligger du de to ting sammen, og finder portoen ud fra det. Hvis du sender breve i forskellige formater og vægt, skal du bare sørge for, at du har frimærker, der er gode at kombinere.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Apr 09
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Grand

Prøv at gi mig et kald. Måske kan jeg hjælpe dig til lavere omkostninger på portoen og pakker.

Hilsen

Martin

+ 45 42 40 01 72

ma@kmkonsult.dk

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har besluttet at lade det være op til kunden, om de vil have sendt varen som pakke eller som maxibrev. De får dog kun valgmuligheden, når varen vejer under 500 gram.

Desuden benytter jeg AB Transport til alle forsendelser på Sjælland. De tager kun kr. 40,- ex. moms for forsendelser op til 5 kg, og så er der ikke noget volumentillæg som hos Post DK.

 

 

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lise Andersen:

Jeg har besluttet at lade det være op til kunden, om de vil have sendt varen som pakke eller som maxibrev. De får dog kun valgmuligheden, når varen vejer under 500 gram.

Du skal bare huske, at selv om kunden vælger maxibrev er det på dit ansvar alligevel - også selv om du skriver, at det er kundens eget ansvar - så er det stadig dit ansvar! Jeg ved godt, der er mange webshops, som gør det sådan, men loven siger, at det er dit ansvar til kunden har varen i hånden, og man må ikke stille kunden ringere end loven.

Så du skal gøre op med dig selv, hvor værdifuld din vare er - er det briller til 20 kr i indkøbspris eller 500 kr? og kan du leve med, at der måske forsvinder et par i ny og næ eller at der kan være en uærlig kunde, som påstår ikke at have modtaget pakken (i så tilfælde er du forpligtet til at sende en ny, da du skal kunne bevise, at de har fået den og det kan du jo ikke med et maxibrev.
Hvis brillerne ikke har så stor værdi, ville jeg nok bare tage chancen og sende som maxibrev.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 3. Apr 09
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Den pris som de nævner nævner kan jeg gøre bedre....Og din forsendelse når frem!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)